تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ايران و ليتواني بر گسترش همكاري‌هاي تجاري و گمركي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاكيد ايران و ليتواني بر گسترش همكاري‌هاي تجاري و گمركي
اقتصاد. بازرگاني
در ديدار سفير ليتواني در تهران با رييس كل گمرك ايران دوطرف بر گسترش همكاري‌هاي گمركي و تجاري تاكيد كردند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي گمرك ايران، در اين ديدار ابتدا رييس كل گمرك ايران به نقش و جايگاه ايران در سازمان جهاني گمرك (‪ )WCO‬اشاره كرد و گفت: ايران به عنوان يك عضو قديمي سازمان جهاني گمرك (‪ )WCO‬بيش از ‪۱۰‬ كنوانسيون بين‌المللي را در ارتباط با گمرك پذيرفته و در حال حاضر براساس مفاد آنها عمل مي‌كند.

محمدهاشم رهبري افزود: در حال حاضر تمام كشورهاي عضو سازمان جهاني گمرك (‪ )WCO‬در رابطه با شناسايي و طبقه بندي كالاهاي وارداتي و صادراتي براساس سيستم هماهنگ شده كدگذاري كالا عمل مي‌كنند كه ايران از ‪۱۴‬ سال پيش به منظور طبقه بندي كالاهاي وارداتي و صادراتي از سيستم كدگذاري هماهنگ شده (‪ )H.S‬استفاده مي‌كند.

وي در تشريح نحوه عملكرد سيستم هماهنگ شده توصيف و كدگذاري كالا به اهميت اين سيستم در اخذ حقوق ورودي كالا با ارزش و تعرفه معين پرداخت و در ارتباط با ترخيص كالاها از گمركات كشورمان، گفت: پس از ورود كالا به گمرك كشور محاسباتي درخصوص پرداخت حقوق ورودي كالا با ارزش و تعرفه معين صورت مي پذيرد و سپس اجازه ترخيص داده مي‌شود.

رهبري با اشاره به اينكه ماخذ تعرفه در ايران توسط هيات وزيران تصويب مي شود به سياست‌هاي كشورمان درخصوص صادرات كالا اشاره كرد و گفت: غير از دو يا سه مورد محدوديتي كه در برنامه چهارم وجود دارد بقيه كالاها مي توانند بدون هيچ محدوديتي از كشور خارج شوند، كالا-هايي كه يارانه به آنها تعلق مي‌گيرد با مصوبه هيات دولت امكان صادراتشان فراهم مي‌شود و خروج عتيقه جات و آثار ميراث فرهنگي و گونه‌هاي نادر گياهي و حيواني نيز از كشور ممنوع است.

وي در ادامه اين ديدار به صادرات گندم و خودروهاي سواري، پسته و خشكبار به خارج از كشور اشاره و از كاهش سطح مبادلات ايران و ليتواني در سال گذشته ابراز تاسف كرد.

رييس كل گمرك ايران با ابراز خرسندي از حضور سفير ليتواني و برگزاري اين ديدار، اظهار اميدواري كرد: روابط تجاري ايران و ليتواني بيش از پيش گسترش يابد.

رهبري از گمرك به عنوان يك سازمان چندجانبه و مهم ياد كرد و افزود:
گمرك نقش مهمي در اعمال مقررات تجارت خارجي و حفظ سلامت جامعه و اقتصاد دارد و علاوه بر اخذ حقوق ورودي از واردات كالا در جمهوري اسلامي ايران گمرك اولين سازمان شاكي در سيستم قضايي در ارتباط با پرونده‌هاي قاچاق كالاست.

رييس كل گمرك ايران تاكيد كرد: گمرك ايران با چندين كشور موافقتنامه همكاري امضاء كرده كه براساس اين موافقتنامه‌ها طرفين اطلاعاتي را درخصوص پيشگيري و مبارزه با تخلفات گمركي و تجاري، ارزش كالا و آمار در اختيار يكديگر قرار مي‌دهند.

بنابراين گزارش سفير ليتواني در تهران كه بتازگي كار خود را در ايران آغاز كرده اين ديدار را عامل مثبتي در جهت افزايش سطح همكاري‌هاي دوجانبه خواند و با اشاره به اينكه اين كشور اخيرا به عضويت اتحاديه اروپا درآمده است، تمايل مقام‌هاي كشور خود را در جهت گسترش همكاري‌هاي گمركي و نيز ارتقاء سطح تجارت في مابين ابراز كرد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن