تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815461899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دهمين جشنواره تئاتر تجربه با بزرگداشت «مهين ميهن» گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دهمين جشنواره تئاتر تجربه با بزرگداشت «مهين ميهن» گشايش يافت
خبرگزاري فارس: دهمين جشنواره تئاتر تجربه با بزرگداشت «مهين ميهن» چهره‌پرداز پيشكسوت ايران در سالن سمندريان دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران گشايش يافت.


به گزارش خبرنگار فارس، در مراسم افتتاحيه دهمين جشنواره تئاتر تجربه كه با حضور جمعي از مسئولان تئاتر،چهره‌پردازان و دانشجويان تئاتر كشور در دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران برگزار شد، از سال‌ها تلاش مهين ميهن چهره‌پرداز پيشكسوت ايران تجليل شد.
دهمين جشنواره تئاتر تجربه امسال براي نخستين شعاري را با عنوان «تجربه پلكان زندگي» برگزيده است.
حبيبي رييس دانشكده پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران كه در اين مراسم حضور داشت از امروز به عنوان يكي از خاطره‌انگيزترين روزها براي دانشكده هنرهاي زيبا ياد كرد و گفت: امروز براي هنرهاي نمايشي و دانشكده هنرهاي زيبا روز خاطره‌انگيزي است كه اين واقعه در تاريخ ثبت خواهد شد.
وي در ادامه از نامگذاري يكي‌ از كلاس‌هاي اين دانشكده به نام «مهين ميهن» خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه اين سنت هنرهاي نمايشي همچنان تداوم يابد و همچنان شاهد نامگذاري سالن‌هاي نمايشي و كلاس‌ها به نام استادان بزرگ تئاتر كشور باشيم.
در ادامه اين مراسم فريندخت زاهدي دبير دهمين جشنواره تئاتر تجربه به ارائه گزارشي از چگونگي برگزاري اين دوره پرداخت وگفت: در دهمين جشنواره تئاتر تجربه به يك تجربه بزرگ و اساسي دست يافتيم و از اين به بعد جشنواره تئاتر تجربه صرفاً به دانشجويان تئاتر كشور اختصاص خواهد داشت و تنها دانشجويان تئاتر كشور مي‌توانند در اين جشنواره شركت كنند.
وي در ادامه با اشاره به حضور استعدادهاي بسيار در ميان دانشجويان ساير رشته‌ها نيز گفت: در برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره سعي داريم از حضور استعدادهاي ويژه در ميان دانشجويان ساير رشته‌ها نيز دعوت كنيم تا در اين جشنواره تخصصي حضور داشته باشند.
زاهدي در ادامه با اشاره به برنامه بزرگداشت مهين ميهن در دهمين جشنواره تئاتر تجربه گفت:‌ جشنواره امسال به حضور زني مزين است كه تاريخ تئاتر ايران به او افتخار مي‌كند، بزرگ زني كه بدون ادعا و چشمداشتي در همه دوره‌هاي دانشكده هنرهاي زيبا حضور مؤثر وماندگار داشته است و درسخت ترين شرايط به دانشجويان آموزش دادند.
در ادامه اين مراسم فيلمي از زندگي‌نامه مهين ميهن پخش شد.
مهين ميهن در سال 1320 در خانواده‌اي هنر دوست در تهران به دنيا آمد، در دانشگاه سوربن فرانسه تحصيل و در رشته گريم تحقيق كرد.
وي به مدت 4 سال در رشته گريم نزد استادان فرانسوي و امريكايي در رشته گريم صحنه و دوربين آموزش ديد و در سال 1367 به عنوان نخستين زن ايراني موفق به دريافت دكتراي درجه يك هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.
در بخشي از اين فيلم مهين ميهن گفت: من سالها با عشق كار كردم و آموزش دادم ولي اين اواخر احساس كردم كه عشقي وجود ندارد و همه جا حرف از پول است اين بود كه تقاضاي بازنشستگي كردم و ترجيح دادم كه تنها در دانشگاه تدريس كنم.
وي در قسمت ديگري از اين فيلم به كتابهايي كه منتشر كرده است اشاره داشت و گفت: در دوران تدريس ازميان جزوه‌هايي دانشگاهي‌ام كتابي با عنوان «گريم براي تئاتر»‌نوشتم وهم اكنون تعدادي ديگر از كتاب‌هايم نظير كتاب «گريم براي عكاسي»، «تعادل سازي وچهره»،«ماسك» و چند ترجمه ناتمام مانده است. بنابراين تصميم دارم دانشگاه را رها كنم و كتاب‌هايم را به پايان برسانم.
مجيد سرسنگي قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در ادامه اين مراسم پشت تريبون قرار گرفت و با اشاره به دهمين جشنواره تئاتر تجربه گفت: اين نهالي است كه هر سال پربارتر مي‌شود و توانسته به جايگاه مطمئن و رفيعي در تئاتر كشور دست پيدا كند.
وي از مهين ميهن نيز به عنوان معلمي ياد كرد كه نه تنها در حوزه آموزش بلكه درزمينه اخلاقي نيز معلمي دلسوز بوده است.
وي ابزار اميدواري كرد كه مهين ميهن درتصميم خود مبني بر ترك دانشگاه تجديد نظر كندوهمچنان براي دانشجويان مشتاق تدريس كند.
پس از آن محمد طلوعي مدير مركز تئاتر تجربي پيامي را از سوي تاجبخش فنائيان در بزرگداشت مهين ميهن خواند.
ايرج راد مدير خانه تئاتر نيز در ادامه درباره ويژگي‌هاي مهين ميهن صحبت كرد و خطاب به وي گفت: شما در تربيت كساني كه وامدار آموزش‌هاي شما هستند در زمينه چهره‌پردازي بسيار تأثيرگذار بوديد.
وي افزود:من بيش از 30 سال است كه با كار شما آشنايي دارم وخوشحالم كه در زمانه قدرنشناسي، از شما قدرداني مي‌شود.
در خاتمه با حضور سرسنگي،قاضي‌نظام، و زاهدي و با اهداي لوح تقدير و تنديس افتخاري از سالها تلاش مهين ميهن تجليل شد و كلاسي نيز با نام اين بانوي چهره‌پردازي ايران با عنوان كلاس «ماسك و گريم استاد مهين ميهن» افتتاح شد.
انتهاي پيام/ش
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 540]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن