تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803040833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير صنايع و معادن خبر داد: زمينهاي راكد در شهركهاي صنعتي باز پس گرفته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير صنايع و معادن خبر داد: زمينهاي راكد در شهركهاي صنعتي باز پس گرفته مي‌شود
خبرگزاري فارس: معاون وزير صنايع و معادن گفت: زمينهايي كه بيش از 5 سال در شهركهاي صنعتي راكد بمانند و واحد صنعتي و توليدي در آنها احداث نشود، بازپس گرفته مي‌شوند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اميررضا واعظ آشتياني صبح امروز در نشتستي خبري به تشريح عملكرد سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي پرداخت و اظهار داشت: در سال 87 ميانگين اشتغال ايجاد شده در هر واحد 15 نفر بوده است كه نشان مي‌دهد ميانگين اشتغال در واحدهاي به بهره‌برداري رسيده افزايش يافته است.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون در شهرك‌هاي صنعتي 17 هزار واحد صنعتي فعال است كه در مجموع 380هزار نفر در اين واحدها مشغول به كار و فعاليت هستند.
معاون وزير صنايع گفت: در سال 85 بالغ بر هزار و 679 واحد توليدي در شهرك‌هاي صنعتي به بهره‌برداري رسيد كه 34 هزار و 245 اشتغال را در پي داشت و در سال 86 تعداد واحدهاي به بهره‌برداري رسيده به2 هزارو 394 واحد و حجم اشتغال اين واحدها به 44 هزارو 355 نفر رسيد كه حاكي از 30 درصد رشد است.
وي يادآور شد: هم اكنون 25 هزار واحد صنعتي در حال ساخت در شهركها وجود دارد كه ظرف 2 تا 3 سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و با اشتغال 680 هزار نفري اين واحدها،ميزان اشتغال شهركهاي صنعتي به يك ميليون شغل افزايش مي‌يابد.
واعظ آشتياني گفت: طي سال گذشته و جاري با پديده بورس بازي زمين در شهركهاي صنعتي برخورد كرديم. زمين‌هايي كه در دست افراد سودجو راكد مانده بود را بدون ملاحظه پس گرفته ايم و اين روند را ادامه خواهيم داد.
وي اظهار داشت: هم اكنون قيمت كاذبي در شهركها براي زمين نداريم و اصولا در شهركها زمين فروخته نمي شود، بلكه حق انتفاعي بابت ايجاد زيرساختها دريافت مي شود.
واعظ آشتياني ادامه داد: در عين حال به كساني كه زمين گرفته اند و ايجاد واحدهاي توليديشان با وقفه روبرو بوده است، مهلت كوتاهي داده‌ايم تا زمين‌هاي خود را بسازند.
آشتياني يادآور شد: يكي از سياست‌هاي ما ثابت نگاه داشتن قيمت زمين در شهركهاي صنعتي است و براي اين كار نيز كه راهكارهايي را انديشيده‌ايم. بدين معنا كه در مناطق محروم قيمت را ثابت نگاه داشته‌ايم و در مناطق برخوردار يعني چهار استان تهران، مشهد، اصفهان و تبريز بر اساس فرمول قبل نرخ زمين تعيين مي شود، در مابقي شهرها و استانها نيز خريد زمين از مزيت 50 درصد تخفيف برخوردار خواهد بود.
معاون وزير صنايع با بيان اينكه منابع اخذ شده بابت زمين از مناطق برخوردار به مناطق محروم اختصاص مي يابد،افزود: بر اين اساس كساني كه در شهرستانها و مناطق محروم پولي بيش از اين درصدها پرداخته‌اند، مي توانند ما به التفاوت آن را بازپس گيرند.
واعظ آشتياني ديگر مشوقهاي در نظر گرفته شده براي سرمايه گذاري در شهركهاي صنعتي را مورد اشاره قرار داد و توضيح داد: سرمايه‌گذاران در صورت داشتن 30 درصد آورده، بازپرداخت تسهيلاتشان در 30 قسط تقسيط مي‌شود و توليدكنندگاني كه واحدهاي راه‌اندازي شده خود را ظرف مدت يك سال به بهره‌برداري برسانند از 10 درصد تخفيف برخوردار خواهند شد.
وي ادامه داد: اگر سرمايه‌گذاران بتوانند براي 10 نفر اشتغال ايجاد كنند، باز پرداخت اقساط آنان به 35 قسط افزايش مي يابد. اگر واحد توليدي بتواند براي 50 نفر ايجاد اشتغال كند، بدهي‌اش به 55 قسط تقسيط خواهد شد و با اين تخفيفها كساني كه بتوانند در مناطق محروم براي 50 نفر ايجاد اشتغال كنند، زمين برايشان مجاني تمام مي شود.
واعظ آشتياني همچنين از تصويب لايحه اي در دولت با امضاي وزير صنايع و معادن خبر داد و افزود: در صورت تصويب اين لايحه، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي مربوطه موظفند انرژي مورد نياز واحدهاي توليدي مستقر در شهركها را اعم از آب، برق و گاز را تا درب كارخانه‌ براي توليد كننده تأمين كنند.
وي ادامه داد: اين لايحه بايد به تصويب مجلس برسد و با تصويب آن هزينه‌هاي زيرساخت در شهرك‌هاي صنعتي 30 تا 40 درصد كاهش پيدا خواهد كرد.
واعظ آشتياني خاطرنشان كرد: زمين‌هايي كه در راستاي مبارزه با بورس بازي بازپس گرفته مي‌شوند، بيش از 5 سال راكد مانده‌اند.
وي در خصوص طرح ايجاد دانشگاه در كنار شهركهاي صنعتي خاطرنشان كرد: دريافت زمين براي دستگاه‌هاي دولتي كه مايل به احداث واحدهاي آموزشي در كنار شهرك‌هاي صنعتي هستند مجاني خواهد بود و براي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي نيز شرايط خوبي پيش بيني شده است.
آشتياني اضافه كرد: معاونت سازمان صنايع كوچك در سال جاري آسيب شناسي را در شهرك‌هاي صنعتي به عمل خواهد آورد تا مشخص شود چه ميزان از مشكلات صنايع ناشي از كمبود نقدينگي و چه ميزان ناشي از عوامل ديگر است.
وي گفت: برخي از NGOهاي صنعتي در انجام بررسي اين آسيبها فعال شده اند و پس از جمع بندي‌ نتايج مشخص خواهد شد چه نهادها و سازمان‌هايي بايد كمك كنند، تا مشكلات برطرف شود.
معاون وزير صنايع در خصوص وضعيت طرح توليد بدون كارخانه گفت: مباحث مطالعاتي اين طرح ظرف 5 ماه آينده به پايان رسيده و سال آينده به صورت پايلوت در برخي استان‌هاي كشور اجرا خواهد شد.
مقتدالانام روانبخش معاون برنامه ريزي و امور صنعتي سازمان صنايع كوچك نيز در اين نشست خبري اظهار داشت: براي رقابت پذير كردن صنعت سياست‌هاي توان افزايي مد نظر قرار گرفته و يكي از راهكارها تقويت مشاوران صنعتي است.
وي با بيان اينكه عقد قرارداد با مشاوران صنعتي در مناطق محروم تا 80 درصد و در مناطق ديگر تا 50 درصد مشمول پرداخت يارانه خواهد شد، افزود: براي تقويت مشاوره‌ صنعتي با بهره‌گيري از متخصصان داخلي و خارجي دوره‌هاي آموزشي تخصصي در نظر گرفته شده است.
انتهاي پيام/
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 457]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن