تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816271628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير راه و ترابري: هر سال 1200 كيلومتر راه جديد در كشور ساخته مي شود// ظرفيت 110 ميليون تن تخليه و بارگيري در بنادر فراهم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير راه و ترابري: هر سال 1200 كيلومتر راه جديد در كشور ساخته مي شود// ظرفيت 110 ميليون تن تخليه و بارگيري در بنادر فراهم شده است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: محمد رحمتي گفت: موقعيت جغرافيايي، توسعه زير ساخت هاي حمل و نقل و عبور كريدور شمال- جنوب و شرق- غرب، ايران را به عنوان قطب ترانزيت منطقه معرفي مي كند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محمد رحمتي وزير راه و ترابري گفت: وزارت راه ايران مسووليت بخش هاي دريايي، زميني و هوايي را اعم از داخلي و ترانزيت بر عهده دارد، بنابراين مي بايستي براي توسعه زيرساخت هاي محور شرق و رسيدن به اهداف خود برنامه ريزي كنيم.
وي افزود:ايران بيش از دو هزار و 700 كيلومتر در شمال و جنوب كشور ساحل دارد كه در شمال كشور داراي سه بندر و در جنوب داراي پنج بندر بزرگ فعال است و با شرايط موجود ظرفيت 110 ميليون تن، تخليه و بارگيري در بنادر فراهم شده است.
وزير راه و ترابري تصريح كرد: همچنين با طرح هاي توسعه اي كه در بندر چابهار و شهيد رجايي و بوشهر در دست كار است تا سه سال آينده، بزرگترين ترمينال كانتينري با 5/3 ميليون (TEU) در بندر شهيد رجايي افتتاح مي شود.
وي افزود: تا سال آينده ايران به ظرفيت شش ميليون (TEU ) مي رسد كه با اين شرايط ناوگان جمهوري اسلامي ايران بزرگترين ناوگان در خاورميانه مي شود.
وزير راه در مورد خطوط ريلي كشور گفت: طول اين خطوط بيش از 85 هزار كيلومتر است كه سه هزار كيلومتر در دست اقدام است و اضافه كردن 13 هزار كيلومتر ديگر در دست مطالعه است.
رحمتي خاطرنشان كرد: تا پايان سال خط ريلي زاهدان- بم كه خطوط ريلي كشور را به پاكستان متصل مي كند و خط ريلي اصفهان- شيراز كه مركز فارس را شبكه سراسري متصل مي سازد به بهره برداري برسد.
وزير راه فعاليت هاي مهم هشت ساله گذشته اين وزارتخانه را اين گونه اعلام كرد: خط آهن ريلي بافق – مشهد با بيش از 80 كيلومتر طول كه با خطوط فرعي به معادن متصل شده است، خط آهن، مشهد- سرخس با طول 165 كيلومتر كه تركمنستان و آسيايي ميانه را به بنادر جنوبي و شهيد رجايي و امام خميني(ره) متصل مي سازد.
وي همچنين در مورد شبكه راه هاي كشور گفت: در حال حاضر 180 هزار كيلومتر شبكه راه و در حال بهره برداري است كه 80 هزار كيلومتر آن بزرگراه است و 25 هزار متر آن به راه هايي اختصاص دارد كه به ترانزيت نيز كمك مي كند.
وزير راه ادامه داد: هر سال به طور متوسط 1200 كيلومتر راه جديد در كشور ساخته مي شود و در برنامه چهارم توسعه ميزان متوسط سه سال گذشته به هزار و 250 كيلومتر رسيده است.
رحمتي در مورد فرودگاه هاي كشور گفت: در حال حاضر 60 فرودگاه در كشور وجود دارد كه هشت فرودگاه آن بين المللي است و در منطقه آزاد چابهار هم يك فرودگاه وجود دارد كه به مصرف نظامي- تجاري اختصاص دارد اما تا چند سال آينده فرودگاه تجاري آن به بهره برداري مي رسد.
وزير راه در خصوص بندر آزاد چابهار افزود: ظرفيت بندر چابهار بيش از دو ميليون تن (TEU) است كه با ظرفيت سازي هاي جديد موقعيت پهلوگيري كشتي هاي 100 هزار تني فراهم مي شود.
رحمتي وضعيت توسعه منطقه آزاد چابهار را خوب ارزيابي نكرد و گفت: جزء برنامه هاي اين بندر آن است كه ظرفيت موجود به شش ميليون تن افزايش يابد و دو بانده كردن راه زاهدان- زابل و اتصال چابهار به مركز زاهدان از برنامه هاي توسعه اي است كه موقعيت را فراهم كند تا خطوط زميني بتوانند شش ميليون تن ترانزيت را جا به جا كنند.
وي در پايان از اتصال بندر چابهار به بندرعباس با 20 ميليارد تومان اعتبار خبر داد كه بندر جاسك نيز عبور مي كند./01 /144/120
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن