تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813231348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لوموند: نگراني آمريكا از توافق صلح منعقده ميان دولت پاكستان و شبه‌نظاميان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لوموند: نگراني آمريكا از توافق صلح منعقده ميان دولت پاكستان و شبه‌نظاميان
خبرگزاري فارس: دولت پاكستان و شبه‌نظاميان پاكستاني مستقر در دره سوات در روز 21 مه توافقنامه‌اي را به منظور پايان دادن به خشونت‌هاي يك ساله در منطقه توريستي سوات واقع در 150 كيلومتري اسلام‌آباد به امضا رساندند كه انعقاد اين توافقنامه "نگراني آمريكايي‌ها" را برانگيخته است.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوي "لوموند" ، انعقاد توافق ميان دولت پاكستان و شبه‌نظاميان هم‌اكنون نگراني‌هاي واشنگتن را درباره تصميم اسلام‌آباد براي مبارزه با افراط‌گرايي تشديد كرده است.
اين توافقنامه 15 بندي شامل موضوعات مختلف از جمله عقب‌نشيني و كناره‌گيري تدريجي ارتش پاكستان از دره سوات و آزادي زندانيان است.
در مقابل ، شبه‌نظاميان نيز متعهد شده‌اند كه دولت مركزي را بپذيرند و اردوگاه‌هاي تمرين نظامي خود را تعطيل كنند.
شبه‌نظاميان همواره آنچه را كه رسما درخواست كرده‌اند ، به دست آورده‌اند.
از سوي ديگر در اين توافقنانه هيچگونه اشاره‌اي به سرنوشت "ملا فضل‌الله" فرمانده طالبان در دره سوات نشده است.
ملا فضل‌الله از جمله افرادي است كه مسئول اصلي تمامي درگيري‌هاي خونبار بوقوع پيوسته در اين منطقه محسوب مي‌شود.
دولت آمريكا پيش ار انعقاد اين توافقنامه ، مخالفت خود را با اين مسئله اعلام كرده بود و نسبت به عدم انجام مذاكرات اين دو هشدار داده بود.
"مايكل مولن" رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا روز سه‌شنبه گذشته يعني يك روز پيش از انعقاد اين توافقنامه اعلام كرد: « ما هيچگونه مذاكراتي با شبه‌نظاميان و افراط‌گرايان انجام نخواهيم داد و نسبت به توافقات اين چنيني واقعا محتاط هستيم.»
اين در حالي است كه "جان نگرو پونته" معاون وزير خارجه آمريكا طي جلسه پرسش و پاسخ كنگره پاكستان ضمن هشدار درباره انعقاد هرگونه توافق ميان دولت پاكستان و شبه‌نظاميان وابسته به شبكه تروريستي القاعده ، با "نگراني" اعلام كرد: « آمريكا هرگز نمي‌تواند با حضور شبه‌نظاميان وابسته به شبكه تروريستي القاعده و طالبان در خطوط مرزي پاكستان و افغانستان موافقت كند و با مذاكره دولت پاكستان و شبه‌نظاميان كاملا مخالف است. ما اميدواريم دولت پاكستان به هيچ وجه اقدام به انعقاد توافقي كه منجر به استقرار طالبان در مناطق قبيله‌اي مي‌شود، تن در ندهد و با آنها به تندي برخورد كند.»
"يوسف رضا گيلاني" نخست‌وزير جديد پاكستان پيش از انتصاب به سمت نخست‌وزيري گفت‌وگو با گروه‌هاي شبه‌نظامي را از اولويت‌ها و دستوركارهاي دولت خود اعلام كرده و تأكيد كرده بود قصد دارد با تمامي شبه‌نظاميان اين كشور به مذاكره و گفت‌وگو بنشيند.
اين در حالي است كه واشنگتن با اين مسئله كاملا مخالف است و بارها به پاكستان هشدار داده بود از اين كار دست بردارد.
اسلام آباد كه هم‌اكنون با بحران سياسي ، اقتصادي و اجتماعي روبروست ، در استراتژي آمريكا سهيم نمي‌شود و از نظر دولت جديد پاكستان حل و فصل مشكلات داخلي و برقراري امنيت در كشور مهمتر از هر مسئله ديگر حتي مبارزه با افراط‌گرايي است.
انتهاي پيام/.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن