تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819945327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني شهردار تهران در همايش بزرگ روز مقاومت و پيروزي:كليد فهم دفاع مقدس تبلور فرهنگ ايثارگري است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني شهردار تهران در همايش بزرگ روز مقاومت و پيروزي:كليد فهم دفاع مقدس تبلور فرهنگ ايثارگري است


تهران - حيات

شهردار تهران گفت: آزادسازي خرمشهر تبلور فرهنگ ايثار و مقاومت است و اگر حضرت امام (ره) با آن بيان رسا و زيباي خود در يك جمله فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد كرد" نشان داد كه فرهنگ و گفتمان امام و انقلاب مي تواند در هر زمينه و عرصه اي كارآمد باشد.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني شهرداري تهران ، محمدباقر قاليباف ، عصر روز چهارشنبه در همايش بزرگ روز مقاومت و پيروزي (فتح خرمشهر) كه به همت شهرداري منطقه 14 تهران برگزار شده بود با بيان اين مطلب گفت: وقتي به تاريخ گذشته نگاه مي كنيم هميشه دو نوع وقايع هستند كه در تاريخ ماندگار مي شوند و آيندگان از آنان ياد كرده و درس مي گيرند . يك نوع از اين وقايع به واسطه اثرگذاري قهرمانان ملي است كه در صحنه كشور كارهاي قابل تقدير و اثرگذاري انجام دادند و نوع ديگر به واسطه كساني است كه در زمينه اعتقادات ، اثرات و تحولات ديني از خود در جامعه باقي مي گذارند.
وي افزود: آزادسازي خرمشهر يكي از وقايعي است كه هر دو نوع از وقايع ذكر شده را در خود دارد.
به گفته شهردار تهران آزادسازي خرمشهر يك نقطه عطف در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در ابعاد مادي و معنوي بود.
قاليباف ادامه داد: آزادسازي خرمشهر انصافا صرف آزادسازي يك سرزمين و يك شهر نبود بلكه اثبات وعده هاي الهي به بندگان خدا بود و اينكه وعده الهي تخلف ناپذير است و عزت از آن اوست و وحدت ضرورت جامعه ماست . اينكه ما دردهه عاشورا و فرهنگ عاشورا از پيروزي خون بر شمشير ياد مي كنيم انصافا مصداقش را در آزادسازي خرمشهر داريم.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: خرمشهر جلوه كارآمدي و هنرنمايي دين و روحانيت شيعه است كه نماد عيني آن امام(ره) به عنوان فرماندهي كل قوا بودند.
قاليباف با بيان اينكه نمونه گفتمان حضرت امام (ره) را در عرصه نظامي ، ميدان جنگ و در آزادسازي خرمشهر مي بينيم ، به بيان ويژگي هاي اين گفتمان پرداخت و گفت: يكي از ويژگي ها اين بود كه شايسته سالاري ، شايسته گزيني و شايسته پروري در ميدان جنگ و دوران دفاع مقدس در اوج خود بود به طوري كه شهيداني چون بروجردي ، باقري ، همت ، كاظمي ، زين الدين و ... هيچ كدام در ابتداي كار دانش نظامي نداشتند و و يك طراح نظامي نبودند ولي وقتي نيت ها و معيارها درست بود همه كارهاي بعدي به تبع آن درست شد.
به گفته شهردار تهران در آن دوران افراد در جاي خود قرار گرفتند و به تعبير امروزي ها رانتي وجود نداشت و هركس در جاي خود كارش را به درستي انجام داد و طبيعي است كه وعده هاي الهي در چنين شرايطي تحقق مي يابد.
وي تصريح كرد: هر سازمان و مجموعه اي در هرجا و هر زمينه اي اين اصول را رعايت كند و كار را براي خدا انجام دهد مطمئن باشيد در كار و حوزه ماموريتي خود اعم از فرهنگي ، اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي ، امنيتي ، دفاعي و خدماتي موفق خواهد بود.
قاليباف با اشاره به اينكه استراتژي جنگ ما همه اهل فن را در دنيا به حيرت وا مي داشت ، گفت: كليد فهم جنگ و دفاع مقدس و فرهنگ بسيج در اين است كه ما بايد بدانيم كه يك بعد اين فرهنگ اين است كه تجلي گاه آن ارزش گرايي است و ديگري روحيه حماسه سازي و ايثارگري است.
وي افزود: اين سكه جهت ديگري هم دارد و آن اين است كه احساس نكنيم كه در ميدان جنگ هيچ نگاه علمي و عقلاني وجود نداشته بلكه در سطوح مديريتي كاملا يك نگاه علمي و خلاقيت هاي حيرت انگيزي در كار وجود داشت .
به گفته وي خرمشهر و آزادي آن در حقيقت درهم تنيدگي بين عقل و ايمان و عقلانيت و عشق بود و امروز هم اگر ما به اين موضوع توجه داشته باشيم مي توانيم در همه عرصه ها به خوبي پيش برويم.
قاليباف با بيان اينكه برگزاري چنين مراسم هايي يكي از وظايف ماست گفت: بخش ديگري از وظايف ما اين است كه همان گفتمان امام و انقلاب را در عرصه زندگي خود و در نظام مقدس جمهوري اسلامي پياده سازي كنيم.
وي گفت: اگر يك روز تهديدات نظامي و اشغال نظامي دغدغه مردم بود امروز تهديدات فرهنگي و اجتماعي وجود دارد كه در اين عرصه ها نيز نيازمند اين روحيات و گفتمان ها هستيم.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: امروز غصه مي خورم از كساني كه چنين صحنه هايي را آفريدند و يا شهيد شدند و امروز در بين ما نيستند و يا در كنجي در مظلوميت هستند و كساني به نيابت از آنان حرف از جنگ و دفاع مقدس مي زنند كه يك روز هم در اين عرصه ها نبودند.
وي يادآور شد: بايد تلاش كنيم كه كليد فهم فتح خرمشهر را كه تركيب عقل و ايمان و عقلانيت و عشق بود را وارد زندگي و كارمان كرده و آن را باور كنيم كه اينها گفتني نيست و انجام دادني است.
شهردار در پايان به هنرنمايي دين در پيروزي انقلاب اشاره كرد و گفت:اگر امروز دغدغه شهدا ، امام شهدا ، انقلاب و تبعيت از رهبري را داريم و دوست داريم افتخاراتي چون فتح خرمشهر برايمان باقي بماند بايد بار ديگر بايد هنرنمايي دين در اداره جامعه در ابعاد مادي و معنوي را به نمايش بگذاريم.
شايان ذكر است در پايان اين همايش به تعدادي از جانبازان ، ايثارگران ، تلاشگران و خانواده هاي شهدا هدايايي از سوي شهردار تهران و شهردار منطقه 14 اهدا شد.
پايان پيام
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن