تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812976775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پزشكان كشور براي نخستين بار موفق به پيوند سلول هاي بنيادي به قلب يك كودك شدند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: پزشكان كشور براي نخستين بار موفق به پيوند سلول هاي بنيادي به قلب يك كودك شدند
خبرگزاري موج - سلول هاي بنيادي به شيوه اي ابداعي براي نخستين بار در كشور به قلب يك كودك 10 ساله مبتلا به نارسايي شديد قلبي با بيماري گسترده عضله قلب در بيمارستان امام خميني تهران پيوند زده شد.
به گزارش موج، دكتر علي زينالو مجري طرح و سرپرست تيم پيوند در استانه برپايي دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق با بيان اين مطلب افزود: در اين روش تحقيقاتي، سلول هاي بنيادي مغز استخوان كودك پس از تكثير و فرآوري به قلب پيوند زده شده است.
وي ادامه داد: در اين عمل تهاجمي كه حدود دو ساعت به طول انجاميد سلول ها از طريق لوله هايي باريك، بدون عمل جراحي از طريق سرخرگ هاي محيطي به شريان ها تغذيه كننده قلب كودك منتقل شد.
وي تصريح كرد: در اين شيوه با تكنيك پيچيده اي جريان خونشرائين قلب براي جذب بهتر سلول ها با بستن وريدهاي قلب كند شده است.
دكتر محمدرضا محمدحسني عضو تيم پيوند فوق با تائيد اين خبر حال عمومي كودك را پس از عمل رضايت بخش ارزيابي و اضافه كرد: اين عمل خوشبختانه بدون عارضه به پايان رسيد و بررسي اوليه حاكي از موفقيت پيوند بوده است.
وي به عنوان دبير كنگره امسال انجمن آترسكلروز كه 22 تا 25 خردادماه امسال در تالار همايش هاي رازي برگزار مي شود ، اظهار داشت: توفيق ها و نوآوري هاي دانشمندان كشورمان در مورد پيوند سلول اي بنيادي به صورت يك سمپوزيوم جداگانه در دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق ارايه خواهد شد.
وي در پايان اين عمل بزرگ را حاصل تلاش يك تيم 10 نفره از محققان نو پژوهشگران كشور دانسته و اظهار داشت: با اختصاص بودجه كافي بتوان به پرسش هاي پيش روي دانشمندان اين رشته پاسخ گفت.
گفتني است دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق با هدف ارايه جديدترين دستاوردهاي انجام شده در اين رشته 22 تا 25 خردادماه امسال در سالن همايش هاي رازي بر پا مي شود.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 473]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن