تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گاردين خبر داد: تظاهرات ضد آمريكايي در افغانستان در اعتراض به اهانت به قرآن كريم در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گاردين خبر داد: تظاهرات ضد آمريكايي در افغانستان در اعتراض به اهانت به قرآن كريم در عراق
خبرگزاري فارس: يك روزنامه انگليسي نوشت: تظاهرات ضد آمريكايي در نزديك پايگاه ارتش آمريكا در افغانستات كه در اعتراض به هدف قرار دادن قرآن كريم توسط يك سرباز آمريكايي در عراق صورت گرفت، منجر به كشته شدن سه نفر شد.


به گزارش فارس، روزنامه "گاردين" در شماره امروز خود نوشت دو غيرنظامي افغان و يك سرباز ناتو ديروز طي تظاهراتي خشونت‌بار در افغانستان جان خود را از دست دادند.
بر اساس اين گزارش يكي از سخنگويان ناتو اعلام كرد: حدود هزار نفر از مردم افغانستان خارج از پايگاه ارتش آمريكا در استان "غور" در غرب اين كشور تجمع كرده و با روشن كردن آتش شروع به اعتراض كردند.
اين روزنامه انگليسي در ادامه گزارش خود مي‌افزايد: تظاهرات كنندگان كه از عمل توهين‌‌آميز سرباز آمريكايي نسبت به قرآن كريم به خشم آمده بودند از سوي پليس افغانستان هدف تيراندازي قرار گرفتند كه به دو غيرنظامي و مجروح شدن هفت تن ديگر منتهي شد.البته يك سرباز ناتو با مليت ليتواني نيز كشته شد كه هنوز عامل تيراندازي به اين نظامي خارجي مشخص نشده است.
به نوشته گاردين اين رويداد اعتراض‌آميز علاوه بر مشخص نمودن احساس مذهبي مردم مسلمان افغانستان، نشانگر خشم مردم نسبت به حضور نظامي غرب در اين كشور نيز هست.
بر همين اساس "احمدخان رحيمي" كه از سياستمداران محلي افغان است و در ميان تظاهرات كنندگان حضور داشت، تصريح كرد: مردم از شعارهاي "مرگ بر آمريكا" و "آمريكا ضد اسلام است" استفاد مي‌كردند.
گاردين در ادامه مي‌افزايد: سه سال گذشته نيز دستكم هفت نفر در اعتراض به اين گزارش كه نظاميان آمريكايي در زندان پايگاه دريايي ارتش آمريكا در خليج گوانتانامو توهين ديگر به قرآن مرتكب شدند، كشته شدند.
تظاهرات به كاريكاتورهاي موهن پيامبر اسلام (ص) كه در جرايد دانماركي منتشر شد نيز منجر به برگزاري تظاهرات اعتراض آميز ديگري شد كه طي آن 11 تن كشته شدند و عامل آن يك خودروي ارتش آمريكا بود كه با هجوم به جمعيت معترض به كشتن آنها منجر شد.
اين روزنامه انگليسي مي‌افزايد رويداد اهانت‌آميز فوق در عراق تظاهرات گسترده‌اي را به همراه نداشت و اين در حالي است كه اعضاي پارلمان افغانستان خواستار بازخواست اين سرباز آمريكايي شدند و پس از آن تجمعي اعتراض‌آميز برگزار كردند.
گاردين تصريح مي‌كند: تظاهرات انجام شده در افغانستان حاكي از حساسيت‌هاي جهان اسلام در قبال فعاليت‌هاي اهانت‌آميز آمريكا است.
پس از مورد هدف قرار دادن قرآن كريم در منطقه رضوانيه در غرب بغداد عده‌اي از ساكنان اين منطقه تظاهراتي برگزار كردند كه بدنبال آن ژنرال "جفري هاموند" فرمانده نيروهاي آمريكا در بغداد مجبور به عذرخواهي در جمع مردم معترض شد و يكي ديگر از افسران آمريكايي بمنظور كاهش خشم مردم اقدام به بوسيدن قرآن كريم كرد.
از سوي ديگر در واكنش به توهين نظاميان آمريكا به قرآن كريم شيخ "عبدالمهدي الكربلايي" نماينده آيت‌الله سيستاني خواستار عذرخواهي رسمي مقامات آمريكا شد.
وي در جمع صدها نمازگزار در حرم امام حسين(ع)، افزود: عذرخواهي يك افسر از نيروهاي اشغالگر از مسوولان محلي و سران عشاير در منطقه، كافي نيست زيرا اين اقدام توهين آميز،تنها شامل مسلمانان منطقه نمي‌شود بلكه توهين به تمامي مسلمانان جهان است و مسوولان بلندپايه آمريكا بايد از اين اقدام توهين‌آميز نظامي خود عذرخواهي كنند.
اواخر هفته گدشته نيز در خبرها آمده بود نظامي فوق از عراق خارج شده است اما ارتش آمريكا اشاره‌اي به مجازات وي نكرد.
ستاد فرماندهي ارتش آمريكا در عراق جمعه هفته گذشته اعتراف كرد كه سربازان آنها در يكي از اردوگاه‌هاي آموزشي وابسته به خود از قرآن كريم به عنوان هدف نظامي تيراندازي استفاده كردند.
اين اولين بار نيست كه نظاميان آمريكايي به ساحت قرآن كريم توهين مي‌كنند و اهانت‌هاي آمريكايي‌ها به قرآن كريم پيش از اين، در زندان‌هاي "گوانتانامو" و "ابوغريب" نيز ديده شده بود.
انتهاي پيام/.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن