تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812967224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خبر داد ساماندهي 420 هزار شيء تاريخي فرهنگي در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خبر داد ساماندهي 420 هزار شيء تاريخي فرهنگي در كشور
خبرگزاري فارس: معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از ساماندهي 420 هزار شيء تاريخي فرهنگي در كشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، حسين جعفري گفت:‌ بر اساس آمار دفتر اموال اداره كل موزها تا كنون 419 هزار و 958 شيء تاريخي ساماندهي شده است.
وي افزود: اين آمار حاكي از آن است كه 209 هزار و 82 قلم شيء تا سال 83 ساماندهي شده و در سال 84 به 38 هزار و 656 شيء تاريخي رسيده است.
معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه اظهار داشت: از تعداد آمار ارائه شده هيئت امناي اموال 142 هزار و 220 شي در سال 85، در 18 استان كشور ساماندهي و مستند‌سازي شده است.
وي از ساماندهي 30 هزار شيء تاريخي در سال 86 خبر داد و خاطرنشان كرد: اين آمار متعلق به استان‌هاي اصفهان، سمنان، كرمان و آذربايجان غربي است و ساير استان به دليل اختصاص دير موقع اعتبار، نتوانسته‌اند آمار را ارائه دهند.
جعفري بحث ساماندهي اشيا‌ را به دو صورت عمومي و تخصصي عنوان كرد و گفت‌:‌ در مقوله ساماندهي عمومي اطلاعلات عمومي يك شيء نظير سال، محل كشف و ... مطرح مي‌شود اما در بحث تخصصي شناسنامه‌هاي تخصصي آن شيء لحاظ مي‌شود.
وي ادامه داد: استفاده از نرم افزار گنجينه يكي از راه‌هاي ساماندهي اموال و تبديل آن به اطلاعات مكانيزه براي دسترسي سريع به اطلاعات اشيا‌ است كه ورود اطلاعات در آن از اواسط سال 1384 صورت گرفته است.
جعفري خاطرنشان كرد: پركردن شناسنامه عمومي، پر كردن فرم مرمت اشيا‌، طبقه‌بندي آثار، تصوير‌برداري و ... از جمله ملزومات ساماندهي اشيا‌ و اموال تاريخي محسوب مي‌شود.
معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پايان گفت‌:‌ بر اساس آمار ارسالي از سوي هيئت امناي اموال استان‌ها تا سال 85، يك ميليون و 695 هزار و 62 شيء تاريخي در مخازن كشور نگهداري مي‌شود كه گفت نزديك به يك سوم اين اشيا‌ به صورت عمومي ساماندهي شده است.
انتهاي پيام/‌
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 399]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن