تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815737063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لبنان خود را براي رياست جمهوري ميشل سليمان آماده مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: لبنان خود را براي رياست جمهوري ميشل سليمان آماده مي كند
تلاش مسئولان لبناني براي برگزاري هرچه با شكوه تر نشست فرداي پارلمان اين كشور جهت انتخاب ژنرال ميشل سليمان به عنوان رياست جمهوري ادامه دارد.
به گزارش شبكه خبر ، نبيه بري رئيس پارلمان لبنان تاكنون از سياستمداران برجسته اي از كشورهاي منطقه و جهان براي حضور در نشست فردا دعوت كرده است كه درميان دعوت شدگان نام منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران هم ديده مي شود.

روزنامه الاخبار لبنان در خبري مشروح به بيان تلاش ها براي بهتر برگزار شدن نشست فردا اشاره كرد و نوشت: شرايط نشان مي دهد سعد حريري ، رئيس فراكسيون المستقبل به زودي با سيد حسن نصرالله ، دبير كل حزب الله لبنان ديدار خواهد كرد.

در خبر الاخبار به انتقاد نبيه بري از موضع آمريكا در لبنان اشاره شد و آمده است: نبيه بري در استقبال از ميشل سيسون، كاردار سفارت آمريكا در بيروت از موضع منفي وزارت خارجه آمريكا در برابر توافقنامه دوحه كه از زبان ديويد ولش بيان شد انتقاد كرد اما سيسون موضع ولش را موضع كشورش ندانست و گفت : موضع آمريكا پس از پايان ديدارش با بري بيان مي شود.

اين روزنامه پرتيراژ لبناني در ادامه مخابره تحولات اين روزهاي لبنان افزود، امير قطر كه ميانجيگري موفقي براي حل مشكلات سياسي لبنان داشت با حضور در نشست فرداي پارلمان لبنان ، در اين نشست سخنراني خواهد كرد ضمن آنكه فواد سنيوره و حكومت او كه پس انتخاب رياست جمهوري حكومت مستعفي شناخته مي شوند در مراسم تحليف رئيس جمهوري شركت خواهند داشت.

الاخبار نوشت: فعاليت هاي پيگير براي برگزاري نشست پارلمان لبنان سبب نشد تا چهره هاي سياسي از برخي تلاش هاي جانبي عقب بمانند به گونه اي كه بسياري از سياستمداران در انتظار مشخص شدن نامزد اصلي نخست وزيري هستند كه به نظر مي رسد يكي از چهره ها ي گروه 14 مارس باشد ضمن آنكه در اين ميان نام سعدحريري و فواد سنيوره براي اين منصب بيشتر شنيده مي شود، چنانچه ساختار گروه اداري ، وزاري و سياسي آينده كه با ميشل سليمان همكاري خواهندكرد از مباحث جانبي ديگر است كه در محافل مختلف لبنان پيگيري مي شود.

الاخبار ادامه داد: لبناني ها در كنار پيگيري تحولات داخلي به شدت منتظر رسيدن غروب دوشنبه هستند تا از محتواي سخنان سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله آگاه شوند، كارشناسان پيش بيني مي كنند اين سخنان حاوي مطالبي باشد كه مي تواندصفحه جديدي را در عرصه سياست لبنان باز كند به ويژه اينكه در روزهاي اخير و پس از تاكيد سعد حريري و منابعي در حزب الله مبني بر آمادگي براي به فراموشي سپردن اتفاقات گذشته و گشودن صفحه اي جديد در ارتباطات داخلي، نامه هايي ميان سيد حسن نصرالله و سعد حريري رد و بدل شد تا زمينه براي گفتگوي مستقيم اين دو چهره با هم فراهم آيد.

اين روزنامه لبناني ادامه داد: در مراسم ضيافت شامي كه نبيه بري با هدف استقبال هر چه بهتر از امير قطر در كاخ نخست وزيري ترتيب خواهد داد چهره هاي مطرح سياسي حضور خواهند داشت ضمن آنكه اعضاي حكومت سنيوره نيز از جمله ميهمانان اين نشست هستند.

روزنامه الاخبار لبنان ادامه داد: نبيه بري نامه اي از امير قطر دريافت كرد كه در آن آمده است ، شخصا مراحل اجراي مفاد توافقنامه دوحه را پيگيري مي كنم، در همين حال نخست وزير تركيه در تماس با نبيه بري از حضور در نشست پارلمان لبنان عذرخواهي كرد و ابراز داشت به سبب كسالت نمي توانددر اين نشست حاضر شود اما علي باباجان وزير خارجه تركيه در نشست پارلمان لبنان حاضر خواهد بود.

منابع لبناني از تمامي وزراي خارجه عرب و وزير خارجه ايران به عنوان ميهمانان ويژه نبيه بري نام بردند و تاكيد كردند بري در پي آن است تا نشست پارلمان چون مراسم جشن ملي لبنان برگزار شود و علاوه بر آن در از بين بردن اختلافات عربي - عربي نيز نقش داشته باشد.

روزنامه الاخبار در پايان خبر خود به آخرين نشست حكومت سنيوره قبل از انحلال اين حكومت اشاره كرد و نوشت، حاضران در اين نشست، توافقنامه دوحه را به عنوان توافق طرف هاي لبناني براي بازگشت آرامش به كشور دانستند و اعلام كردند، امتيازاتي كه در نشست دوحه ميان طرفهاي لبناني رد و بدل شد امتياز يك طرف به طرف ديگر نبود بلكه امتيازي به لبنان و مردم لبنان بود و درواقع پيروز نشست دوحه، كشور و مردم لبنان هستند.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن