تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816513477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحولات سياسي لبنان/سليمان در راه نيويورك و واشنگتن/دغدغه حق بازگشت فلسطينيان و آزادي شبعا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تحولات سياسي لبنان/سليمان در راه نيويورك و واشنگتن/دغدغه حق بازگشت فلسطينيان و آزادي شبعا
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل: رئيس جمهوري لبنان قرار است براي شركت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل به نيويورك سفر كند و البته بوش از وي دعوت كرده در واشنگتن با يكديگر ديدار كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه "البيرق" نوشت : هفته جاري(ميلادي) با سفر ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان به نيويورك به پايان مي رسد؛ سليمان در راس هيئتي بلندپايه در نشستهاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد شركت مي كند تا پس از ديداري كوتاه با جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا در واشنگتن به بيروت بازگردد.

تلاشهاي گسترده براي تقويت آشتي ملي در لبنان

در اين بين، صحنه لبنان شاهد آماده سازي براي آشتي ميان گروههاي مختلف است كه نبيه بري رئيس پارلمان گفته است به تاخير افتادن گفتگوها تا نوامبر آينده به خاطر آشتي هاي عمومي صورت گرفت.

بر اساس اين گزارش، در روزهاي آتي ديداري در سطح رهبران ميان حزب الله و جريان المستقبل در چارچوب آماده سازي براي ديدار ميان سيدحسن نصرالله و سعد حريري برگزار خواهد شد.

اما در زمينه آشتي ميان حزب الله و وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست ترقيخواه، تماسها ميان طرفين در بيش از يك كانال ادامه دارد و طلال ارسلان هدايت كننده و ناظر تماسها به رايزني هاي خود ادامه مي دهد تا در نهايت به ديدار نصرالله و جنبلاط منجر شود.

اما درباره اوضاع شمال، منابع آگاه به البيرق گفتند تلاشهاي گسترده اي براي جلوگيري از بحراني شدن اوضاع كه شاهد تنش ميان طرفداران "سليمان فرنجيه"رئيس جريان المرده و طرفداران نيروهاي لبناني (به رهبري سميرجعجع) است در حال انجام است.

دستوركار سفر سليمان به نيويورك

ميشل سليمان در سخنان خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد بر پايبندي لبنان به قطعنامه هاي بين المللي، ضرورت عقب نشيني رژيم اسرائيل از مزارع شبعا، تپه هاي كفرشوبا و بخش لبناني روستاي الغجر و بازگشت آن به حاكميت ملي لبنان بر اساس قطعنامه 425 سازمان ملل متحد تاكيد خواهد كرد.

سليمان همچنين ضرورت حل عادلانه مسئله فلسطين را به جامعه بين المللي مورد تاكيد قرار خواهد داد تا لبنان از پيامدهاي منفي آن دور باشد.

سليمان همچنين بر ضرورت اجراي قطعنامه 194 تاكيد خواهد كرد كه حق بازگشت به سرزمين را به فلسطيني ها مي دهد؛ وي در عين حال با اسكان دائمي آوارگان فلسطيني در لبنان مخالفت خواهد كرد.

اين محورهايي بود كه سليمان در ديدار با نبيه بري رئيس پارلمان و فواد سنيوره نخست وزير لبنان در كاخ رياست جمهوري بررسي كرد.

سفر برنامه ريزي نشده به واشنگتن

روزنامه الاخبار لبنان نوشت : ميشل سليمان ديدار كوتاهي از واشنگتن خواهد داشت تا به پرسشهاي دولت آمريكا گوش كند.

سفر ميشل سليمان به نيويورك متفاوت از ديداري است كه از واشنگتن انجام خواهد داد كه به گفته منابع لبناني، دربرگيرنده ملاحظات زير است :

1- هنگامي كه رئيس جمهوري لبنان تصميم گرفت به نيويورك سفر كند، سفر به واشنگتن در برنامه وي قرار نداشت. اينگونه برنامه ريزي شده بود تا ديدارش با جرج بوش در حاشيه اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد انجام شود، اما رئيس جمهوري آمريكا تمايل داشت تا با سليمان در كاخ سفيد ديدار كند به همين سبب نمي توان سفر سليمان به واشنگتن را رسمي يا ديدار كاري يا ديدار ويژه قلمداد كرد.

هنوز دستوركار سفر سليمان به واشنگتن مشخص نشده است و حتي ديداري ميان وزيران امور خارجه دو كشور انجام نخواهد شد همچنانكه در برنامه هاي سليمان، ديدار با اعضاي كنگره يا وزارتخانه هاي دفاع و امور خارجه و مسئولان بلندپايه پرونده هاي لبنان و خاورميانه و حتي اقليت لبناني ها گنجانده نشده است.

تلاش براي افزايش حمايتها از نامزدي لبنان براي عضويت در شوراي امنيت

سفر سليمان به نيويورك و واشنگتن با تلاشهاي لبنان براي حمايت از نامزدي جهت عضويت در شوراي امنيت (به عنوان عضو غير دائم) براي سالهاي 2010-2011 همزمان است تا به عنوان نماينده كشورهاي عربي و قاره آسيا انتخاب شود؛ دستگاه ديپلماسي لبنان رايزني هايي را با برخي از كشورها براي حمايت از اين نامزد انجام مي دهد، كه اين نامزدي مورد حمايت كشورهاي عربي قرار دارد.

انتظار مي رود انتخاب عضو شوراي امنيت (عضوغيردائم) در دوره عادي آتي سازمان ملل متحد در سپتامبر 2009 انجام شود تا عضو جديد قاره آسيا كرسي خود را در سال آينده تحويل بگيرد.

سليمان همچنين تلاش مي كند در نشستهايش در سازمان ملل متحد و به ويژه ديدار با بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد، در جهت افزايش حمايتها از اين نامزدي تلاش كند.

از سوي ديگر رئيس جمهوري لبنان در حالي به نيويورك و واشنگتن مي رود كه برخي از اولويتهاي هفتگانه را در برنامه خود گنجانده است كه بارها در سخنراني هاي خود به آن اشاره كرده است كه از سخنراني سوگند پس از انتخابش به عنوان رئيس جمهوري آغاز مي شود و به سخنراني در ميز گفتگوي ملي پايان مي يابد.

وي برنامه كاري دوران رياست جمهوري خود و نيازهاي ضروري را تعيين كرده است، اما آمريكايي ها ضرورتا به تمام اين اولويتهاي هفتگانه توجهي ندارند.

پنج محور اصلي مذاكرات سليمان در آمريكا

سليمان پنج موضوع اصلي را با خود همراه مي برد كه شامل آشتي ملي، نقش لبنان در منطقه، مقابله با تروريسم، تاكيد لبنان بر موضع خود در حمايت از حق بازگشت ملت فلسطين به كشور مستقل خود و مخالفت با اسكان دائمي آوارگان در خاك لبنان، گفتگو لبناني كه چند روز پيش درباره استراتژي دفاعي براي روشن شدن سرنوشت سلاح حزب الله و ارتباطش با دولت لبنان و ديگر گروههاي لبناني برگزار شد.

همچنين پرونده روابط لبنان و سوريه كه سليمان ديدگاه مثبتي درباره آن دارد در نشستهاي جانبي رئيس جمهوري لبنان در سازمان ملل متحد و با بوش بررسي خواهد شد. اين در حالي است كه اشاره هاي ديپلماتيك كه منبع آن واشنگتن است به مسئولان لبناني رسيده كه به احتمال تجديد نظر در سياست آمريكا در قبال سوريه اشاره مي كند كه اليوت ابرامز مشاور امنيت ملي رئيس جمهوري آمريكا همچنان با آن مخالفت مي كند.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن