تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817013474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضرتي در موضوع رياست مجلس هشتم مطرح كرد: گزينه هاي اقليت براي رياست مجلس هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: حضرتي در موضوع رياست مجلس هشتم مطرح كرد: گزينه هاي اقليت براي رياست مجلس هشتم
معتقدم چهره‌هايي همچون "شيخ حسين هاشميان"‌ و "مسعود پزشكيان" يك سر و گردن از حدادعادل و لاريجاني براي رياست مجلس قد بلندتر هستند.
آفتاب: الياس حضرتي،‌ عضو شوراي مركزي حزب اعتمادملي درباره ارزيابي خود از عملكرد فراكسيون اقليت مجلس هفتم گفت: «مجلس هفتم در يك شرايط عجيب و غريب شكل گرفت. فضاي سياسي كشور به هم ريخته بود و فراكسيون اقليت اين مجلس با مسير دشوار و سختي مواجه شده بود».

حضرتي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي آفتاب در اين‌باره افزود: «در اين شرايط پيچيده، گروه‌هاي خارج از مجلس نيز كه بايد پشتيبان فراكسيون اقليت باشند، انگيزه‌اي براي فعاليت و استفاده از توانمندي‌هاي پارلماني نداشتند».

مديرمسئول روزنامه اعتماد ادامه داد:‌ «اقليت مجلس هفتم تنها و بدون پشتيبان فعاليت خود را آغاز كرد و از اين‌رو نبايد از فراكسيون اقليت مجلسي مثل مجلس هفتم انتظار معجزه داشت».

وي كه عضو فراكسيون اقليت مجلس چهارم و پنجم بوده و در مجلس ششم نيز نماينده تهران بوده است، با تاكيد بر اينكه "اصلاح‌طلبان بايد از فراكسيون اقليت مجلس هفتم متشكر باشند"، اضافه كرد:‌ «در مجالس چهارم و پنجم، فضاي حاكم بر گروه‌هاي سياسي با فضاي امروز كاملا متفاوت بود و از طرفي رياست آن مجالس با رياست مجلس هفت قابل مقايسه نيست».

حضرتي ادامه داد:‌«آقاي ناطق‌نوري كه رياست مجلس چهارم و پنجم را برعهده داشت، شخصيت ريشه‌دار و انقلابي و از ياران وفادار به امام هستند و مديريت ايشان بر پارلمان به گونه‌اي بود كه براي اقليت فضاي تنفس خوبي ايجاد مي‌كرد».

نماينده تهران در مجلس ششم شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به اينكه "فراكسيون‌هاي اقليت مجالس چهارم و پنجم از حمايت و كمك‌هاي جدي گروه‌هاي همسوي خارج از مجلس برخوردار بودند"، افزود: «از اين‌رو مقايسه اين دو فضا با هم مشكل است اما به طور كلي مي‌توان گفت كه در فراكسيون اقليت مجلس هفتم، محوريت و انسجامي كه در مجلس پنجم بود، وجود نداشت و انتظار چنين انسجامي هم از آن نبود».

” آقاي ناطق‌نوري كه رياست مجلس چهارم و پنجم را برعهده داشت، شخصيت ريشه‌دار و انقلابي و از ياران وفادار به امام هستند و مديريت ايشان بر پارلمان به گونه‌اي بود كه براي اقليت فضاي تنفس خوبي ايجاد مي‌كرد... “

وي درباره برخي انتقادات به فراكسيون اقليت مجلس هفتم مبني بر "عدم هماهنگي با احزاب اصلاح‌طلب خارج از پارلمان" تصريح كرد:‌ «اين موضوع بيش از آنكه به فراكسيون مربوط باشد ناشي از بي‌انگيزگي احزاب خارج از مجلس است».

حضرتي در ادامه به "ميزان استفاده اقليت مجلس هفتم از ابزارهاي نظارتي تحت اختيار نماينده" اشاره كرد و افزود:‌ «به طور نسبي، اقليت مجلس هفتم توانست از تذكرات، نطق‌هاي پيش از دستور و ابزار استيضاح براي تاثيرگذاري هرچه بيشتر بر تصميمات مجلس استفاده كند اما از آنجا كه اقليت با دولت نهم در سطح كلان مشكل داشت نمي‌توانست بيش از اين به اين حيطه وارد شود».

وي همچنين با اشاره به "تركيب راه‌يافتگان به مجلس هشتم" گفت:‌ «در مجلس هشتم ظرفيت‌هاي خوب وجود دارد و نيروهاي خوبي كه داراي تجربه‌هاي گران‌سنگ هستند وارد مجلس شده‌اند».

عضو شوراي مركزي حزب اعتمادملي يادآور شد: «آقاي حسين هاشميان از نيروهاي باتجربه و بانفوذي است كه سال‌هاي سال نايب رييس مجلس بوده و حضور ايشان در مجلس هشتم مي‌تواند براي اقليت و كليت مجلس غنيمت باشد».

حضرتي اضافه كرد: «نيروهاي مستقلي كه به مجلس هشتم راه يافته‌اند نيز عموما از منتقدان دولت هستند و اين مي‌تواند براي فراكسيون اقليت يك فرصت جدي و مناسب باشد».

وي درباره "راه‌هاي پيش‌روي فراكسيون اقليت مجلس هشتم براي افزايش ميزان تاثيرگذاري خود بر تصميم‌گير‌ي‌هاي مجلس" تاكيد كرد: «اقليت مجلس هشتم بايد استراتژي خود را به گونه‌اي تبيين كند كه در درون فراكسيون و در تعامل با نيروهاي مستقل به تشريك مساعي برسند».

حضرتي خاطرنشان كرد: «خوشبختانه فضاي سياسي بيروني مجلس نيز در شرايط كنوني، بسيار خوب است و با نزديك شدن به فعاليت‌هاي انتخابات رياست جمهوري

” اقليت مجلس هفتم تنها و بدون پشتيبان فعاليت خود را آغاز كرد و از اين‌رو نبايد از فراكسيون اقليت مجلسي مثل مجلس هفتم انتظار معجزه داشت... “

دهم، اقليت درون مجلس در به دوش كشيدن بار اصلاحات تنها نيست».

وي با بيان اين مطلب افزود: «اقليت مجلس هشتم بايد با مجموعه‌هاي بيرون از پارلمان ارتباط خود را تعريف كند و بر اين اساس وارد فعاليت پارلماني شود».

عضو شوراي مركزي حزب اعتمادملي با اشاره به اينكه "شروع كار اقليت مجلس هشتم، موضوع انتخاب هيات رييسه و به ويژه رييس مجلس است"، گفت: «از ميان گزينه‌هاي مطرح براي رياست مجلس، براي آقاي لاريجاني احترام ويژه‌اي قائل هستم كه انسان توانمند، سرشناس، لايق و وارسته‌اي است؛‌ اما اقليت بايد با تيزبيني و دقت وارد اين عرصه شود».

حضرتي افزود: «فراكسيون اقليت مجلس در بحث رياست مجلس دو راه پيش رو دارد كه يكي معرفي يك كانديداي مستقل و ديگري گرفتن سهميه از هيات رييسه است».

وي تاكيد كرد: «اگر فراكسيون توانست از هيات رييسه‌اي به رياست حدادعادل يا لاريجاني سهميه بگيرد، مي‌تواند در بحث رياست به ائتلاف برسد؛ در غير اين صورت اگر هيات رييسه‌اي با روساي مذكور حاضر به دادن امتياز به اقليت نبود، معتقدم فراكسيون اقليت بايد از نظر فعاليت فراكسيوني يك كانديداي مستقل براي رياست مجلس هشتم داشته باشد و براي وي تبليغ كند تا اگر شرايط مساعد بود كانديداي خود را به معرض رأي بگذارد».

حضرتي در پايان در پاسخ به اين سوال كه "فراكسيون اقليت كه اين روزها بسيار از كانديداي مورد نظر خود براي رياست مجلس سخن مي‌گويد، آيا گزينه مناسبي در اين زمينه دارد؟" گفت: «معتقدم چهره‌هايي همچون "شيخ حسين هاشميان"‌ و "مسعود پزشكيان" يك سر و گردن از حدادعادل و لاريجاني براي رياست مجلس قد بلندتر هستند».
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن