تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژنرال پترائوس خبر داد؛احتمال كاهش نيروهاي نظامي آمريكا در عراق تا پاييز آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژنرال پترائوس خبر داد؛احتمال كاهش نيروهاي نظامي آمريكا در عراق تا پاييز آينده


ژنرال ديويد پترائوس روز پنجشنبه گفت كه احتمال دارد پيشنهاد كاهش بيشتر نيروهاي آمريكايي در عراق را ارائه دهد اما جزئيات بيشتر در اين مورد را تا فصل پاييز ارائه نخواهد كرد.پاييز زماني بسيار حياتي و سرنوشت‌ساز براي فضاي سياسي هم در آمريكا و هم در عراق به شمار مي‌رود. مردم ايالا‌ت متحده قرار است روز چهارم نوامبر، چهاردهم آبان ماه، از بين كانديداي حزب جمهوريخواه كه متعهد به حفظ نيروها در عراق است و يا نامزد حزب دموكرات كه از خروج فوري نيروها در اين كشور حمايت مي‌كند، يكي را انتخاب كنند.ژنرال پترائوس هم مانند ساير فرماندهان ارتش آمريكا و جمهوريخواهان خواستار حفظ نيروها در عراق است.

همزمان با انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا، در عراق انتخابات استاني برگزار خواهد شد. ايالا‌ت متحده، انتخابات استاني عراق را به عنوان انتخاباتي براي ارتقاي سطح وحدت ملي و افزايش مشاركت اقليت سني ارزيابي مي‌كند.پترائوس در همين زمينه گفت كه شرايط نيروهاي نظامي در عراق و اوضاع اين كشور همچنان عامل اصلي در تصميم‌گيري نهايي او خواهد بود. اما اين ژنرال چهار ستاره كه قرار است تا ماه سپتامبر در مورد ادامه فعاليت به عنوان فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا تصميم‌گيري كند، در ادامه گفت: او ادامه داد كه اين تصميم به معناي تغيير عمده‌اي در اوضاع نيست اما تا پاييز مي‌توان در اين مورد بهتر تصميم‌گيري كرد.در همين‌حال، جورج بوش، رئيس‌جمهوري ايالا‌ت متحده در سخناني در فورت براگ در كارولا‌يناي شمالي گفت كه پيشرفت در عراق غيرقابل‌انكار است و ايالا‌ت متحده در راه پيروزي گام برمي‌دارد.بوش در ادامه سخنانش اضافه كرد كه مشتاقانه منتظر شنيدن پيشنهادهاي ژنرال ديويد پترائوس خواهد ماند و او را تحت فشار قرار نمي‌دهد تا آنچه را خودش دوست دارد از زبان او بشنود.

رئيس‌جمهوري ايالا‌ت متحده كه در پايگاهي نظامي و در جمع 17 هزار نفر از چتربازان نيروهاي دوم هوابرد 82 سخن مي‌گفت، ادامه داد:

در ماه‌هاي اخير، پترائوس تلا‌ش كرده تا مخالفت‌هاي رو به گسترش با جنگ عراق را در كنگره ايالا‌ت متحده تعديل كند. او با تهيه گزارش‌هايي در مورد پيشرفت در جنگ عراق تاكيد كرده بود كه خروج ناگهاني نيروهاي آمريكايي به هرج‌ومرج منجر خواهد شد.سخنان روز پنجشنبه پترائوس در جلسه استماع كميته نيروهاي نظامي سناي آمريكا براي تاييد سمت فرماندهي نيروهاي ايالا‌ت متحده در خاورميانه بيان مي‌شد. ‌ با اين حال حضور او در سناي آمريكا نسبت به قبل كمتر مورد توجه قرار گرفته بود. بار قبلي كه پترائوس در سنا حاضرشده بود توانست حمايت سناتور كارل لوين، رئيس كميته نيروهاي نظامي و سناتور هيلا‌ري كلينتون، نامزد احتمالي حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا را به دست آورد.در جلسه سناي ايالا‌ت متحده، ژنرال ريموند اوديرنو هم حضور داشت و از سوي اعضاي كميته نيروهاي نظامي به گرمي مورد استقبال قرار گرفت. ژنرال اوديرنو، پيش‌تر 15 ماه به عنوان معاون ژنرال پترائوس در عراق فعاليت كرده است.سناتور كارل لوين، رئيس‌كميته سياست‌خارجي سناي آمريكا در بخش ديگري از اين جلسه گفت: سناتور دموكرات ايالت نيويورك، هيلا‌ري كلينتون، هم از ژنرال پترائوس به دليل فرماندهي فوق‌العاده‌اش قدرداني كرد.

پترائوس پيش‌تر نسبت به اعلا‌م زمان كاهش نيروها در عراق بي‌علا‌قه بود. چندي پيش با پيشنهاد او و توافق جورج بوش مقرر شد تا 30 هزار نيروي نظامي اضافه در عراق تا ماه ژوئيه- اوايل تابستان- از عراق خارج شوند.سال گذشته ميلا‌دي، بوش با هدف كاهش خشونت‌هاي فرقه‌اي در عراق 30 هزار نيروي نظامي به اين كشور اعزام كرده بود.ماه گذشته، ژنرال پترائوس در سناي آمريكا گفته بود كه به يك زمان 45 روزه براي بررسي ميزان كاهش نيروها در عراق نيازمند دارد.سناتور لوين در همين زمينه گفت: با اين همه ژنرال پترائوس تاكيد كرد: بعيد است كه نيروهاي عراقي بتوانند امنيت در همه استان‌هاي اين كشور را تا پايان سال جاري ميلا‌دي به تنهايي تامين كنند. اين در حالي است كه وزارت دفاع آمريكا - پنتاگون- پيش‌تر پيش‌بيني كرده بود نيروهاي عراقي تا پايان امسال قادر خواهند بود به تنهايي اوضاع امنيتي استان‌هاي اين كشور را تحت‌كنترل خود درآوردند.ژنرال اوديرنو هم به كميته نيروهاي نظامي سناي آمريكا گفت: در مورد تقويت شمار نيروهاي نظامي در عراق، حتي به طور موقت، پيش از برگزاري انتخابات اظهار نظر نخواهد كند.او اضافه كرد: ژنرال پترائوس قرار است جايگزين درياسالا‌ر ويليام فالون، فرمانده ارشد نيروهاي نظامي در خاورميانه، منطقه‌اي كه آمريكا با آن در برابر كشورهايي مانند ايران،‌پاكستان، لبنان و بخش‌هايي از آفريقا و افغانستان با چالش مواجه است، شود.اگر سمت ژنرال پترائوس به عنوان فرمانده ارشد نيروهاي نظامي در خاورميانه تاييد شود، او در اولين سفر به پاكستان؛ مكاني كه نيروهاي نظامي ايالا‌ت متحده در حال جنگ با نيروهاي القاعده و تجديد ساختار در مرز با افغانستان هستند، خواهد رفت.پترائوس در همين زمينه گفت: سناتور هيلا‌ري كلينتون در جلسه روز پنجشنبه گفت: او نگران اين مساله است كه توجه كافي به تهديدهاي تروريستي كه در آن منطقه، افغانستان و ساير نقاط جهان از جمله آفريقا وجود دارد، نشود.او در همين زمينه گفت:

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن