تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815581980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لبخند تقدير به فرگوسن


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: لبخند تقدير به فرگوسن


فوتبال- گروه ورزشي:
اگر پاي جان تري روي چمن خيس لوژنيكي نمي‌لغزيد، حالا همه از چلسي مي‌نوشتند كه چگونه با سرمايه‌گذاري آبراموويچ سرانجام توانست به قله‌اروپا برسد، ولي ميلياردر روس از جايگاه ويژه ديد كه تقدير بي‌رحم پنالتي، پايان ديگري را براي اين فينال درنظر گرفته است.

چلسي تنها يك ضربه با قهرماني فاصله داشت، ولي تنها چند دقيقه بعد، اين بازيكنان منچستريونايتد بودند كه قهرماني اروپا را جشن مي‌گرفتند و آنچه در تاريخ ثبت مي‌شود، نه بدشانسي چلسي،‌ بلكه سومين قهرماني منچستريونايتد در اروپا است.

فينال ليگ قهرمانان،‌ چكيده‌اي ۱۲۰ دقيقه‌اي از رقابت نزديك منچستريونايتد و چلسي بر سر قهرماني ليگ‌برتر بود كه هركدام بخشي از بازي را در اختيار داشتند و سرانجام منچستريونايتد با برتري ناچيزي توانست به جام برسد.

نيمه‌اول بازي كاملاً متعلق به يونايتد بود كه در دقيقه ۲۶ با گل رونالدو پيش افتاد و پس از آن هم مي‌توانست توسط توز و كريك به گل‌هاي بعدي برسد. چلسي اما با درخشش پيتر چك به خوبي مقاومت كرد تا اينكه در دقيقه ۴۵ و برخلاف جهت بازي توسط لمپارد به گل‌ تساوي برسد. در نيمه دوم چلسي حاكم زمين بود و با ضربه دروگبا كه به تير عمودي خورد، مي‌توانست جام را به خانه ببرد.

مهمترين حادثه وقت اضافه هم اخراج اين مهاجم ساحل‌عاجي به دليل سيلي زدن به ويديچ بود، ولي چلسي در ۴ دقيقه باقي مانده به خوبي مقاومت كرد تا بازي به ضربات پنالتي كشيده شود.

هنگامي كه پيتر چك پنالتي سوم منچستر يونايتد را مهار كرد، همه چيز براي قهرماني چلسي آماده شد. كسي كه اين پنالتي را از دست داد، كسي جز رونالدو، ستاره يونايتد نبود. مكث طولاني او پيش از ضربه، ريسك جسورانه‌اي بود كه مي‌توانست او را به يك نابخشوده تبديل كند، ولي ابتدا جان تري و سپس آنلكا ضربات‌شان را از دست دادند تا ورق به نفع يونايتد برگردد.

سرالكس فرگوسن كه در سال‌هاي اخير، ۶ بازي مهم را در ضربات پنالتي باخته بود، از اينكه شانس به او لبخند زده خوشحال است: «اين پاياني فوق‌العاده است. اين اولين باري است كه در يك بازي بزرگ با ضربات پنالتي برنده مي‌شوم. وقتي رونالدو پنالتي‌اش را از دست داد، همه فكر مي‌كرديم كه به دردسر افتاده‌ايم، ولي ما شايسته اين پيروزي بوديم.

ما فرصت‌هاي بيشتري داشتيم. در نيمه دوم آنها تسلط بيشتري داشتند، ولي در وقت اضافه ما بهتر بوديم.» فرگوسن در تحليل دقيقي از بازي اضافه مي‌كند: «فكر مي‌كنم در نيمه اول فوق‌العاده بوديم و مي‌توانستيم با ۳ يا ۴ گل پيش بيفتيم و آنها با خوش شانسي قبل از پايان نيمه اول به گل رسيدند.

اين گل به آنها انگيزه داد و آنها در نيمه دوم تيم برتر بودند. در اين وضعيت، از اينكه بازي به وقت اضافه كشيده شد، خوشحال شدم. توانستم در آرايش تيم تغييرات كوچكي به وجود بياورم و در وقت اضافه بهتر بوديم.»

رونالدو كه پنالتي تيمش را هدر داد، مي‌گويد: «فكر كردم كه مي‌بازيم. من خوب بازي كرده بودم و گل زده بودم، ولي پنالتي‌ام را از دست دادم و احساس مي‌كردم اين بدترين روز زندگي من است. ولي بچه‌ها كارشان را عالي انجام دادند و به آنها افتخار مي‌كنم. اين قهرماني برايم بسيار ارزشمند است و اين بهترين روز زندگي من است.»

آينده مبهم گرانت

مرد سرنوشت‌ساز يونايتد در اين بازي فان‌درسار بود كه با مهار پنالتي آنلكا، كار را تمام كرد. فرگوسن معتقد است كه اين تصادفي نبود: «ما دقيقاً مي‌دانستيم كه بعضي از بازيكنان توپ را كجا مي‌زنند.»

فان درسار هم كه پس از قهرماني با آژاكس در سال ۹۵، دومين قهرماني‌اش در ليگ قهرمانان را تجربه كرد، مي‌گويد: «كمي خوش‌شانس بوديم كه ضربه تري به خطا رفت، وگرنه همه چيز تمام شده بود، ولي اين در مورد گل چلسي هم صدق مي‌كند، چراكه توپ تغيير مسير داد. احساس مهار آخرين پنالتي، بسيار عظيم است.»

اين بازي براي رايان گيگز هم به يادماندني خواهد بود. او با ورود به زمين به جاي اسكولز، ۷۹۵‌امين بازي‌اش را براي يونايتد انجام داد تا ركورد بابي چارلتون را بشكند.

گيگز با زدن ششمين پنالتي تيمش، در اين قهرماني سهيم شد. ولي او در ۳۵ سالگي علاقه‌اي به خداحافظي ندارد: «مي‌خواهم دوباره چنين شب‌هايي را تجربه كنم.اين ركورد دستاوردي غرورانگيز براي من و خانواده‌ام است، ولي در نهايت مهمترين مسئله فتح جام است.»

فرگوسن تأكيد كرد كه گيگز و اسكولز فصل بعد هم در تيم خواهند بود، ولي بازي‌هاي كمتري به آنها مي‌رسد: «آنها فصل بعد هم نقش تعيين‌كننده‌اي خواهند داشت، ولي به اندازه امسال بازي نخواهند كرد. آنها در فصل ۲۵ تا ۳۰ بازي انجام خواهند داد، چراكه جوانان خوبي داريم.»

با اين نتيجه، آينده نامعلومي در انتظار آورام گرانت است. هرچند چلسي در اين فصل به فينال جام اتحاديه و ليگ قهرمانان رسيد، ولي براي اولين بار در دوران آبراموويچ فصل را بدون جام به پايان برد.

مالك روسي باشگاه كه براي دلداري دادن به بازيكنان به ويژه جان‌تري به رختكن تيم رفته بود، از صحبت درباره مربي فصل آينده تيم امتناع كرد.

با اين حال گرانت اميدوار است كه در استمفوردبريج بماند: «به آنچه پشت‌سر گذاشتيم، افتخار مي‌كنم. در اولين مصاحبه مطبوعاتي‌ام، گفتم كه مي‌خواهم بازي تيم جذاب‌تر شود و به فينال ليگ قهرمانان برسيم. فكر مي‌كنم همه فكر كردند كه من كاملاً ديوانه‌ام، ولي ما توانستيم به اين هدف برسيم. براي سال اول، اين نتيجه خوبي است. سرالكس فرگوسن تنها ۲ بار به فينال ليگ قهرمانان رسيده، پس من مي‌توانم به آينده اميدوار باشم.»

شايد اين فينال، شروع تغييرات گسترده‌اي در چلسي باشد و احتمالاً بازيكناني مانند دروگبا، شوچنكو، پيزارو، مالودا و رايت فيليپس از اين تيم جدا مي‌شوند. در اين ميان تنها خبر خوب تمايل لمپارد براي مذاكره با چلسي بر سر تمديد قرارداد است.

تاريخ درج: 3 خرداد 1387 ساعت 18:47 تاريخ تاييد: 3 خرداد 1387 ساعت 21:32 تاريخ به روز رساني: 3 خرداد 1387 ساعت 21:17
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن