تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812990805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش غيرمنتظره ذخاير نفت خام آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: كاهش غيرمنتظره ذخاير نفت خام آمريكا


انرژي- همشهري امارات:
وزارت انرژي آمريكا از كاهش غيرمنتظره ذخاير نفت خام اين كشور در هفته گذشته خبر داد

به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورك، ذخاير نفت خام آمريكا در هفته گذشته پنج ميليون و 400 هزار بشكه كاهش داشته است.
اين در حالي است كه پيش‌بيني مي‌شد اين ذخاير در هفته گذشته افزايش داشته باشند. بنا بر اين گزارش، ميزان ذخاير نفت خام آمريكا در حال حاضر 5/6 درصد كمتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

بخشي از كاهش ذخاير نفت خام آمريكا به دليل كاهش واردات اين كشور در هفته گذشته در مقايسه با دو هفته قبل است. ميانگين واردات نفت خام آمريكا در هفته گذشته 9 ميليون و 200 هزار بشكه در روز بوده است كه 696 هزار بشكه در روز كمتر از دو هفته قبل مي‌باشد.

بر اساس گزارش وزارت انرژي آمريكا، ميزان ذخاير بنزين اين كشور نيز در هفته گذشته كاهش داشته است. اين در حالي است كه به فصل تابستان و افزايش رفت و آمد خودروها و افزايش شديد مصرف بنزين در اين كشور نزديك مي‌شويم.

بنا بر اين گزارش، ميزان ذخاير بنزين آمريكا در هفته گذشته با 800 هزار بشكه كاهش در مقايسه با دو هفته قبل به 209 ميليون و 400 هزار بشكه رسيد در حالي كه پيش‌بيني مي‌شد ميزان اين ذخاير 250 هزار بشكه افزايش يافته باشد. ميزان ذخاير بنزين آمريكا هم اكنون 9/4 درصد بيش از مدت مشابه در سال گذشته است اما با اين حال، در سطح قابل قبولي قرار ندارد.

وزارت انرژي آمريكا همچنين اعلام كرد ميزان ذخاير فرآورده‌هاي پالايشي اين كشور كه شامل گازوئيل و سوخت گرمايشي منازل مي‌شود در هفته گذشته 700 هزار بشكه افزايش داشته و به 107 ميليون و 800 هزار بشكه رسيده است. پيش‌بيني مي‌شد ميزان اين ذخاير حدود يك و نيم ميليون بشكه افزايش داشته باشد.

بنا بر اين گزارش، پالايشگاه‌هاي آمريكا در هفته گذشته با 9/87 درصد از ظرفيت‌هاي خود كار كرده‌اند كه در مقايسه با دو هفته قبل (6/86 درصد) افزايش داشته است. وزارت انرژي آمريكا همچنين اعلام كرد ميزان تقاضاي نفت در اين كشور در چهار هفته اخير 20 ميليون و 300 هزار بشكه در روز بوده است كه 3/1 درصد كمتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

بنا بر اين گزارش، ميزان تقاضاي بنزين در آمريكا در چهار هفته اخير 9 ميليون و 300 هزار بشكه در روز بوده است كه 4/0 درصد كمتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

صادرات گاز ايران به اروپا كاهش خواهد يافت
موسسه وود مكنزي در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرد، افزايش تقاضاي داخلي موجب كاهش صادرات گاز طبيعي ايران به اروپا خواهد شد. به گزارش بلومبرگ ضمن اعلام اين خبر به نقل از جاني سالتون كارشناس ارشد اين موسسه تحقيقاتي افزود: در تازه‌ترين مدل‌هاي آماري موسسه وود مكنزي، ميزان واردات گاز اروپا از ايران را كاهش داديم چرا كه رشد تقاضاي داخلي موجب افت صادرات گاز ايران به اروپا خواهد شد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر تركيه تنها كشوري است كه از ايران گاز وارد مي‌كند. ايران دومين ذخاير بزرگ گازي جهان را پس از روسيه در اختيار دارد و طي سال 2006 بيش از 1/105 ميليارد متر مكعب گاز مصرف كرده كه نسبت به سال قبل از آن 7/2 درصد رشد داشته است.

وي گفت: در منطقه درياي خزر، گاز كافي براي صادرات به اروپا از طريق خط لوله ناباكو وجود نخواهد داشت و اروپا مجبور است بخشي از گاز مورد نياز خود را تا سال 2013 از تركيه وارد كند. روسيه نيز بهترين منبع تامين گاز مورد نياز اروپا طي سالهاي آينده خواهد بود.

منبع: همشهري امارات

تاريخ درج: 3 خرداد 1387 ساعت 19:58 تاريخ تاييد: 3 خرداد 1387 ساعت 20:11 تاريخ به روز رساني: 3 خرداد 1387 ساعت 20:07
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن