تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815221561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژاپن و مالزي با همكاري براي مقابله با دزدي دريايي موافقت كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژاپن و مالزي با همكاري براي مقابله با دزدي دريايي موافقت كردند
توكيو - ياسوئو فوكودا و عبدالله احمد بداوي نخست وزيران ژاپن و مالزي روز جمعه در ديدار با يكديگر،با همكاري مشترك براي مقابله با دزدي دريايي و تروريسم موافقت كردند.

به گزارش خبرگزاري كيودو، ژاپن در راستاي مقابله با دزديهاي دريايي قايقهاي تندرو و دوربينهاي نظارتي ، مورد نياز مالزي را تهيه و در اختيار اين كشور قرار مي‌دهد.

به گزارش ايرنا به نقل از كيودو، فوكودا در اين ديدار از همتاي مالزيايي خود خواست تا از تلاشهاي ژاپن درزمينه حل مساله هسته‌اي كره شمالي و نيز اتباع ربوده شده ژاپني حمايت كند.

نخست وزير مالزي كه كشورش داراي روابط ديپلماتيك با كره شمالي است ، در پاسخ به درخواست فوكودا، حل مساله اتباع ربوده شده ژاپني را موضوعي مهم دانست .

مساله اتباع ربوده شده ژاپني توسط نيروهاي امنيتي كره شمالي ، همواره به عنوان يكي از مهمترين موانع اصلي در راه عادي‌سازي روابط ميان توكيو و پيونگ يانگ بوده است .

دولت ژاپن معتقد است كه در دهه‌هاي ‪۱۹۷۰‬و ‪۱۹۸۰‬ميلادي نيروهاي امنيتي كره شمالي اقدام به ربودن ‪۱۷‬شهروند ژاپني كرده‌اند كه از اين تعداد تنها پنج نفر به ژاپن بازگشتند و سرنوشت بقيه هنوز روشن نيست .

كره شمالي ، شمار افراد ربوده شده ژاپني را ‪۱۳‬نفر اعلام كرده و گفته است كه پنج نفر از اين افراد به ژاپن بازگشته‌اند و هشت نفر ديگر فوت كرده اند.

دولت ژاپن تاكنون با ارايه برخي شواهد ، ادعاهاي كره شمالي را رد كرده و خواستار ارايه اسناد و مداركي دال بر صحت اين ادعاها از سوي پيونگ يانگ شده است .

نخست وزير ژاپن در ادامه خواستار آن شد كه مالزي از طرح پيشنهادي ژاپن كه بر اساس آن در صورت همكاري كشورهاي مختلف و به ويژه صنايع ، ميزان انتشار گازهاي گلخانه‌اي تا سال ‪ ۲۰۵۰‬ميلادي به نصف سطح كنوني مي‌رسد و همچنين ايجاد چارچوبي براي جايگزيني پروتكل كيوتو كه در سال ‪ ۲۰۱۲‬ميلادي مهلت اجراي آن به اتمام مي‌رسد، شد.

فوكودا در خصوص مقابله با دزديهاي دريايي در تنگه مالاكا و تروريسم به همتاي مالزيايي خود گفت : ژاپن درنظر دارد تا چهار فروند قايق تندرو به همراه دوربينهاي نظارتي براي ماموران مبارزه با قاچاق مالزي ، در اختيار اين كشور قرار دهد.

نخست وزير مالزي ضمن قدرداني از حمايتهاي ژاپن در زمينه‌هاي مختلف از اين كشور ، گفت : مالزي به مقابله با تروريسم و دزدي دريايي در منطقه متعهد است .

تنگه مالاكا واقع در منطقه جنوب شرق آسيا كه از مسيرهاي مهم عبور كشتي هاي تجاري و نفتكش‌ها درجهان شمرده مي‌شود ، همواره با دزدي‌هاي دريايي روبرو بوده است .

بيش از ‪۹۰‬درصد از نفت خام مورد نياز ژاپن كه از منطقه خاورميانه تامين مي‌شود، توسط كشتي‌هاي نفتكش از اين تنگه عبور داده مي‌شود.

كشتي‌هاي عبوري از تنگه مالاكا به دليل باريك و كم عمق بودن اين تنگه ، مجبور هستند، در هنگام عبور از اين تنگه آهسته و با احتياط حركت كنند و اين مساله موجب آسيب پذيري كشتي‌هاي عبوري از اين منطقه شده است .

به گفته گاردساحلي ژاپن ، خطوط دريايي كه براي امور تجاري ميان ژاپن و كشورهاي منطقه جنوب شرق آسيا مورد استفاده قرار مي‌گيرند، پيش از اين بارها مورد هجوم دزدان دريايي قرار گرفته است .

دولت ژاپن به دليل حساسيت اين موضوع هم اينك همكاري‌هايي را با كشورهاي جنوب شرقي آسيا از جمله مالزي براي مقابله با دزدي دريايي دراين منطقه آغاز كرده است .

عبدالله احمد بداوي نخست وزير مالزي پنجشنبه شب براي ديدار رسمي سه روزه از ژاپن در صدر هياتي وارد اين كشور شد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن