تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820906299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مذاكرات چين و تايوان پس از يك دهه وقفه از سرگرفته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مذاكرات چين و تايوان پس از يك دهه وقفه از سرگرفته مي‌شود
سياسي
لاي شين يوآن سياست گذار ارشد چين در جزيره تايوان اعلام كرد: چين و تايوان مذاكرات مستقيم خود را ماه آينده ميلادي پس از بيش از يك دهه وقفه از سر مي‌گيرند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از تايپه، وي كه رياست شوراي امور سرزمين اصلي تايوان را برعهده دارد، افزود: به زودي در ماه ژوئن (اواخر خرداد) شاهد آغاز مذاكراتي نهادين بين دو طرف خواهيد بود.

وي ادامه داد: موضوع اصلي دستور كار اين مذاكرات با پروازهاي مسافرتي در آخر هفته، پرواز هواپيماهاي باري و اجازه بازديد گردشگران چيني از تايوان شروع خواهد شد.

ارتباط مستقيم ترابري بين چين و تايوان از زمان خاتمه جنگي داخلي قطع شده است. تايواني‌هاي مشتاق براي سفر به سرزمين اصلي ‪ ۱۹۴۹‬خود (چين) مجبورند براي تحقق اين آرزو بايد در منطقه ديگري همچون هنگ كنگ توقف كنند . اين در حالي است كه محدوديت‌هاي سختي هم براي بازديد گردشگران چيني از تايوان اعمال شده است.

درنبود تماس‌هاي رسمي، بنياد تبادل تنگه‌ها در تايپه و انجمن روابط در ان سوي تنگه‌هاي تايوان در پكن به عنوان دو هيات شبه رسمي مجاز شدند در قالب دولت‌هاي جداگانه‌اي يك سري مذاكرات آشتي در دهه ‪ ۱۹۹۰‬برگزار كنند.

چين و تايوان در سال ‪ ۱۹۹۳‬در سنگاپور مذاكراتي مرزي داشتند اما پكن گفتگوهاي بعدي را در اعتراض به ديدار رييس جمهور وقت تايوان از آمريكا در سال ‪ ،۱۹۹۵‬به حال تعليق درآورد. چين اين ملاقات را اقدامي در جهت پيشبرد استقلال از سوي تايوان قلمداد كرد.

بنابراين گزاش، اگرچه تايوان در پايان جنگ داخلي سال ‪ ۱۹۴۹‬از چين جدا شد اما چين همچنان تايوان را بخشي از قلمرو ي خو د مي‌داند و در انتظار پيوستن مجدد تايوان به چين است. چين ، تايوان را در صورت اعلام استقلال به حمله تهديد كرده است.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن