تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806885758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله خاتمي فاش كرد: كشف نقشه تروريستها براي بمب گذاري در قم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آيت‌الله خاتمي فاش كرد: كشف نقشه تروريستها براي بمب گذاري در قم
جام جم آنلاين: آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران امروز فاش كرد كه شبكه تروريستي كه به تازگي توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگير شدند، قصد داشتند در حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علميه و مدارس ديني فيضيه، دارالشفا و مدرسه آيت الله العظمي گلپايگاني بمب گذاري كنند.


‌آيت الله خاتمي در خطبه هاي امروز نماز جمعه با اشاره به شناسايي و دستگيري عوامل بمب‌گذاري ماه گذشته حسينيه‌ شيراز كه 14 شهيد بر جاي گذاشت،‌ گفت: اين توطئه در حالي كشف شد كه آمريكا در طراحي آن نقش داشته است. آنها مي‌خواهند براي خرابكاري در ايران هزينه كنند و ماموريت آن را به عده‌اي بي‌دين و لامذهب سپرده‌اند كه در رسانه‌هايشان صريحا به پيغمبر و مقدسات فحش مي‌دهند. اينها در شيراز جنايت كرده‌اند و خون به ناحق ريخته شده‌ي شهداي حسينيه‌ي شيراز باعث شد كه اين توطئه كشف شود.

به گزارش ايسنا،‌وي افزود: آنها مي‌خواستند از دين و مذهب انتقام بگيرند. بنا داشتند در حوزه‌ي علميه، حرم حضرت معصومه، مدرسه فيضيه، مدرسه دارالشفاء و مدرسه‌ي آيت‌الله العظمي گلپايگاني بمب‌گذاري كنند. آنها مي‌خواستند از مردمي كه سه دهه تحت تاثير تبليغات مسموم دشمنان قرار نگرفته‌اند، انتقام بگيرند زيرا كه آنها پشتيبان نظام مانده‌اند و به همين دليل قصد انفجار در نمايشگاه كتاب را داشته‌اند.

عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: البته اهداف سياسي هم در ميان بوده است كه آنها قصد انفجار سركنسولگري روسيه در رشت را داشته‌اند و مي‌خواستند لوله‌هاي نفتي زيرآبي بندر گناوه را منفجر كنند، اما خداوند توطئه‌ آنها را خنثي كرد و سفره‌ي اين گروه جيره‌خوار جنايتكار برچيده شد.

وي تصريح كرد: دنيا بداند اگر تاكنون هم باور نكرده باور كند آمريكايي كه پرچم مبارزه با تروريسم را بلند كرده دروغ مي‌گويد و دولتمردان آمريكا و شخص بوش تروريست و تروريست‌پرورند.

طرح بردگي ملت عراق

آيت الله خاتمي در بخش ديگري از سخنانش ، با اشاره به طرح معاهده‌ امنيتي بين آمريكا و عراق، خاطرنشان كرد: اين يعني بردگي ابدي يك ملت و ذلت و اسارت مادام‌العمر عراق كه بدتر از صدام خواهد بود. هيچ آزاده‌اي تن به اين قرارداد ننگين نمي‌دهد؛ گرچه نشانه‌هايي در ملت عراق از علما و فرهيختگان عراقي براي مقابله با اين موضوع ديده مي‌شود.

وي تاكيد كرد: ملت ايران هر دستي كه اين قرارداد را امضا كند خائن به اسلام، تشيع و ملت عراق مي‌داند.

عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: آمريكايي‌ها براي چندمين بار به صراحت به قرآن اهانت كرده‌اند و آن را تيرباران كرده‌اند. البته در گذشته هم چنين كارهايي در زندان گوانتانامو انجام مي‌شد و اين بار فرمانده‌ي نيروهاي آمريكايي و بوش مجبور شدند از ترس شورش و خروش جهاني عذرخواهي كنند اما آنها كينه‌ ذاتي با اسلام و قرآن دارند؛ چرا كه قرآن سلطه‌ي جهنمي آنها را نفي مي‌كند، اما آنها بدانند به ياري خداوند خيزش جهاني اسلام شروع شده و اسلام در حال گسترش است و آنها نخواهند توانست در مقابل اسلام جان گرفته بايستند و مقاومت كنند.

موفقيت حزب الله در دوحه

آيت الله خاتمي با اشاره به تصويب توافقنامه‌ دوحه آن را موفقيت چشم‌گير حزب‌الله در لبنان خواند و تصريح كرد: آنچه در لبنان و در اجلاس دوحه اتفاق افتاد را به فال نيك مي‌گيريم و از خدا مي‌خواهيم آرامش و امنيت را در آن ديدار محقق كند.

وي افزود: استكبار در پي آن بود كه پس از پيروزي حزب‌الله در جنگ 33 روزه از آن انتقام بگيرد به همين خاطر خلع سلاح حزب‌الله را مطرح كرد كه حزب‌الله در مقابل آن مقاومت كرد و با نيروهاي ملي و وطني لبنان و آنها كه وابسته به بيگانگان نبودند وحدت كرد و به اين ترتيب گروه مقاومت خوبي تشكيل شد.

خاتمي گفت: در اين روزها برخي كشورهاي عربي بداخلاقي كرده‌اند و به حزب‌الله و ايران اهانت‌هاي زيادي كرده‌اند، اما بالاخره در اجلاس دوحه چيزي كه يك يكسال و نيم پيش حزب‌الله آن را مي‌گفت؛ يعني حفظ حقوق همه‌ي اقليت‌ها در لبنان تصويب شد و به اعتقاد ما پيروزي سياسي حزب‌الله در اين عرصه كمتر از پيروزي نظامي آن در مقاومت 33 روزه نبود؛ گر چه تلاش‌هايي شد كه اين اجلاس به نتيجه نرسد، اما خوشبختانه نتيجه‌ خوبي از آن حاصل شد و درسش هم اين است كه مقاومت پيروزي را دربر دارد.

خطيب جمعه‌ موقت تهران تصريح كرد: ما به ملت لبنان تبريك مي‌گوييم. آنها بدانند كه تنها راه سيادت و سعادت‌شان اين است كه خود بر كشورشان حاكم باشند نه آمريكا، نه بوش و نه ديگران تنها راه همين است.

بزرگداشت آزادي خرمشهر

آيت‌الله خاتمي در ادامه خطبه‌هاي نمازجمعه‌ اين هفته تهران با اشاره به سوم خرداد؛ سالروز فتح خرمشهر گفت: خرمشهر در طول تاريخ چهار بار از سوي نيروهاي خارجي اشغال شده بود و اين اولين بار بود كه در دفاع مقدس اشغالگران با سيلي از اين منطقه رفتند و ذره‌اي امتياز به دشمنان داده نشد. در حقيقت عمليات بيت‌المقدس ضرب شصت قدرت اسلامي را نشان داد و بازپس‌گيري خرمشهر تا حد زيادي در سايه‌ي وحدت ارتش و سپاه انجام شد.

خطيب جمعه موقت تهران افزود: در بازپس‌گيري خرمشهر 16 هزار كشته و زخمي عراقي، 19 هزار اسير عراقي و انهدام 550 تانك و نفربر، 53 هواپيما و سه هلي‌كوپتر هزينه‌اي بود كه عراق براي اشغال خرمشهر پرداخت كرد و بهترين تعبير در اين باره سخن امام(ره) است كه خرمشهر را خدا آزاد كرد.

عضو هيات رييسه‌ي مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: در روزهاي گذشته مقام معظم رهبري تاكيد كردند كه مرزهاي ترسيم شده آسيب نبيند و نبايد اجازه دهيم نامحرمان نفوذ كنند و ميراث ارزشمند امام(ره) را به غارت برند.

توصيه به رد اعتبارنامه ها

آيت الله خاتمي در ادامه سخنانش ، با اشاره به پايان مجلس هفتم و افتتاح مجلس هشتم در روزهاي آتي گفت: از نمايندگان مجلس هفتم تشكر مي‌كنم كه در حد توان‌شان خدمت و تلاش كردند و گام‌هاي مثبت و بلندي برداشتند. امام خميني و مقام معظم رهبري هر دو تاكيد خاصي بر جايگاه بالاي مجلس داشته‌اند، اما براي اينكه در راس امور بودن مجلس در عمل به ظهور برسد، بايد به چند نكته توجه كنيم. در روزهاي اول مساله‌ي اعتبارنامه‌ها مطرح مي‌شود. امام در اين باره گفته‌اند كه در اعتبارنامه‌ها به مسائل شخصي و گروهي پرداخته نشود و اگر در بين نمايندگان خداي نخواسته عوامل منحرفي وكالت خود را به مردم تحميل كرده‌اند مجلس اعتبارشان را رد كند و نگذارد عناصر خرابكار وابسته وارد مجلس شوند.

خاتمي با تاكيد بر اينكه وكالتي كه نمايندگان پذيرفته‌اند امانت است، خطاب به نمايندگان تصريح كرد: بايد به وظيفه‌ي نمايندگي‌تان برسيد و كار اول‌تان بايد تلاش در عرصه‌ي قانونگذاري باشد. شما بايد در جلسات علني و كميسيون‌ها حاضر باشيد، زيرا مايه‌ي رنجش مردم است كه مجلس به دليل به حد نصاب نرسيدن تعطيل شود، البته روزهاي پاياني مجلس اين اتفاق مي‌افتد، اما بايد تدبيري انديشيده شود زيرا مردم نمايندگان را به اميدي به مجلس فرستاده‌اند.

عضو هيات رييسه‌ مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: نمايندگان مجلس توجه داشته باشند كه طرح‌ها و پيشنهادات مربوط به رفاه حالت ملت، انقلابي و با سرعت تصويب شود. دغدغه‌ي امام خميني (ره) همواره اين بود كه مجالس به فكر مردم، اشتغال، مبارزه‌ي با فقر و تورم باشند.

خطيب جمعه‌ موقت تهران افزود: ماده‌ي 76 قانون اساسي حق نظارت را بر همه‌ امور كشور به مجلسي‌ها داده است. اصل 84 نيز نمايندگان را در برابر ملت مسوول مي‌داند و حق اظهارنظر در مسائل داخلي و خارجي را براي آنها محفوظ دانسته است. مردم هم از نمايندگان‌شان انتظار نظارت دقيق، واقع‌بينانه و بدور از تحت تاثير جو قرار گرفتن دارند، زيرا اجراي اين امور گام بلندي در عرصه سالم‌سازي نظام اداري كشور است و اينگونه مردم مطمئن مي‌شوند كه مجلس در جايگاه اصلي خود قرار گرفته است. اميدواريم افتتاح مجلس هشتم را در جهت تحقق وظايف قانوني نمايندگان شاهد باشيم.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 487]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن