تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805425428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اشاره به نخست وزير اسرائيل نويسنده اسرائيلي: زمان پاكسازي اصطبل‌هاي سياسي اسرائيل فرارسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با اشاره به نخست وزير اسرائيل نويسنده اسرائيلي: زمان پاكسازي اصطبل‌هاي سياسي اسرائيل فرارسيده است
خبرگزاري فارس: يك نويسنده اسرائيلي با اشاره به پرونده‌ فساد مالي نخست‌وزير اسرائيل كه با مساله صلح با سوريه هم‌زمان شده است تاكيد كرد: صلح دمشق-تل‌آويو مهم است ولي پاكسازي اصطبل‌هاي سياسي اسرائيل بسيار مهم‌تر از آن است.


به گزارش فارس، " دن ويليامز" تحليلگر آمريكايي در تحليلي كه خبرگزاري رويترز آن را منتشر كرد با اشاره به اخباري كه اين روزها از مذاكرات صلح اسرائيل و سوريه به گوش مي‌رسد، نوشت: بسياري از تحليلگران اسرائيلي معتقدند، اخبار غافلگير كننده‌اي كه از مذاكرات صلح اسرائيل و سوريه منتشر شده است همه به اين هدف است كه افكار عمومي از بحران فسادي كه گريبانگير اولمرت نخست‌وزير اسرائيل شده است منحرف شود.
دن ويليامز افزود: اسرائيلي‌ها نام "ايتروج" را به نخست‌وزيري اطلاق مي‌كنند كه نبايد هيچ كسي از وي انتقاد كند يا او را سرزنش كند تا وي بتواند با خيالي آسوده به مسئله صلح بپردازد و در حقيقت ايتروج كلمه‌اي عبري است كه اشاره به نوعي درخت ليمو مي‌كند كه نگهداري ويژه‌اي از آن به عمل مي‌آيد تا در آداب ديني خاصي از ميوه آن در فصل پاييز استفاده شود.
اين نويسنده و تحليلگر آمريكايي افزود: اين در حالي است كه وقتي موضوع رسيدگي به پرونده فساد اولمرت (نخست وزير اسرائيل) مطرح شده و به اوج خود رسيده است ناگهان اخباري از مذاكرات صلح اسرائيل و سوريه به گوش مي‌رسد و بسياري از اسرائيلي ها اين اقدام را فرار اولمرت از اتهام فسادي مي‌دانند كه متوجه او شده است.
اولمرت در بازجويي‌هاي سه هفته پيش(دوم ماه مي/ارديبهشت) كه به دست پليس اسرائيل به عمل آمد تاكيد كرد، اگر اتهامي رسمي به وي زده شود استعفا خواهد كرد و اين در حالي است كه وي امروز جمعه براي دومين بار تحت بازجويي پليس اسرائيل قرار مي‌گيرد.
بنا بر اين گزارش، شكي نيست كه اولمرت در پي گشايشي در ديپلماسي خود است و باز هم شكي نيست كه صلح دمشق_تل‌آويو از صلح اسرائيل فلسطين آسان‌تر نخواهد بود و اين در حالي است كه دمشق به پس‌گيري بلندي‌هاي اشغالي جولان در سال 1967، كه در سال 1981 به مستعمره اسرائيل الحاق شد پايبند است و از پشتوانه مردمي نيز برخوردار است.
ويليامز افزود: براي اينكه اولمرت بتواند از بلندي‌هاي راهبردي جولان چشم‌پوشي كند نخست بايد موافقت اكثريت پارلمان اسرائيل(كنيست) را كه خود داراي دو دستگي است بدست بياورد يا آنكه اين مسئله را به همه‌پرسي بگذارد.
احتمال هر دو راه براي نخست‌وزيري كه بر اثر پيامدهاي [شكست در ] جنگ لبنان در سال 2006 و پيگيري‌هاي قانوني آن، وي را بسيار ضعيف كرده، بسيار ضعيف است.
"بن كاسبيت" نويسنده اسرائيلي در روزنامه "معاريو" نوشت: هر كس مي‌گويد كه اولمرت به دليل تحقيقاتي كه از فساد احتمالي او مي‌شود اشتباه مي‌كند. ولي فصل "ايتروج" ديگر گذشته و به پايان رسيده است. صلح اسرائيل و سوريه مهم است ولي پاكسازي اصطبل‌هاي سياسي اسرائيل بسيار مهم‌تر از آن است.
بسياري از مسئولان اسرائيلي معتقدند امضاي توافقنامه صلح با سوريه دستاوردهاي راهبردي بسياري براي تل‌آويو به همراه خواهد آورد و مي‌تواند دمشق را از سرسخت‌ترين دشمن اسرائيل يعني ايران و جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) و حزب‌الله لبنان دور كند و منطقه را به شكلي ريشه‌اي دچار تغيير كند.
ولي "راويو دراكر" تحليلگر سياسي اسرائيلي معتقد است : محال است در زمان كنوني اولمرت از بلندي‌هاي جولان چشم بپوشد ولي اين به معناي اين نيست كه نتواند سوري‌ها را در حالت مذاكره به عنوان راهكار جايگزين جنگ، نگاه دارد.
برخي اين پرسش را مطرح مي‌كنند كه چرا اولمرت زمان كنوني را براي افشاي مذاكرات سري و غيرمستقيم خود با سوريه انتخاب كرده است.
اين در حالي است كه هم‌اكنون ايهود اولمرت به چند پروند فساد از جمله گماشتن نزديكان سياسي خود به رياست شركت‌هاي كوچك و متوسط و چند نهاد دولتي، سوء استفاده از قدرت براي خصوصي‌كردن يك بانك مهم در سال 2005 و تباني و كمك مالي ويژه به كارخانه‌اي متعلق به شريك سابق خود و همچنين به دريافت رشوه از "موريس تالانسكي" كاردار آمريكايي متهم شده است.
اولمرت تا كنون به پرونده اخير اعتراف ولي تاكيد كرده است كه مبالغي كه وي از تالانسكي دريافت كرده، تمامي آن كمك‌هاي مالي براي تامين هزينه‌هاي انتخاباتي و كاملا مشروع بوده است، ولي وزارت دادگستري اسرائيل اخيرا اعلام كرد اين مساله تاكنون پنهان بوده و اولمرت پيش از اين سخني از آن به ميان نياورده است.
اين در حالي است كه روزنامه صهيونيستي "جروزالم‌پست" در گزارش روز شانزدهم ارديبهشت ماه با اشاره به افشا شدن مسائل جديدي از فساد مالي اولمرت تصريح كرد، احتمال دستيابي به هر گونه پيشرفت در روند صلح تا روشن شدن وضعيت سياسي مبهم "ايهود اولمرت"، بعيد به نظر مي‌رسد.
انتهاي پيام/.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن