تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820035580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موافقتنامه يك و نيم ميليارد دلاري نفتي ايران و مالزي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: موافقتنامه يك و نيم ميليارد دلاري نفتي ايران و مالزي
شركت نفت فلات قاره ايران و يك شركت نفتي مالزي براي سرمايه گذاري و اجراي طرح توسعه ميدان نفتي خليج فارس موافقتنامه همكاري امضا كردند.
به گزارش خبرنگار صداو سيما از كوالا لامپور؛ اين موافقتنامه همكاري را دكتر قيم معاون شركت نفت فلات قاره ايران وابسته به وزارت نفت و مقاماتي از شركت نفت و پتروشيمي مالزي امضا كردند.

براساس اين موافقتنامه لازم الاجرا ظرف يك تا دو ماه آينده قرارداد توسعه ميدان نفتي خليج فارس در استان بوشهر ميان طرف ايراني و مالزيايي نهايي و امضا و بلافاصله عمليات توسعه ميدان نفتي ايران آغاز مي شود.

معاون شركت نفت فلات قاره ايران ارزش قرارداد نفتي ايران و مالزي را در اين مرحله يك ونيم ميليارد دلار بيان كرد و گفت: اين طرح عظيم علاوه برافزايش توانمندي ايران در توليد نفت و بالا بردن قدرت ايران در اوپك بيش از 2 هزار و 500 شغل جديد در منطقه ايجاد مي كند.

قيم با اشاره به تمايل شركت هاي نفت و گاز مالزي براي سرمايه گذاري در بخش هاي انرژي ايران گفت: پس از امضاي قرارداد دو كشور براي توسعه ميدان نفتي رسالت و آغاز عمليات اجرايي اين طرح بزرگ شركت هاي مالزيايي براي سرمايه گذاري در ديگر حوزه هاي نفتي تمايل زيادي نشان دادند و اين موضوع بيانگر آن است كه مالزيايي ها قصد دارند سريع تر از رقباي آسيايي و اروپايي خود از فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش هاي نفت وگاز ايران استفاده كنند.

پيش از اين شركت نفت و گاز پارس جمهوري اسلامي ايران و شركت اس كي اس مالزي يك قرارداد چند ميليارد دلاري براي توسعه ميدان نفتي فردوسي در خليج فارس امضا كردند و در قراردادي ديگر براي توسعه ميادين گازي در جنوب ايران در ميادين نفتي گلشن قرار داد 16 ميليارد دلاري به امضا رساندند.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن