تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با بهره برداري از خط پنجم سراسري تا دو ماه آينده 5/1 ميليون متر مكعب گاز در ساعت به ظرفيت گازي تهران اضافه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با بهره برداري از خط پنجم سراسري تا دو ماه آينده 5/1 ميليون متر مكعب گاز در ساعت به ظرفيت گازي تهران اضافه مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: شركت ملي گاز استان تهران در حال اجراي خطوط 56 و 48 اينچ خط انتقال گاز پنجم سراسري است كه دو ماه آينده به بهره برداري مي رسد تا 5/1 ميليون متر مكعب گاز در ساعت به ظرفيت گازي استان تهران اضافه كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نصيري زاده مدير مهندسي و طرح شركت گاز استان تهران و مدير پروژه خط پنجم سراسري در مراسم بازديد از اين طرح گفت: اين خط با طول 241 كيلومتر از منطقه نيزار قم براي تامين گاز استان تهران و شهرستان هاي اطراف از خط سراسري منشعب شده و به ورودي شمال شرق استان تهران وارد مي شود تا به تنهايي 36 ميليون مترمكعب گاز در روز را به ظرفيت گازي استان اضافه كند.
وي ويژگي اين خط را 56 اينچ بودن آن اعلام كرد و افزود:همچنين اين طرح به تنهايي 50 درصد 4 ايستگاه قبلي استان تهران ظرفيت دارد و بر خلاف ديگر خطوط گازي تهران، در ورودي شهر تهران و از محل هاي صعب العبور گذشته است و حتي در مواردي به خاطر مشكلات زيست محيطي، مسير بيشتري را طي كرده است.
نصيري زاده تصريح كرد: اين پروژه كوچكترين آسيبي به محيط زيست وارد نكرده و حتي در موارد خاص به دليل آن كه به محيط زيست آسيبي وارد نشود از انفجار صرف نظر شده و با سخت ترين شرايط از كوه هاي شرق تهران و مناطق مركزي ايران عبور كرديم.
وي تاكيد كرد: با اضافه شدن اين خطوط به حجم گازي تهران، مناطق يك، سه، چهار، هفت و هشت تهران و شهرستان هاي بومهن، رودهن، دماوند و فيروزكوه از گاز آن بهره مند مي شوند.
مدير مهندسي و طرح هاي شركت گاز استان تهران در مورد ماموريت اين پروژه گفت: اين خط تا افق هزار و 404 تامين گاز، تهران بزرگ، استان سمنان، مازندران، خراسان جنوبي و گلستان را برعهده دارد.
وي هزينه اين طرح را بيش از 300 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: محل اعتبارات اين طرح از طريق بيع متقابل (Buy back ) و منابع داخلي شركت ملي گاز ايران تهيه شده است.
مدير پروژه خط لوله پنجم سراسري استان تهران گفت: اين پروژه در حال حاضر در مرحله آخر خود است و كم تر از 10 كيلومتر از مسير آن باقي مانده كه با اتمام آن، خط لوله به تقاطع جاده دماوند- آبعلي منتهي مي شود و با بهره برداري ازآن تا دو، سه ماه آينده 5/1 ميليون متر مكعب گاز در روز به ظرفيت گازي استان اضافه مي شود.
وي در مورد اراضي موجود در اين طرح و سرنوشت آن ها گفت: مذاكرات به عمل آمده با محيط زيست و ساير نهادها رو به اتمام است و همچنين اين طرح به اكوسيستم محيط و منطقه صدمه اي وارد نكرده چرا كه در مناطقي كه احساس شد اين اتفاق مي افتد، مسير پروژه تغيير كرد و از كوهستان ها و بدون انفجار صورت گرفت.
نصيري زاده از بهره گيري پيشرفته ترين تجهيزات روز دنيا براي اين پروژه خبر داد و افزود: لوله هاي 3 لايه اتلين دار گاز با فن آوري خاصي زاويه دار مي شوند تا در مسيرها يپچ و خم دار شكسته نشوند و در ضمن به دليل شرايط امنيتي و عملياتي از زدن زانو در لوله هاي جلوگيري شده است.
در حال حاضر استان تهران چهارايستگاه دارد كه اين تنها ايستگاهي كه تا ورودي تهران آمده است و ظرفيت چهار ايستگاه قبلي يك ميليون و ششصد هزار متر مكعب در ساعت است كه با اضافه شدن اين خط، خط پنجم سراسري به تنهايي 5/1 ميليون متر مكعب در ساعت به ظرفيت گازي استان اضافه مي كند و تهران سه ميليون و 100 هزار متر مكعب گازرا در روز وارد لوله هاي درورن شهري مي كند./120
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن