تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820903165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش انتقادات از نخست وزير انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: افزايش انتقادات از نخست وزير انگليس
لندن - همزمان با برگزاري انتخابات ميان دوره‌اي پارلماني در دو شهر انگليس و افزايش احتمال شكست حزب حاكم كارگر، انتقادات از گوردون براون نخست وزير اين كشور افزايش يافته است .

نگراني اعضا و برخي رهبران حزب كارگر از وضعيت نامطمئن حزب كارگر حتي باعث شده زمزمه‌هاي ضرورت كناره‌گيري براون از قدرت نيز به گوش برسد.

پس از شكست سنگين حزب حاكم در انتخابات شهرداري‌هاي لندن در اوايل ماه مه (اواسط ارديبهشت ) و افزايش نارضايتي عمومي از شرايط معيشتي و اقتصادي ، اقبال راي‌دهندگان انگليسي به براون و حزب كارگر را به نحو محسوسي كاهش داده است .

بر اساس آخرين نظرسنجي رسمي كه نتايج آن در هفته نامه آبزرور منتشر شد مشخص گرديد كه سطح محبوبيت حزب كارگر به پايين‌ترين ميزان خود رسيده است حزب كارگر از سال ‪ ۱۹۹۷‬تاكنون قدرت را در انگليس در اختيار دارد.

اين ميزان كاهش محبوبيت حزب حاكم از زمان به قدرت رسيدن مارگارت تاچر نخست وزير محافظه كار انگليس تاكنون بي‌سابقه مي‌باشد.

نتايج اين نظر سنجي همچنين حاكي از اين است كه محبوبيت براون نخست وزير كنوني حتي از جان ميجر نخست وزير اسبق اين كشور نيز پايين تر مي‌باشد.

افزايش قيمت كالاها و خدمات و تشديد بحران اعتبارات و وام‌ها طي ماههاي اخير از يك سو و كاهش محسوس قدرت خريد مردم از سوي ديگر از جمله دلايل اصلي افزايش نارضايتي از سياست‌هاي حزب حاكم انگليس است .

اعتصاب‌هاي متعدد اصناف و سنديكاهاي انگليس نيز بر مشكلات كابينه افزوده است .

همچنين روزنامه اينديپندنت چاپ لندن روز پنجشنبه در گزارشي از قريب الوقوع بودن اعتصابهاي متعدد ديگري از سوي معلمان ، آتش نشانان و اساتيد دانشگاهها خبر داد و وقوع چنين اعتصاباتي را تهديدكننده اقتصاد انگليس دانست .

اتحاديه پليس انگليس نيز طي دو روز گذشته با انتقاد از عدم توجه دولت به وضعيت معيشتي و رفاهي نيروهاي خود خواستار اعطاي حق اعتصاب صنفي به نيروهاي پليس شد.

تحليل گر اينديپندنت معتقد است درصورتي كه حزب كارگر نتواند در انتخابات ميان دوره‌اي امروز كه در دو شهر انگليس برگزار مي‌شود، پيروز شود گوردون براون رييس اين حزب و نخست وزير كنوني انگليس در تلاطم مشكلات اقتصادي پيش رو غرق خواهد شد و از صحنه كنار خواهد رفت .
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن