تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820818504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده لشگر‪۷۷‬ثامن‌الائمه: عشق رزمندگان به خاك ميهن باعث آزادسازي خرمشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرمانده لشگر‪۷۷‬ثامن‌الائمه: عشق رزمندگان به خاك ميهن باعث آزادسازي خرمشهر
داخلي. اجتماعي. دفاع مقدس. سوم خرداد
فرمانده لشگر ‪ ۷۷‬پيروز ثامن الائمه (ع) گفت: عشق و حب رزمندگان اسلام به خاك ميهن سبب تسريع در آزادسازي خرمشهر از اشغال بعثيان شد.

امير سرتيپ دوم ستاد محمد كاظم تارخ روز پنجشنبه در مراسم افتتاحيه نمايشگاه يادواره اميران و ‪ ۴۲۵‬شهيد ارتش جمهوري اسلامي ايران در بوستان امين اسلامي نيشابور افزود:خرمشهر آزاد شد تا ايستادگي و مقاومت در دنيا معناي حقيقي خودش را پيدا كند.

به گزارش ايرنا، وي اظهار داشت:پس از گذشت ‪ ۲۶‬سال از فتح خرمشهر، نهال نوپاي جمهوري اسلامي اكنون به درختي تنومند تبديل شده است كه در عرصه بين- المللي تمام كشورها به آن نگاه مي‌كنند.

شهر خرمشهر كه در سال ‪ ۵۹‬به اشغال متجاوزان بعثي در آمده بود در سوم خرداد ماه سال ‪ ۱۳۶۱‬با جانفشاني رزمندگان اسلام آزاد شد.

امير سرتيپ دوم "تارخ " با ارائه تحليلي از نحوه عمليات بيت‌المقدس كه منجر به آزادسازي خرمشهر شد،گفت:سال اول تجاوز به خاك عزيز كشور اسلامي ما سال تثبيت دشمن در مناطق اشغالي و بازدارندگي از پيشروي آنها در جنگ بود.

وي افزود:استراتژي همدلي با شعار "ارتشي، سپاهي، يك لشگر الهي" پيروزي- هاي درخشان رزمندگان اسلام را در سال دوم جنگ براي ملت رقم زد.

اين فرمانده نظامي گفت:شكست حصر آبادان به فرمان امام راحل كه توسط لشگر ‪ ۷۷‬اجرا و دل ملت را روشن كرد در همين راستا بود.

امير سرتيپ دوم تاريخ با بيان اينكه اين طليعه درخشان،عمليات‌هاي آزاد سازي بخشهاي زيادي از مناطق اشغالي كشور چون طريق القدس ،حضرت روح الله فرمانده كل قوا و فتح المبين را شكل داد،گفت:چهل روز پس از عمليات فتح المبين، عمليات بيت‌المقدس در هشتم ارديبهشت ماه سال ‪ ۱۳۶۱‬با عبور از رودخانه كارون شكل گرفت كه تمام محاسبات دشمن را نقش بر آب كرد.

وي افزود:رزمندگان اسلام ‪ ۲۶‬روز نبرد بي‌امان زير آتش دشمن انجام دادند و وجب به وجب پيش رفتند تا سوم خرداد پديدار شود و ديگر خرمشهر،خونين شهر نباشد.

سرهنگ غلامرضا اسكندري مدير امور ايثارگران لشگر پيروز ‪ ۷۷‬ثامن‌الائمه نيز در اين مراسم به ارائه گزارشي از نحوه برگزاري يادواره اميران و ‪ ۴۲۵‬شهيد ارتشي نيشابور پرداخت.

وي از برگزاري ‪ ۲۰‬جلسه‌كاري براي برگزاري يادواره خبر داد و گفت:برگزاري نمايشگاه و همايش،سركشي ودلجويي ازخانواده معظم شاهد،ارائه بسته‌هاي فرهنگي برگزاري مسابقات ادبي ،هنري و ورزشي بخشي از برنامه‌هاي اين يادواره است.

نمايشگاه يادواره شهيدان ارتش در نيشابور با حضور امام جمعه و فرماندار نيشابور و جمعي از فرماندهان نظامي و انتظامي و مسوولان ادارات و خانواده معظم شاهد گشايش يافت.

اين نمايشگاه در ‪ ۳۵‬غرفه فعاليت‌ها و توانمندي‌هاي لشگر پيروز ‪ ۷۷‬ثامن الائمه را در معرض ديد عموم قرار داده است.

نمايشگاه يادواره اميران و ‪ ۴۲۵‬شهيد ارتش جمهوري اسلامي ايران به مدت يك هفته برپا خواهد بود.ك/‪۲‬
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن