تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813308850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور وزير نفت يكصدمين سال استخراج نفت درمسجدسليمان گرامي داشته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با حضور وزير نفت يكصدمين سال استخراج نفت درمسجدسليمان گرامي داشته مي‌شود
اقتصاد. نفت و گاز. وزارت نفت
يكصدمين سال استخراج نفت در كشور، شنبه آينده با حضور وزير نفت و جمعي از مقامات استاني خوزستان در نخستين نقطه استخراج نفت كشور در شهرستان مسجد سليمان گرامي داشته مي‌شود.

به گزارش ايرنا معاون وزير نفت و مدير عامل شركت ملي نفت ايران پنجشنبه در نشست خبري در اهواز به همين مناسبت برنامه‌هاي بزرگداشت يكصدمين سال استخراج نفت در مسجد سليمان را حضور وزير نفت در پالايشگاه مسجد سليمان، كلنگ زني بيمارستان ‪ ۳۲‬تخته خوابي مسجدسليمان توسط وزير نفت، حضور وزير نفت در محل موزه و كارخانه گوگردسازي مسجد سليمان و آغاز ساخت موزه و پارك نفت مسجدسليمان اعلام كرد.

سيف الله جشن ساز ديگر برنامه‌هاي بزرگداشت را شامل برگزاري همايشهاي علمي دانشگاهي در سطح كشور در ارتباط با صنعت نفت، صنعتي، مالي، حقوقي، بازرگاني، برگزاري ميزگرد تخصصي در زمينه‌هاي مختلف علمي با حضور معاونان وزارت نفت و اساتيد دانشگاهي و همچنين افتتاح پروژه‌هاي صنعت نفت درامسال به عنوان بزرگداشت صنعت نفت دانست.

وي در ادامه به برگزاري نمايشگاه عكس از سوابق سكصدمين سال استخراج نفت ، جمع آوري گسترده اسناد ومدارك صنعت نفت، انتشار كتب تاريخي و تحليلي يكصدمين سال استخراج نفت از ابعاد مختلف، انتشار كتب در زمينه‌هاي مرتبط با صنعت نفت، صدور شناسنامه براي ماشين آلات باارزش تاريخي در صنعت نفت براي نخستين بار در كشور، انتشار مجموعه آموزشي براي مخاطبان، برگزاري نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي پژوهشي نفت، انتشار اسكناس يادبود صنعت نفت با همكاري بانك مركزي اشاره كرد.

معاون وزير نفت در ادامه به اشاره به برگزاري و اجراي امور عام المنفعه در اين رابطه در مناطق نفت خيز جنوب گفت:احداث جاده چهار بانده ماهشهر به اميديه به طول ‪ ۴۵‬كيلومتر و با اعتبار ‪ ۲۵۰‬ميليارد ريال، احداث جاده چهار بانده اميديه به سرانجام با اعتبار ‪ ۳۵۰‬ميليارد ريال، احداث جاده چهار بانده پازنان به سردشت زيدون در شهرستان بهبهان به طول ‪ ۴۰‬كيلومتر با اعتبار ‪ ۴۰۰‬ميليارد ريال در امسال از جمله اقدامات عمراني وزارت نفت در خوزستان است.

جشن ساز افزود:احداث جاده جديد مسجد سليمان به هفتگل با عرض ‪ ۱۱‬متر و طول ‪ ۲۵‬كيلومتر، احداث ‪ ۲۶‬كيلومتر از جاده مسجدسليمان به ايذه با اعتبار ‪۳۲۰‬ ميليارد ريال، كلنگ زني بيمارستان ‪ ۳۲‬تخته خوابي مسجدسليمان با حضور وزير نفت، ترميم و بازسازي و تجهيز فرودگاه آغاجاري با اعتبار ‪۲۶۰‬ ميليارد ريال، احداث باند دوم غيزانيه تا رامشير با هدف كاهش تصادفات و خسارت جاني از ديگر برنامه‌هاي عمراني استان خوزستان مي‌باشند.

مدير عامل شركت ملي نفت همچنين به پيگيري وزارت نفت و مسوولان دستگاههاي اجرايي خوزستان در خصوص سرعت بخشي در اجراي طرحهاي عمراني استان اشاره كرد و گفت:در جلسه‌اي كه دو هفته پيش به اين منظور با حضور رييس جمهور برگزار شد، دكتر احمدي نژاد بر توسعه عمران استان با همكاري وزارت نفت تاكيد كرد.

وي افزود:در اين جلسه براي برخي پروژه‌ها تامين اعتبار اعلام شد كه مي توان به احداث و تجهيز بيمارستان ‪ ۶۴‬تختخوابه اميديه، كمك به بهسازي ساحل كارون در محدوده كوي فداييان اسلام در شهرستان اهواز، كمك به ساخت ‪۲۰‬ ورزشگاه در ‪ ۲۰‬شهر استان اشاره كرد.

جشن ساز در خصوص جابجايي منازل آلوده به نفت در مسجدسليمان گفت: اعتبار اوليه اعلام شده ‪ ۳۲‬ميليارد ريال براي چهار هزار و ‪ ۸۰۰‬واحد بوده كه تاكنون ‪ ۵۰۰‬واحد مسكوني در اختيار افراد قرار داده شده و منازل آلوده به مواد نفتي نيز به فضاي سبز تبديل شده اند.

وي در ادامه به اقدامان مثبت دولت نهم در خصوص توسعه و بهسازي محيط پيرامون نفت در كشور اشاره كرد و افزود: در دولت نهم توجه ويژه‌اي به اين امر شده و غفلتي كه در دوره‌هاي قبلي صورت گرفته به خوبي جبران شده است.

معاون وزير نفت افزود:يكي از دغدغه‌هاي وزارت نقت، رسيدگي به محيط پيرامون بوده كه هم اكنون ‪ ۱۵‬درصد از منابع داخلي وزارت نفت به محيط پيرامون حوزه‌هاي نفتي در كل كشور اختصاص داده شده است.

وي گفت: استان خوزستان با توجه به قدمت و خدمتي كه در حوزه توليد نفت داشته، حق بيشتري را در اين قضيه دارد و خوشبختانه هم اكنون ‪ ۷۰۰‬پروژه عمراني توسط شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در دست اقدام است.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن