تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815399542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با دفاع از سياست بوش در قبال جمهوري اسلامي رايس از اظهار نظر درباره بسته پيشنهادي ايران امتناع كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با دفاع از سياست بوش در قبال جمهوري اسلامي رايس از اظهار نظر درباره بسته پيشنهادي ايران امتناع كرد
خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه آمريكا با دفاع از سياست‌هاي خصمانه رئيس جمهور اين كشور در قبال جمهوري اسلامي ايران، از اظهار نظر درباره بسته‌ پيشنهادي ايران امتناع كرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، "كاندوليزا رايس" كه با "ديويد ميليبند" همتاي انگليسي خود در كنفرانس مشترك خبري شركت كرده بود از اظهار نظر درباره بسته پيشنهادي ايران امتناع كرد.
محتويات بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران شامل همكاري و مشاركت جمعي در مقابل تهديدات امنيتي از جمله تروريسم، نظامي‌گري، مواد مخدر و جرائم سازمان يافته، فقر و نابرابري فزآينده، بحران غذايي، سرمايه‌گذاري و همچنين مشاركت در امر توسعه انرژي است.
اين بسته پيشنهادي چند روز پيش به دبير كل سازمان ملل و كشورهاي غربي ارائه شد و به گفته بسياري حاوي پيشنهادات خوبي براي تمام جامعه جهاني است.
با وجود اينكه رايس از اظهار نظر درباره بسته پيشنهادي ايران خودداري كرد اما ميليبند تصريح كرد: ما به پيشنهاد ايران به دقت توجه خواهيم كرد.
وي همچنين از اظهار نظر درباره زمان و مكان بسته پيشنهادي غرب به ايران خودداري كرد.
در ادامه لفاظي‌هاي سياستمداران كاخ سفيد عليه جمهوري اسلامي ايران كاندوليزا رايس در ادامه اين كنفرانس خبري مشترك با ديويد ميليبند هشدار داد در صورتيكه تهران "گزينه صحيح" را در قبال موضوع هسته‌اي انتخاب نكند و از فعاليت هسته‌اي خود چشم‌پوشي ننمايد با اقدامات تنبيهي بيشتري از سوي جامعه جهاني روبرو خواهد شد.
وي در ادامه تصريح كرد: اگر ايران غني‌سازي اورانيوم خود را متوقف نكند بيش از پيش منزوي خواهد شد.
ميليبند نيز در اين كنفرانس خبري تصريح كرد كه "خاوير سولانا" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا قرار است با مقامات ايراني درباره اين موضوع گفتگو كند كه زمان و مكان آن هنوز مشخص نشده است.
سال 2006 گروه 1+5 بسته پيشنهادي به ايران ارائه داد كه بر اساس آن مشوق‌هاي سياسي و اقتصادي بمنظور توقف غني‌سازي اورانيوم مطرح شده بود كه البته جمهوري اسلامي از پذيرش آن سر باز زد و غني‌سازي اورانيوم را حق كشورمان توصيف و تاكيد كرد اين كار فقط در خاك ايران انجام خواهد شد.
چندي پيش هم پس از تصويب قطعنامه تعديل شده سوم عليه برنامه هسته‌اي صلح‌آميز ايران كه با حمايت آمريكا و هم‌پيمانان غربي آن صورت گرفت، مجددا بحث بسته پيشنهادي به ايران از سوي 1+5 مطرح شد.
ايران نيز در پاسخ به طرح ارائه مشوق‌ها صريحا اعلام كرد هر گونه پيشنهادي كه حق مسلم غني‌سازي اورانيوم در خاك جمهوري اسلامي را ناديده بگيرد مورد توجه تهران قرار نخواهد گرفت.
وزير امور خارجه انگليس بر همين اساس در ادامه گفت: ايران همواره خواستار رعايت حقوق خود شده است و موضع ما همواره بر اين استوار بوده است كه هر چه ايران به تعهدات خود پايبند باشد، خواهد توانست رابطه سازنده و مثبت‌تري با جامعه جهاني برقرار كند.
انتهاي پيام/ز
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن