تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803127180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حماسه فتح خرمشهر، ثمره شيرين فرهنگ ايثار و شهادت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حماسه فتح خرمشهر، ثمره شيرين فرهنگ ايثار و شهادت
داخلي. اجتماعي. دفاع مقدس. سوم خرداد.

حماسه فتح خرمشهر نماد فتح ارزش‌هاي اسلامي و ثمره شيرين ايثار و شهادت فرزندان غيور اين آب و خاك در جريان هشت سال دفاع مقدس مي‌باشد.

در اين حماسه شيرين و به ياد ماندني در اذهان تاريخ، يكپارچگي ملتي استوار در دفاع از تماميت ارضي كشور اسلامي به نمايش عموم گذاشته شد.

در عمليات ظفرمند آزادسازي شهر نخل‌هاي سوخته، پدافند برق آساي دريادلان و دليرمردان اسلام، با استعانت از فرهنگ ايثار و شهادت به ‪ ۱۹‬ماه اشغال خرمشهر پايان بخشيد.

آري اين فرهنگ بي‌نظير و آسماني در عمليات بيت‌المقدس براي ايران اسلامي افتخار آفريد، افتخاري كه توصيف آن از زبان سازندگانش مايه مباهات همگان است.

يك رزمنده مراغه‌اي كه شهادت غرورآفرين ‪ ۳۶‬تن از همرزمان خود را همچنان در اين عمليات به خاطر دارد، مي‌گويد: عمليات بيت‌المقدس يك موهبت الهي بود كه از اتحاد و فرهنگ ايثار رزمندگان نشات گرفت.

محرم ملكي وند مي‌افزايد: آنچه كه در اين عمليات بيشتر از همه چيز توجه انسان را به خود جلب مي‌كند، مظلوميت خرمشهر و اراده ملتي است كه درصدد آزادسازي آن بود.

وي گفت: نيروهاي بعثي در دوران اشغال خرمشهر استحكامات دفاعي محكمي را براي جلوگيري از عمليات رزمندگان اسلام برپا كرده بودند كه يكپارچگي و رشادت رزمندگان موجب شد اين استحكامات به راحتي در هم بشكند.

وي افزود: در اين عمليات ‪ ۱۹‬هزار نفر از بعثي‌ها بدون خون ريزي به اسارت رزمندگان اسلام درآمده و خوف و هراس بزرگي در دل نيروهاي بعثي جاي گيرد.

وي گفت: در اين عمليات رزمندگان در چهار مرحله پس از ‪ ۲۴‬ساعت مبارزه بي‌امان، شجاعانه خرمشهر را كه ‪ ۵۷۸‬روز دراسارت دشمن بود در سوم خرداد سال ‪ ۱۳۶۱‬به طور كامل از لوث متجاوزان بعثي پاك كردند.

يك رزمنده ديگر مي‌گويد: فتح خرمشهر در واقع غرب را روياروي پيروزي‌هاي فزاينده انقلاب اسلامي قرار داد و از همين رو بود كه خبرگزاريها از آن به عنوان بزرگترين پيروزي ايران در جنگ ‪ ۲۰‬ماهه يعني تا آن روز با عراق ياد كردند.

چاپار سلطاني، افزود: اين عمليات كه با رمز "ياعلي‌ابن‌ابي طالب" بامداد روز جمعه آغاز شد، ضايعات و تلفات وارد شده بر نيروهاي عراقي و تعداد اسراي عراقي شگفتي جهانيان را برانگيخت و پنج هزار و ‪ ۳۸۰‬متر مربع از خاك ميهن اسلامي آزاد شد.

وي گفت: پيروزي ايران در اين عمليات بازتابهاي بين‌المللي زيادي داشت و اين روز در حقيقت روز اعتراف دشمنان به شكوه و سربلندي ملت ايران بود.

يك رزمنده ديگر مراغه‌اي حاضر در عمليات بيت‌المقدس نيز گفت: عمليات بيت‌المقدس نمادي از اراده ملي ملت ايران است.

عباسقلي طوسي كه در اين عمليات بي‌سيم چي تيپ عاشورا بوده مي‌گويد: فتح خرمشهر يكي از درخشان‌ترين قله‌هاي پيروزي سال‌هاي دفاع مقدس بوده و محاسبات دشمنان اسلام و انقلاب در اين روز در هم شكست.

وي افزود: آزادسازي خرمشهر در واقع مديون فرماندهي حضرت امام (ره) و اتحاد برادران سپاهي و ارتشي و بهترين نماد عزم و اراده ملي بود.

وي گفت: اين پيروزي مبيين انديشه نيروهاي مسلح در طراحي ميادين نبرد و صحنه‌هاي مقاومت و رشادت فرماندهان ايران اسلامي است.

يك رزمنده ديگر نيز مي‌گويد: سرعت نيروهاي ما در امر بازسازي نيروها و آماده شدن براي عملياتي بزرگ آن هم پس از عمليات فتح المبين و فاصله كم دو عمليات از مشخصه‌هاي عمليات بيت‌المقدس بود.

حاج صمد عبدالله‌زاده ، معاون گردان كربلا دراين عمليات مي‌گويد: تنها ‪۴۰‬ روز بعد از پيروزي در عمليات فتح المبين عمليات بيت‌المقدس به منظور در هم شكستن قواي سازماندهي شده دشمن و آزادسازي خرمشهر آغاز شد.

وي افزود: نيروهاي زبون عراقي در اين عمليات نتوانستند بيش از چهار ساعت در برابر عمليات برق آساي رزمندگان اسلام مقاومت كنند كه اين موفقيت در سايه معنويت عميق و همدلي رزمندگان ميسر شد.

وي دفاع مقدس را عرصه تعريف واژه‌هاي ناب اسلامي دانست و گفت: اين عمليات همچون ستاره‌اي در تاريخ هشت سال دفاع مقدس و اتحاد ملت ايران مي‌درخشد.ك/‪۴‬
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن