تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836175376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شيطان چگونه عذاب مي شود ؟


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: شيطان چگونه عذاب مي شود؟همان گونه که انسان، خاک نيست، بلکه از خاک آفريده شده، شيطان نيز آتش نبوده، بلکه از آتش آفريده شده است و همان گونه که خاک مي تواند به انسان، آسيب برساند، آسيب رساندن آتش به شيطان نيز موضوعي محال و دور از ذهن نيست، چنان چه نمونه هاي بسياري وجود دارد که موادي با منشأ يکسان، بر يکديگر تأثير منفي گذاشته و به آنان آسيب مي رسانند و نيز ويژگي هاي برخي مواد، با اندک تغييري در آن، کاملاً برعکس خواهد شد.
شيطان
فرد به ظاهر دانشمندي در جلسه اي که بهلول عاقل در آن شرکت داشت، اين مسئله را مطرح نمود. مدتي بعد بهلول، پيشاني آن مرد را با کلوخي هدف قرار داده و سر او را مجروح و خون آلود نمود و در پاسخ اعتراض او بيان داشت که آيا مگر اين کلوخ از خاک نيست و آيا مگر تو از خاک آفريده نشدي؟! اگر آتش نمي تواند آتش را بسوزاند، پس خاک چگونه مي تواند به خاک آسيب برساند؟[1]براين اساس، همان گونه که انسان، خاک نيست، بلکه از خاک آفريده شده، شيطان نيز آتش نبوده، بلکه از آتش آفريده شده است و همان گونه که خاک مي تواند به انسان، آسيب برساند، آسيب رساندن آتش به شيطان نيز موضوعي محال و دور از ذهن نيست، چنان چه نمونه هاي بسياري وجود دارد که موادي با منشأ يکسان، بر يکديگر تأثير منفي گذاشته و به آنان آسيب مي رسانند و نيز ويژگي هاي برخي مواد، با اندک تغييري در آن، کاملاً برعکس خواهد شد. براي تبيين اين موضوع مناسب است به نکات زير توجه شود:1- مي دانيم که يخ از آب تشکيل شده و آب جوش نيز همان آب است و در ترکيب مولکولي آن ها، کوچک ترين تفاوتي نيست، اما اگر يخ را در مجاورت آب جوش قرار دهيم، آسيب ديده و به تدريج از ميان خواهد رفت.2- اگر از ما بپرسند که دشمن آتش چيست و با چه وسيله اي مي توان به مبارزه با آن پرداخت، بي ترديد آب را معرفي خواهيم نمود. آتش گرفتن آب، بسيار عجيب تر از آتش گرفتن آتش است! اما جالب است بدانيم که اگر آب را با عبور جريان الکتريسيته و با کمک کاتاليزور، به اجزاي تشکيل دهنده آن، يعني اکسيژن و ئيدروژن تقسيم نموده و هر کدام از اين دو عنصر را در گوشه اي نگه داري نماييم و سپس شعل? آتش را به آن ها نزديک کنيم، خواهيم ديد که قسمت اکسيژن آن شعله ور شده و قسمت ئيدروژن آن منفجر خواهد شد! و جالب تر آن که بدانيد خداوند به هر دو مورد آن در قرآن کريم، اشاره نموده و در بيان نشانه هاي قيامت، يک بار اعلام مي دارد که در آن روز درياها شعله ور خواهند شد،[2] و در جاي ديگر تصريح به منفجر شدن درياها مي نمايد![3] برخي مفسران پيشين که در ارتباط با عناصر تشکيل دهند? آب، اطلاعي نداشتند، آتش گرفتن آب را موضوعي بسيار عجيب و تقريباً محال دانسته و بر همين اساس، براي اين آيه، توجيهات مختلفي بيان مي نمودند.[4] البته، روايتي از مولا علي (عليه السلام) وجود دارد که ايشان از فردي يهودي پرسيدند: جهنم کجاست؟ مرد يهودي پاسخ داد: دريا! امام (عليه السلام)، حرف او را تأييد نموده و فرمودند که او راست مي گويد.[5]يک ماده يا انرژي، با تغييراتي که در آن به وجود مي آيد، قابليت هاي متفاوتي خواهد يافت و آبي که يک روز، خاموش کننده آتش به شمار مي آمد، با تغييري فيزيکي، به کمک آتش شتافته و در شعله ور نمودن و انفجار آن، تأثير مثبت خواهد گذاشت!3- تمام گياهان با فتوسنتز، يعني با استفاده از نور خورشيد (که برگرفته از آتش است)، رشد و نمو مي يابند و حتماً مي دانيد که امروزه، در گلخانه ها، تنها با استفاده از آب و نور و حتي بدون نياز به خاک، گياهاني را پرورش مي دهند. حال پرسش ما اين است که اگر چنين گياهاني که تنها از آتش و آب تشکيل شده اند را مقابل حرارت آتش قرار دهيم، آيا آسيبي به آنان وارد نخواهد شد؟!4- امواج مختلفي در فضا وجود دارند؛ مانند امواج منتشره توسط ماهواره ها، ايستگاه هاي راديو و تلويزيون، تلفن هاي همراه و ديگر وسائل مخابراتي و …. که فرمول هاي مشترکي بر تمام آن ها حاکم بوده و تفاوت آنان، تنها در مواردي؛ مانند فرکانس ها و طول موج هاي مختلف است.با اين وجود، آن ها مي توانند بر هم تأثير گذار بوده و عملکرد صحيح يک ديگر را مختل نمايند!. جنگ الکترونيکي با استفاده از چنين قابليتي امکان پذير است. آيا اين پرسش مطرح نمي شود که چگونه امواج مي توانند به امواج ديگر آسيب برسانند؟! و … .امروزه، قانوني در فيزيک وجود دارد، مبني بر اين که: ماده و انرژي، هيچ گاه از بين نخواهند رفت، بلکه دائماً از حالتي به حالت ديگر تبديل خواهند شد. به همين دليل، يک ماده يا انرژي، با تغييراتي که در آن به وجود مي آيد، قابليت هاي متفاوتي خواهد يافت و آبي که يک روز، خاموش کنند? آتش به شمار مي آمد، با تغييري فيزيکي، به کمک آتش شتافته و در شعله ور نمودن و انفجار آن، تأثير مثبت خواهد گذاشت!پروردگاري که چنين قابليت هاي شگفت آوري در جهان طبيعت آفريده است، به راحتي مي تواند با اراد? خود و با فعل و انفعالات اندکي در خصوصيات شيطاني که از آتش آفريده شده و يا حتي تبديلش به ماده اي قابل اشتعال، او را در آتش جهنم بسوزاند: “إن ذلک علي الله يسير؛ و اين بر خداوند آسان است.[6] پي نوشت ها :[1]. حسيني شاه عبدالعظيمي، حسين، تفسير اثناعشري، ج ?، ص ??، انتشارات ميقات، تهران، ???? هـ ش.  [2]. تکوير، ?، “و إذا البحار سجّرت.[3]. انفطار، ?، “و إذا البحار فجّرت.[4]. قرطبي، محمد بن احمد، الجامع لأحکام القرآن، ج ??، ص ???، انتشارات ناصر خسرو، تهران، ???? هـ ش. [5]. طبري، محمد بن جرير، جامع البيان في تفسير القرآن، ج ??، ص ??، دار المعرفة، بيروت، ???? هـ ق.[6]. حج، ???گروه دين تبيان 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 884]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن