تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815556501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگيري‌هاي كشور مالي ‪ ۲۷‬كشته برجا گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درگيري‌هاي كشور مالي ‪ ۲۷‬كشته برجا گذاشت
سياسي
تهران_ در حمله شبه نظاميان مخالف دولت مالي به شمال اين كشور دست كم ‪۲۷‬ تن جان باختند.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اطلاع رساني روماندي روز پنجشنبه به نقل از ناتيه پله آ وزير دفاع مالي نوشت: در حمله مسلحانه شب گذشته (چهارشنبه) شبه نظاميان مخالف دولت به مقر نظاميان منطقه آبي بارا ‪ ۱۰‬سرباز و ‪ ۱۷‬تن از مخالفان جان باختند.

وي همچنين اين درگيري را سنگين‌ترين درگيري سال‌هاي اخير در مالي معرفي كرد و افزود: در اين درگيري كه در ‪ ۱۵۰‬كيلومتري شمال كيدا مهمترين منطقه مرزي مالي و الجزاير، روي داد، ‪ ۳۱‬تن نيز به شدت مجروح شدند.

وي همچنين با ابراز همدردي دولت مالي با خانواده قربانيان خاطر نشان كرد:
نيروهاي نظامي و امنيتي مالي همچنان براي دفاع از جان و مال مردم مالي و حفظ تماميت ارضي اين كشور تلاش خواهند كرد.

برپايه اين گزارش، مخالفان دولت مالي اين حمله را اقدامي تلافي جويانه در واكنش به قتل يكي از فرماندهان خود به دست ارتش، معرفي كردند.

پيش از اين عبدالعزيز بوتفليقه رييس جمهوري الجزاير رسما تصميم خود را براي ايفاي نقش ميانجي در بحران مالي، با هدف پايان دادن به ناآرامي‌هاي شمال مالي به عنوان تهديدي براي افزايش ناامني و بي‌ثباتي در منطقه، اعلام كرده بود كه اين تصميم با استقبال دولت مالي مواجه شد.

اين گزارش مي‌افزايد: چندي پيش مخالفان مسلح گروهي از سربازان ارتش مالي را مورد هدف قرار دادند و موجب بروز درگيري مسلحانه در منطقه شدند.

گروهي از عشاير شمال مالي موسوم به تواره از سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي با دولت اين كشور وارد جنگ شده اند.

اين گزارش مي‌افزايد: در پي تلاش‌هاي دولت ليبي به عنوان ميانجي مذاكرات صلح ميان دولت و مخالفان، پيمان صلحي در سوم آوريل (‪ ۱۵‬فروردين) به امضاي دو گروه رسيد كه در هفته‌هاي اخير بارها توسط شبه نظاميان نقض شده است.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن