تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820009570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يكي از سرداران دفاع مقدس : حماسه خرمشهر، تجلي ايثار يك ملت بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يكي از سرداران دفاع مقدس : حماسه خرمشهر، تجلي ايثار يك ملت بود
داخلي. اجتماعي. دفاع مقدس. سوم خرداد.

يكي از سرداران هشت سال دفاع مقدس كه در حماسه آزادسازي خرمشهر هم حضور داشت، دوران دفاع مقدس را مولود عاشورا دانست و گفت : حماسه خرمشهر تجلي ايثار رزمندگان ايران و يك جنگ ملي بود.

سردار " خدابخش حسن نيا" روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: عظمت اين حماسه همين بس كه امام راحل فرمود، خرمشهر را خدا آزاد كرد و اين حماسه در تاريخ ايران ماندگار است.

وي اظهار داشت : من هم در سقوط و هم در آزادسازي فتح خرمشهر حضور داشتم و من در آن طرف پل كرخه به چشم مي‌ديدم كه مزدوران بعثي اين شهر را محاصره كردند و چه وقيحانه شهر و اموال مردم را غارت مي‌كردند.

وي خاطرنشان كرد : آن مزدوران بعثي ، حتي به فرزندان ، زنان و كودكان رحم نكردند و مردم ما بايد آن رشادتها و ايثار رزمندگان و قدر شهدا را بدانند.

اين سردار نوشهري ادامه داد : حدود ‪ ۲۳‬روز فتح خرمشهر طول كشيد ولي رزمندگان سر از پا نشناختند و رزمندگان وقتي خونين شهر را آزاد كردند در كنا مسجد نماز شكر مي‌خواندند و گريه مي‌كردند.

سردار حسن نيا تصريح كرد : ما بايد به شهدا بباليم و بنازيم و افتخار كنيم زيرا بچه‌هاي عاشق بدون سلاح با اراده آهنين به نداي پير فرزانه وامام شان لبيك گفتند و دشمن را از خاك ايران بيرون راندند.

وي اضافه كرد : در حافظه كرخه و كارون ثبت است كه در مدت فتح خرمشهر به مردم چه رفته است و فرزندان ايران اين حماسه را در تاريخ اين كشور به يادگار گذاشتند.

اين سردار هشت سال دفاع مقدس بيان داشت : شهداي ما رفتند تا مردانگي و غيرت پا بر جا بماند و پاسداري از خون آنان و آرمانهاي انقلاب اسلامي ضروري است.

سردار حسن نيا عظمت رشادتهاي رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس بي‌نظير دانست و گفت : عظمت ايثار و رشادتهاي آنان همين بس كه امام راحل فرمود من دستان شما را بوسه مي‌زنم و به شما افتخار مي‌كنم.ك/‪۳‬
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4701]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن