تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821239240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيروي زميني هند به تيراندازي نيروهاي پاكستان در كشمير اعتراض كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نيروي زميني هند به تيراندازي نيروهاي پاكستان در كشمير اعتراض كرد
دهلي نو- نيروي زميني هند روز چهارشنبه به تيراندازي روز دوشنبه نيروهاي پاكستاني به سوي يك پست مقدم هند در بخش پونچ در جامو و كشمير اعتراض كرد.

خبرگزاري پي .تي .آي .، به نقل از سرهنگ دوم اس .دي . گوسوامي ، سخنگوي نيروي زميني هند در سرينگر، گزارش داد كه فرماندهان نيروي زميني هند در جامو و كشمير با همتايان پاكستاني خود در پست مرزي روشني در طول خط كنترل بين هند و پاكستان در اين ايالت ديدار كرده اند.

وي افزوده كه در اين ديدار طرف هندي شديدا نسبت به تيراندازي بي دليل روز دوشنبه نيروهاي پاكستاني و نقض آتش بس جاري بين اين دو كشور اعتراض كرده است .

اين سخنگو گفت كه طرف هندي يك اعتراض كتبي رسمي را به افسران پاكستاني تسليم كرد.

فرماندهان نيروي زميني هند خواستار ديدار با همتايان پاكستاني خود بعد از تيراندازي روز دوشنبه نيروهاي پاكستاني شده بودند.

اين اعتراض نيروي زميني هند يك روز بعد از آغاز مجدد مذاكرات مركب بين هند و پاكستان در اسلام آباد كه اولين دور از مذاكرات بين اين دو كشور بعد از استقرار دولت جديد پاكستان در ماه گذشته ميلادي است صورت گرفت .

شيو شنكر منون ، قائم مقام وزارت خارجه هند، روز سه شنبه بعد از گفت و گو با همتاي پاكستاني خود سلمان بشير، گفت كه هر دو طرف اهميت زيادي براي آتش بس بين اين دو كشور قايل شده و خواهان استمرار آن هستند.

سرهنگ دوم گوسوامي گفت كه افسران نيروي زميني هند، در طول اين نشست نيم ساعته ، جزييات تيراندازي نيروهاي پاكستاني را به سوي پست دهيپ كه يك سرباز هندي در جريان آن كشته شد، براي همتايان پاكستاني خود تشريح كردند.

سرتيپ مانيش كمار رياست هيات هندي را در اين نشست به عهده داشت و سرتيپ اس . مالك هيات پاكستاني را هدايت مي‌كرد.

تيراندازي روز دوشنبه سومين مورد از نقض آتش بس بين هند و پاكستان در جامو و كشمير در طول كمتر از دو هفته بود.

بر اساس گزارش منابع هندي ، سربازان پاكستاني در ‪ ۹‬مي‌سال جاري يك پست ويك گشت نيروي امنيت مرزي هند را در طول مرز بين‌المللي بين هند و پاكستان در بخش سامبا در جامو و كشمير مورد هدف قرار دادند.

پنج روز بعد پست‌هاي نيروهاي هندي در كمربند تانگدهار در بخش كوپوارا توسط خمپاره زير آتش گرفته شد.

آتش بس بين هند و پاكستان در جامو و كشمير از ‪ ۱۶‬نوامبر سال ‪ ۲۰۰۳‬به مورد اجرا گذاشته شد و تا ‪ ۹‬مي‌سال جاري نقض نشده بود.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن