تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821245349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه نفر در اعتصاب عمومي ضد مائوئيستي در نپال زخمي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سه نفر در اعتصاب عمومي ضد مائوئيستي در نپال زخمي شدند
دهلي نو- سه نفر روز چهارشنبه در جريان ناآرامي‌ها در طول يك اعتصاب عمومي ضد مائوئيستي در كاتماندو، پايتخت نپال ، زخمي شدند.

به گزارش ايرنا از دهلي نو به نقل از خبرگزاري پي .تي .آي .، ناآرامي‌هاي پراكنده‌اي در طول يك اعتصاب عمومي يك روزه در پايتخت نپال در اعتراض نسبت به قتل يك تاجر ظاهرا توسط مائوئيست‌ها در اين شهر صورت گرفت .

براساس اين گزارش ، زندگي عادي در كاتماندو در هر سه بخش اين شهر در اثر عدم حضور خودروها در خيابان‌ها و تعطيلي مراكز تجاري و آموزشي فلج شد.

اعضاي خانواده تاجر مقتول خواستار برگزاري اين اعتصاب عمومي شده بودند و چندين گروه دانشجويي و جوانان از آن حمايت كردند.

معترضان و نيروهاي پليس با يكديگر در چندين منطقه كاتماندو درگير شدند و عده‌اي از جوانان خشمگين شيشه حدود ‪ ۱۲‬دستگاه خود را شكسته و شعارهاي ضد مائوئيستي سر داده و پرچم اين حزب را پاره كردند.

قتل شرستها كه ظاهرا از حاميان مائوئستها بود به عنوان ضربه شديدي براي حزب كمونيست مائوئيست نپال و پراچاندا، رئيس اين حزب ، كه خود را براي تشكيل دولت آتي نپال آماده مي‌كند تلقي مي‌شود.

حزب كمونيست مائوئيست نپال در انتخابات دهم آوريل سال جاري مجلس موسسان اين كشور به عنوان بزرگترين حزب ظاهر گرديد و انتظار مي‌رود كه رهبري دولت ائتلافي آتي نپال را به عهده گيرد.

اين تاجر ‪ ۳۵‬ساله ماه گذشته ميلادي ظاهرا توسط مائوئيستها ربوده و به سرقت ‪ ۱‬مميز هفت دهم ميليون روپيه و يك قبضه سلاح متهم و سپس در يك پادگان تحت نظارت سازمان ملل در بخش چيتوان در جنوب نپال به قتل رسانده شد.

پراچاندا با تشكيل كميسيون بلندپايه‌اي براي انجام تحقيقاتي در اين خصوص و مجازات مقصران موافقت كرده است .

به نقل از پراچاندا گفته شده كه عده‌اي از عناصر خودسر در حزب كمونيست مائوئيست نپال اين قتل را انجام داده اند.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن