تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820204395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استيضاح وزير بازرگاني باز هم منتفي شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: استيضاح وزير بازرگاني باز هم منتفي شد


اقتصاد‌ملي- گروه اقتصادي:
استيضاح وزير بازرگاني منتفي شد. اين خبر در شرايطي در پايان جلسه علني مجلس اعلام شد كه تعجبي را در محافل خبري برنيانگيخت

چرا كه با توجه به لغو بار اول استيضاح در هفته گذشته و تلاش‌هاي آشكار و پنهان برخي اعضاي هيات رئيسه و نمايندگان دولت اين مسئله پيش‌بيني مي‌شد.
به گزارش خبرنگار ما آنچه در محافل خبري مورد توجه قرار گرفت، پيروزي لابي دولت و هيات رئيسه مجلس در جريان استيضاح وزير بازرگاني بود. خبري كه همزمان با استقبال رئيس‌جمهوري نيز مواجه شد، به گونه‌اي كه ميركاظمي به اتفاق احمدي‌نژاد پس از شنيدن خبر، شادمانه در ميان خبرنگاران حاضر شدند.

به اين ترتيب با لغو مجدد اين استيضاح، مجلس هفتم رسما به كار خود پايان داد. قضاوت نسبت به اين آخرين اقدام مجلس هفتم كه با انتقاد جدي برخي نمايندگان امضا‌كننده استيضاح، همراه نشدن برخي ديگر از نمايندگان امضا‌كننده و غيبت معنادار حداد عادل رئيس مجلس و برخي نمايندگان شاخص و خواهان استيضاح همراه بود بايد به آينده سپرد.

ديروز برخلاف اينكه طبق روال، استيضاح نخستين دستور مجلس و بلافاصله پس از نطق‌هاي پيش از دستور بررسي مي‌شد، براي نخستين‌بار به‌دستور چهارم مجلس منتقل شد.

با اين روند پس از رايزني‌هاي هيات رئيسه مجلس با برخي نمايندگان امضاكننده درخواست استيضاح، محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس با اعلام كاهش تعداد امضاي اين درخواست به 9نفر از منتفي شدن بررسي استيضاح وزير بازرگاني خبر داد.

اين در حالي بود كه برخي نمايندگاني كه بر انجام استيضاح اصرار داشتند، مجددا نامه‌اي با 16 امضا مبني بر انجام استيضاح ارائه كردند اما هيات رئيسه مجلس به استناد كاهش تعداد اين امضاها به كمتر از 10 نفر بر منتفي شدن بررسي اين طرح تاكيد و بدين ترتيب استيضاح ميركاظمي براي دومين بار در مجلس منتفي شد.

در حالي كه برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عملكرد هيات رئيسه مجلس در بررسي اين طرح، از منتفي شدن اين استيضاح گلايه داشتند، محمد رضا باهنر، نايب رئيس مجلس اعلام كرد، همه مساعي خود را به كار برديم تا استيضاح انجام نشود اما خلاف آيين نامه مجلس عمل نكرديم.

از سوي ديگر برخي با اشاره به مطالب مطرح شده از سوي وزير بازرگاني در زمينه افشاي ريشه‌هاي نابساماني بازار و گراني‌هاي اخير در مجلس، اين موضوع را يكي از علت‌‌هاي باز‌پس گرفتن امضاي برخي متقاضيان اصلي اين طرح عنوان كرده‌اند.

زيان توأم دولت و مجلس

يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي كه نخواست نامش فاش شود با گلايه از روند بررسي طرح استيضاح مير‌كاظمي در مجلس، گفت: متأسفانه در بررسي طرح استيضاح وزير بازرگاني در مجلس شرايطي ايجاد شد كه زيان توأم مجلس و دولت را به‌دنبال داشت.

وي با بيان اينكه حتي اظهار نظر در زمينه بررسي و منتفي‌شدن مجدد اين طرح در مجلس عذاب‌آور است، از پاسخ به برخي ديدگاه‌هاي مطرح در زمينه شيوه عملكرد هيات رئيسه مجلس و ديد‌گاه‌هاي وزير بازرگاني مبني بر انتساب علل گراني‌ها به مجلس خودداري كرد.

اظهارخرسندي رئيس جمهوري
رئيس‌جمهوري در حاشيه نشست هيات دولت با ابراز خرسندي از پس گرفته شدن طرح استيضاح وزير بازرگاني در مجلس شوراي اسلامي گفت: خوشحاليم اين اتفاق افتاد چون حقيقتاً حركتي نادرست بود چرا كه آقاي ميركاظمي ‌از موفق‌ترين اعضاي كابينه است و تا به حال كارهاي بسيار بزرگ و زيربنايي انجام داده است كه نشان مي‌دهد دولت همواره جلوتر از زمان حركت كرده است.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 22:53 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 23:16 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 23:07
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 431]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن