تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمايه‌گذاري بانك‌هاي خصوصي در بانك‌هاي بين‌المللي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سرمايه‌گذاري بانك‌هاي خصوصي در بانك‌هاي بين‌المللي


پول‌و سرمايه- گروه اقتصادي:
رئيس‌كل سازمان سرمايه‌گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران گفت:

بانكهاي خارجي عمدتا به‌صورت تامين منابع مالي مشاركت مي‌كنند و درخواستهاي متعددي از بانكهاي كشورهاي اروپايي و آسيايي و حاشيه جنوب خليج فارس براي حضور در ايران صورت گرفته كه همه آنها در حال بررسي است و به‌زودي شاهد حضور اين بانكها در ايران هستيم.

بهروز عليشيري در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه آيا خريد بخشي از سهام بانك سامان توسط سرمايه‌گذاران خارجي منتفي شده است؟ گفت: بانكهاي خصوصي ايران مي‌توانند در بانكهاي بين‌المللي سرمايه‌گذاري كنند و هم اكنون چند بانك ايراني در حال خريد چند بانك بين‌المللي هستند، منتهي براي خريد اين بانكها چند شرط وجود دارد. وي اولين شرط را اخذ ريسكهاي رتبه بندي اقتصادي بانكهاي ايراني از مؤسسات رتبه بندي عنوان و تصريح كرد: اگر بانك سامان به‌دنبال شريك خارجي به‌منظور خريد سهام اين بانك است، با هيچ محدوديتي براي ورود سرمايه‌گذار خارجي مواجه نيست. عليشيري در مورد مذاكرات ايران با بانك جهاني براي حضور آنها در بخش مسكن كشور، گفت: بانك جهاني در حوزه‌هاي مختلفي فعاليت مي‌كند و اعتباراتي براي بازسازي مناطق زلزله‌زده كشور پرداخت نموده است.

افزايش صادرات به آلمان

رئيس‌كل سازمان سرمايه‌گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران رقم مصوب سرمايه‌گذاري خارجي در سال 86 را 11 ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: رقم جذب سرمايه‌گذاري خارجي در كشور در سال گذشته به يك ميليارد دلار رسيد. بهروز عليشيري ميزان صادرات ايران به آلمان در سال 2007 ميلادي را نزديك به 600 ميليون يورو اعلام كرد و افزود: اين رقم نسبت به سال 2006 ميلادي با حدود 27 درصد افزايش مواجه است و اين در حالي است كه واردات ايران به آلمان نزديك به 3 ميليارد و 604 ميليون يورو است كه اين تراز منفي است. رئيس‌كل سازمان سرمايه‌گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران با بيان اينكه حجم سرمايه‌گذاري‌هاي مصوب ايران در سال گذشته براي نخستين بار به بالاترين رقم رسيده است، افزود: اين رقم ركوردي نزديك به 11 ميليارد دلار بود. به گفته وي براساس منطق يا مديريت پروژه اتمام اجراي هر پروژه بين 3 تا 5 سال به طول مي‌انجامد، لذا انتظار مي‌رود كه رقم مذكور در مدت مذكور وارد عرصه اقتصاد كشور شود.

جذب 1 ميليارد دلار سرمايه خارجي

به گفته عليشيري رقم جذب سرمايه‌گذاري خارجي كشور در سال گذشته نزديك به يك ميليارد دلار بوده است، به عبارت ديگر اگر پروژه‌ها را سرشكن كنيم به تدريج طي سالهاي مختلف در حال جذب است. وي پيش‌بيني كرد كه با ادامه وضعيت فعلي روند جذب سرمايه‌گذاري خارجي افزايش يابد.

وي فرصت يابي در پروژه‌هاي اقتصادي، تبديل برخي پروژه‌هاي فاينانس ( كه تامين مالي قرضي مي‌كنند) به سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي و نظارت و راهبري پروژه‌ها را از اقدامات سازمان سرمايه‌گذاري ذكر كرد و گفت: با توجه به اين موارد انتظار مي‌رود كه امسال با جهش عظيمي در بخش سرمايه‌گذاري خارجي مواجه باشيم. رئيس‌كل سازمان سرمايه‌گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران اظهار اميدواري كرد كه امسال نقطه عطف شديدي در ارقام مصوب و جذب سرمايه‌گذاري خارجي در كشور باشد.

وي از انجام چند كار بزرگ از جمله فرصت‌يابي دقيق پروژه‌ها براساس استانداردهاي بين‌المللي، راهبري پروژه‌ها و بازنگري در فضاي كسب و كار كشور خبرداد و گفت: اگر اين فضاي اقتصادي شفاف و روان باشد، بخش خصوصي و سرمايه‌گذار خارجي براي سرمايه‌گذاري در آن راغب خواهد بود.عليشيري ادامه داد: روان شدن محيط اقتصادي ما طي يك يا دو سال اتفاق نخواهد افتاد، بلكه اين اتفاق يك فرآيند بلندمدتي است كه انتظار مي‌رود با برخي دستكاري‌هاي كوچك خلاء‌هاي موجود را پر كنيم. وي با بيان اينكه حدود 75 درصد از رقم مصوب 11 ميليارد دلار مذكور مربوط به بخش صنعت است، گفت: عمده كشورهاي مايل به سرمايه‌گذاري در ايران از كشورهاي اروپايي و آسياي‌جنوب‌شرقي هستند.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 14:27 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 20:11 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 20:10
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن