تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804745420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در بحرين: بيگانگان ناخوانده از منطقه خواهند رفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سفير ايران در بحرين: بيگانگان ناخوانده از منطقه خواهند رفت
خبرگزاري فارس: سفير ايران در بحرين با بيان اينكه بيگانگان به بهانه دموكراسي سازي وارد عراق شدند ولي آن را اشغال كردند، گفت: مطمئناً روزي فرا خواهد رسيد كه بيگانگان ناخوانده از منطقه خواهند رفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حسين اميرعبداللهيان» سفير جمهوري اسلامي ايران در بحرين طي مصاحبه‌اي با روزنامه الميثاق بحرين تاكيد كرد كه ايران با تمام قدرت در كنار ملت فلسطين ايستاده و از دسته بنديهاي آمريكا عليه آن هراسي ندارد.
وي گفت: بر اساس سياست خارجي جمهوري اسلامي، ايران بر اهميت روابط عربي و ايراني به طور عموم و بالاخص روابط ايران با همسايگان خود اهميت ويژه‌اي قائل است و استراتژي خود را بر مبناي اينكه مسئوليت امنيت منطقه بر عهده كشورهاي منطقه است، قرار داده است و كشورهاي غربي از منطقه خارج خواهند شد.
اميرعبداللهيان اشاره كرد كه رهبران منطقه اهميت همكاري اين كشورها با ايران را به خاطر حفظ امنيت منطقه، كاملاً درك مي‌كنند.
سفير ايران در بحرين اعلام كرد كه ايران هر آنچه را كه فلسطينيان بپذيرند قبول خواهد كرد.
وي به اين نكته اشاره كرد كه ادعاهاي آمريكا در خصوص دموكراسي سازي ادعاي واهي و پوچي است و به طور عملي ثابت شده است، مخصوصاً آنچه در فلسطين و نوار غزه اتفاق افتاد و پس از پيروزي حماس در انتخابات آمريكا و كشورهاي غربي عليه آن تحريكات خود را آغاز نموده و سعي كردند دولت را از آن بگيرند.
سفير ايران همچنين سياست بوش رئيس جمهور آمريكا را كه به طور كوركورانه از اسرائيل جانبداري مي‌كند، مورد انتقاد قرار داد و به نقش رئيس جمهور آمريكا در تاييد محاصره غزه و گرسنه نگه داشتن مردم و محروميت آنان از كمترين حق خود در حيات و معيشت اشاره داشت.
وي گفت كه ايران از ايالات متحده آمريكا هراسي ندارد و معتقد است كه نظامهاي سلطه ثبات نخواهند داشت و نظامهاي سلطه و هژمون پس از به اوج رسيدن خود به سمت افول پيش مي‌روند، وي همچنين از موضوع توافقنامه‌هاي امنيتي آمريكا - عراق با هدف تداوم اشغال عراق انتقاد كرد.

مشروح اين مصاحبه به شرح ذيل از نظر خوانندگان مي‌گذرد:

* آمريكا در دموكراسي سازي جدي نيست

الميثاق: شصتمين سالگرد تجاوز با فلسطين براي جمهوري اسلامي ايران چه معنايي دارد؟
- سفير ايران: موضع جمهوري اسلامي ايران كاملاً واضح است، ما همواره از حق فلسطين جانبداري كرده و تمامي جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين به ويژه در نوار غزه را محكوم كرده‌ايم و سياستهاي دوگانه دولت آمريكا در قبال عمليات تروريستي صهيونيستها عليه مردم فلسطين را محكوم كرده‌ايم. ما در جمهوري اسلامي ايران معتقديم كه آمريكا در دموكراسي سازي جدي نيست به ويژه در اراضي اشغالي فلسطين، زيرا انتخابات سالمي را كه مردم فلسطين برگزار كردند ناديده گرفته و با كساني كه در انتخابات پيروز شده بودند مبارزه كرد و آنها را مورد محاصره ظالمانه قرار داد. ما در سالگرد نكبت و فاجعه اشغال فلسطين و تاسيس رژيم صهيونيستي اشغالگر را محكوم كرده و بر كمك به مساله فلسطين و تداوم حمايت معنوي و انساني ملت ايران از مردم فلسطين تاكيد مي‌كنيم.

الميثاق: جمهوري اسلامي ايران چه نوع حمايتهائي را به مردم فلسطين ارائه مي‌كند؟
سفير ايران: حمايتهاي جمهوري اسلامي ايران معنوي و انساني است، مسئولين ايراني هميشه بر ضرورت اداره امور دولت فلسطين به وسيله مردم فلسطين تاكيد كرده و بر اينكه تمامي نيروهاي فلسطيني در روند سياسي مشاركت داشته باشند تاكيد داشته‌اند. لازم به يادآوري مي‌دانم كه غربيها به طور عموم و بخصوص آمريكائيها از دموكراسي سازي حرفهاي زيادي مي‌زنند ولي به آراء و نظرات مردم فلسطين هيچگونه توجهي نمي‌كنند و بدان اهميتي نمي‌دهند.
ما در "جمهوري اسلامي ايران" مي‌بينيم با گذشت 60 سال از اشغال اراضي فلسطين هيچكدام از ابتكار عملها و طرحهاي غربي به نفع مردم فلسطين نبوده و خواسته‌هاي عادلانه و بر حق مردم فلسطين در نظر گرفته نشده است.

الميثاق: جمهوري اسلامي ايران طرح دولت فلسطين را چگونه مي‌بيند؟
سفير ايران: ايران با صراحت اعلام داشته آنچه را كه مردم فلسطين بپذيرند، قبول خواهد كرد ولي متاسفانه تاكنون هيچيك از طرح‌ها، توافقات و راه‌حلها به نتيجه‌اي نرسيده است كه مورد پذيرش مردم فلسطين واقع شود و در خدمت به منافع آنان باشد. ما معتقديم آقاي بوش رئيس جمهور آمريكا طي ماههاي اخير سياستهاي خشونت آميز و شتابزده‌اي را عليه فلسطينيان به ويژه در نوار غزه و محاصره آن كه منجر به از فقدان كمترين امكانات زندگي شده‌اند، اتخاذ كرده است. علاوه بر اينكه در ارتكاب جنايات و كشتارهاي روزانه آن عليه مردم مظلوم فلسطين مساعدت مي كند.
لازم به يادآوري مي‌دانم تاكيد كنم كه تمامي طرحها و برنامه‌هائي را كه ايالات متحده تاكنون ارائه كرده در هيچيك از آنها منافع مردم فلسطين در نظر گرفته نشده است. آنها از سياست آزمون و خطا استفاده مي‌كنند و با بازي از عامل گذشت زمان سعي دارند شرايط بيشتري را تحميل كنند و در عين حال آمريكائيها تمامي كساني را كه با آنان مخالفت مي‌كنند و يا در مقابل برنامه‌هاي آنان مي‌ايستند، مجازات مي‌كنند، ولي تاريخ ثابت كرده كه پايداري و مقاومت مردمي هرگز به هدر نخواهد رفت و پايداري و مقاومت مردم فلسطين نتيجه‌اي جز پيروزي در بر نخواهد داشت.
ما معتقديم كه رژيم صهيونيستي در طي شصت سال گذشته بجز سركوب مردم و زير پاگذاشتن مشروعيت بين‌المللي (قوانين بين المللي) نتوانسته هيچگونه دستاوردي كسب كند، از جمله بي اعتنائي‌ها و عدم پايبندي رژيم صهيونيستي به قوانين بين‌المللي مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد: جبهه گرفتن در پشت سنگر زرادخانه هسته‌اي خود، انبار اسلحه و از جمله آنها تسليحات ممنوعه بين‌المللي و تسليحات كشتار جمعي كه از اين رژيم به عنوان چهارمين قدرت تسليحاتي در سطح جهان ياد مي‌شود، ولي اين ارتش با همه قدرت و توان خود در جنگ تموز 2006( جنگ 33 روزه عليه لبنان) موفق به كسب پيروزي نشد و در برابر مقاومت و پايداري رزمندگان حزب الله و پايداري مردم لبنان پس از 33 روز شكست سخت و تلخي را متحمل شد.

الميثاق: طبيعت روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي عربي را چگونه مي‌بينيد؟
سفير ايران: داشتن روبط خوب با كشورهاي عربي از اولويتهاي سياست خارجي ايران است. ما با سوريه و عراق روابط خوبي و در ارتباط با به رژيم صهيونيستي مواضع مشترك داريم.

الميثاق: در حالي كه در بين ايران و نيروهاي استكباري در عرصه كشورهاي عربي مواجه و روياروئي شاهد هستيم، چرا بين اين نيروها و نظامهاي عربي تا حد زيادي توافق نظر وجود دارد؟
سفير ايران: جمهوري اسلامي ايران هيچگونه تهديدي براي هيچ كشوري نبوده است ، قبل از انقلاب اسلامي ايران، شاه مزدور آمريكا بود و پس از انقلاب وجود جمهوري اسلامي ايران تهديدي براي منافع آمريكا در منطقه بود لذا نيروهاي استكباري از طريق تجاوز رژيم صدام به ايران كه مورد حمايت 31 كشور در جهان بود و هر گونه حمايتي را از آن بعمل آوردند، به مبارزه با ايران برخاستند. علاوه بر اينكه گروهكهاي تروريستي با حمايت نيروهاي استكباري بسياري از چهره هاي شاخص جمهوري اسلامي ايران را ترور كردند و علاوه بر آن ايالات متحده از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون محاصره فراگيري را عليه ايران به راه انداخت و هدف آن تضعيف انقلاب اسلامي بود. ولي روابط ما با همسايگان خود به ويژه با كشورهاي عربي روابط خوبي بوده و شاهد تحولات مثبتي بوده‌ايم و در صورت اعتمادسازي متقابل اين روابط به سوي توسعه و گسترش هرچه بيشتر پيش مي‌رود. مطمئناً روزي فرا خواهد رسيد كه بيگانگان ناخوانده از منطقه خواهند رفت. هر ناظري مي‌تواند سياستهاي كوركورانه آنان را در منطقه درك كند. آنها به بهانه دموكراسي سازي وارد عراق شدند ولي آن را اشغال كرده و تاكنون ادامه دارد و آمريكائيها براي ادامه اشغال خود اصرار به امضاي قراردادهاي امنيتي با عراق دارند. ولي ما معتقديم نظام سلطه ماندني نيست و در طول تاريخ شاهد فروپاشي نظامهاي سلطه بسياري بوده‌ايم و آنچه باقي خواهد ماند روابط خوب با كشورها است.

الميثاق: آينده روابط ايران و اعراب را چگونه مي‌بينيد؟
سفير ايران: جمهوري اسلامي با درايت و حكمت رهبري و مسئولين سياست خارجي را اداره مي‌كند و همچنانكه قبلا متذكر شد عوامل و پيوندهاي بسياري بين ما و كشورهاي عربي وجود دارد و ما تمامي تلاش خود را جهت توسعه روابط فيمابين به كار خواهيم گرفت. ما و كشورهاي عربي در يك منطقه جغرافيائي زندگي مي‌كنيم و بدون ترديد امنيت و ثبات منطقه به نفع همه خواهد بود.
دولت بوش پس از حوادث 11 سپتامبر مرتكب اشتباهات زيادي شده است و اين اشتباهات آثار بسيار بدي برجاي گذاشته است ولي در عين حال اين سياستها منجر به بيداري گسترده‌اي در منطقه شده است و رهبران منطقه نيز به اين باور رسيده‌اند كه امنيت منطقه از طريق همكاري مشترك فيمابين توسط كشورهاي منطقه فراهم مي‌شود. به ويژه با توجه به اهميت بسيار بالاي اين منطقه و بدون ترديد ثبات و امنيت منطقه در سراسر جهان تاثير خواهد داشت. همچنان مايلم به اطلاع برسانم جناب آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در اجلاس سران كشورهاي شوراي همكاري در دوحه تاكيد كردند كه آينده روابط بين ايران و كشورهاي همسايه بايد بر اساس گفتگو و همكاري باشد ودر اين صورت منجر به نتايج مثبت و ثمر بخشي مي‌شود و همه منطقه از آن منتفع خواهند شد. در اين راستا سفرهاي متعدد و متقابلي از سوي طرفين صورت گرفته است از جمله سفر رئيس جمهور كشورمان و ساير وزرا و مسئولين عاليرتبه جمهوري اسلامي ايران به همه كشورهاي عربي و سفرهاي متقابلي كه آنها از كشورمان داشته‌اند.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن