تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821046131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهاي/‪ ۱۶‬انتخابات،محورنشست غيررسمي چند فعال سياسي باخبرنگاران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهاي/‪ ۱۶‬انتخابات،محورنشست غيررسمي چند فعال سياسي باخبرنگاران
كليات. پژوهش. خبرهاي . ‪۱۶‬
هفته گذشته در جلسه‌اي غير رسمي كه با حضور تعدادي از فعالان سياسي مطرح دو گروه تندرو جبهه دوم خرداد و تعدادي از خبرنگاران نشريات اين جبهه سياسي برگزار شد، درباره انتخابات رياست جمهوري آينده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرهاي‪ ۱۶‬ايرنا به نقل از يكي از حاضران در جلسه مذكور كه در باغي در نزديك تهران برگزار شد، حدود ‪ ۳۰‬فعال رسانه اي دوم خردادي و چهره‌هاي سرشناس دو گروه تندرو دوم خردادي حضور داشتند.

در اين جلسه كه با صرف ناهار همراه بود، به مدت ‪ ۵‬ساعت درباره انتخابات آينده رياست جمهوري مذاكره شد.

از جمله مباحثي كه توسط يكي از چهره‌هاي جنجالي شركت‌كننده در گروه مطرح شد، اين بود كه به احتمال قوي سيد محمد خاتمي در رقابت‌هاي انتخاباتي دوره آينده رياست جمهوري حاضر نخواهد شد، بنابر اين بايد به دنبال گزينه‌هاي ديگري باشيم.

يك عضو ارشد حزب دولت ساخته دوم خردادي نيز در اين نشست پس از طرح احتمال حضور محمد رضا عارف از طرف حاضران، به عنوان نامزد رياست جمهوري اين گروه‌هاي سياسي، گفت: عارف به دليل روحيه محافظه كارانه و نداشتن راي كافي نمي‌تواند نامزد مورد نظر ما باشد. او در پاسخ به علت انصراف عارف از انتخابات مجلس هشتم، آن حركت را نوعي فرار به جلو به خاطر آگاهي از نتايج حضور در انتخابات ارزيابي كرد.

در اين جلسه گفته شده است كه تا جايي كه ممكن باشد، نامزد مورد حمايت اين گروه‌ها در انتخابات آينده رياست جمهوري محرمانه باقي خواهد ماند تا از تخريب رقبا مصون بماند.

سكوت در برابر فعاليت‌هاي مهدي كروبي از ديگر مصوبات اين نشست بوده است.

شناسايي خبرنگاران همفكر براي ايجاد ارتباط تشكيلاتي و شناسايي روزنامه نگاران طيف مخالف براي اقدامات بعدي هم از مصوبات اين جلسه بود.

گسترش وبلاگ نويسي، بزرگ نمايي مشكلات اقتصادي جامعه و زير سوال بردن دولت در اين حوزه نيز مصوبه ديگر نشست سياسي ياد شده مي‌باشد.

در اين نشست از سياست ايجاد شكاف و اختلاف در بين چهره‌هاي مطرح جريان اصولگرايي سخن به ميان آمده و از ملاقات‌هايي كه به همين منظور با يك چهره شناخته شده اصولگرا در راس يك سازمان خدماتي صورت گرفته ياد شده است ، هرچند به رغم وعده‌هاي داده شده، ظاهرا اين ملاقات‌ها هيچ توافقي در پي نداشته است.

از جمله حواشي نشست مذكور برگزاري آن در فضايي امنيتي بود و خبرنگاران حق استفاده از ضبط صوت يا روشن كردن دوربين گوشي‌هاي تلفن همراه خود را نداشته اند، و از آنان تعهد گرفته شده كه درباره جلسه ياد شده مطلبي در نشريات يا حتي وبلاگ‌هاي شخصي منتشر نشود.

***** طرح يك ادعادرباره توافقي مهم در پرونده هسته ايران
...........................

انتشار گزارش يك شبكه تلويزيوني عرب زبان درباره توافق طرف‌هايي از ايران و آمريكا درباره برنامه هسته‌اي ايران، در رسانه‌هاي خبري بازتاب يافته است.

تلويزيون العربيه وابسته به عربستان سعودي، ادعا كرده است كه بر اساس خبرهاي غير رسمي طرف‌هاي ايراني و آمريكايي در مورد برنامه هسته اي ايران به توافق رسيده اند.

از جمله موارد مطرح شده كه هنوز هيچ منبع رسمي آن را تاييد نكرده، آن است كه آمريكايي‌ها از پافشاري بر تعليق غني‌سازي اورانيوم در ايران دست برداشته و در عوض رضايت داده‌اند كه يك گروه كارشناسان بين‌المللي بر غني سازي اورانيوم در ايران نظارت كنند.

تجديد نظر در سياست‌هاي خصمانه آمريكا عليه ايران، از ديگر توافقات ادعا شده اعلام شده است.

اين شبكه تلويزيوني عربي ادعا كرده است كه در مقابل ايران از سخن درباره حذف اسرائيل از نقشه دست برخواهد داشت و از روند جدي براي تضمين حقوق ملت فلسطين پشتيباني خواهد كرد.

همزمان يك ديپلمات ارشد اروپايي، در وين در واكنش به طرح ادعاي مذكور به ايرنا گفت: چنانچه برخي اخبار درباره توافق احتمالي آمريكا و ايران درباره فعاليتهاي هسته‌اي درست باشد در آستانه يك تحول بزرگ هستيم.

اين ديپلمات ارشد كه خواست نامش ذكر نشود، تاكيد كرد: كشورهاي گروه پنج بعلاوه يك هميشه تلاش كرده‌اند كه آمريكا را به طور مستقيم در حل مساله هسته‌اي ايران وارد كنند.

به گفته اين ديپلمات، در صورت چنين توافقي مي‌توان آن را يك تحول بزرگ در برداشتن يك مانع بزرگ توصيف كرد.

***** دزدان خرابكار باعث سرگرداني مسافران متروي كرج - تهران
.......................................

دزدي مقداري از كابل برق تامين‌كننده نيروي قطارهاي متروي كرج - تهران توسط دزدان ناشناس براي چند ساعت چند هزار مسافر را سرگردان كرد.

گزارش خبرنگار خبرهاي‪ ۱۶‬ايرنا حاكيست، اين اتفاق حوالي ‪ ۵‬بامداد امروز در محدوده بين شهرك اكباتان و استاديوم آزادي رخ داد.

با حضور تيم‌هاي تعميراتي در محل سرانجام ساعت ‪ ۷‬صبح رفت و آمد در اين مسير آغاز شد.

مسير متروي كرج تهران يكي از پر رفت و آمدترين مسيرهاي قطار شهري مي باشد كه روزانه حدود ‪ ۲۰۰‬هزار مسافر را به مقصد مي‌رساند.

***** مقام انگليسي: از رابطه ديپلماتيك با ايران راضي و خوشحاليم ............

......................................

ديويد ميلي بند وزير خارجه انگليس، در مصاحبه‌اي با شبكه ‪ ۱۳‬تلويزيون آمريكا در مورد ارتباط ديپلماتيك واشنگتن با تهران، گفت كه او نمي‌تواند به آمريكاييها بگويد كه چه تصميمي بگيرند، اما انگليس از اين كه با ايران رابطه ديپلماتيك دارد، راضي و خوشحال است.

اين مقام انگليسي كه دولتش در برنامه هسته‌اي ايران، به صورت چشم و گوش بسته از سياست‌هاي ضد ايراني كاخ سفيد پيروي مي‌كند، در عين حال به موقعيت ممتاز كشور و مردم ايران اعتراف كرده و گفته است: ايران داراي ملتي با رشد، تحصيلكرده ، بسيار با تمدن و با تاريخي بزرگ است.

وزير خارجه انگليس در اين گفت و گو اتهامات آمريكا عليه برنامه هسته اي ايران را تكرار كرده است.

***** اسراييل از بلندي‌هاي جولان عقب نشيني مي‌كند
..............................................................

وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه روز چهارشنبه اعلام كرد كه اسراييل در جريان مذاكرات غيرمستقيم به ميانجي گري تركيه به دمشق تعهد داده از بلندي‌هاي جولان تا مرز ‪ ۴‬ژوئن سال ‪ ۱۹۶۷‬عقب نشيني كند.

المعلم در جريان ديداري از بحرين به خبرگزاري فرانسه گفت: تعهدي براي عقب نشيني (اسراييل) از بلندي‌هاي جولان تا خط مرزي ‪ ۴‬ژوئن ‪ ۱۹۶۷‬دريافت كرده ايم.

وي افزود:مذاكرات غيرمستقيم در تركيه انجام شده است.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن