واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله محمد امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران به بيان فرازي از احاديث ائمه اطهار (س) و همچنين فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين باره پرداخت و ريشه مشكلات و عقب ماندگي جهان اسلام را به خاطر تبيين و عملياتي نشدن مفاهيم قرآن در زندگي دانست. وي در ادامه طراحي هاي برخي قدرت ها و حكومت ها در راستاي عرضه اسلام دگرگون شده به جهان را يادآور شد و گفت: اين حكومت ها با غرب سازش كردند، روحانيون و نويسندگاني را نيز با خود همراه كردند و تلاش كردند كه دين خدا، معاني و مفاهيم قرآن كريم را عوض كنند و اسلام نيمه جان و بي اثري را در دنيا به نمايش بگذارند. **تبلور اسلام علوي و فاطمي در جهان، فرعون ها و ايادي كفر را ذليل كرد امام جمعه موقت تهران با طرح اين پرسش كه آداب و معارف قرآن و عمل به شيوه ذكر شده در اين كتاب آسماني در خصوص برخورد با دشمنان در كدام نقطه از جهان اجرا شده است؟ به اين پرسش پاسخ داد و اظهار داشت: اين انقلاب اسلامي و امام (ره) بود كه قرآن را به دنيا عرضه كرد و به واسطه اين حركتها، اسلام امروز در جهان مطرح است. آيت الله امامي كاشاني ادامه داد: طرح اسلام علوي و فاطمي در جهان از ايران آغاز شد و كساني كه پيرو امام بودند اين حركت را ادامه دادند و امروز به رهبري رهبر معظم انقلاب اسلامي همين راه دنبال مي شود. وي تحولات اخير جهان و خيزش هاي مردمي را يادآور شد و خاطرنشان كرد: اسلام علوي و فاطمي فرعون هاي مصر و غير مصر را ذليل كرده است و روند ذلت كفر و ايادي كفر و عزت اسلام و ياران اسلام و بندگان صالح خدا ادامه دارد و ان شاء الله زمينه قيام امام زمان (عج) فراهم شود. خطيب جمعه تهران همچنين مومنين و نمازگزاران جمعه را به خودداري از گناه و تقوا توصيه كرد و ابراز اميدواري كرد كه همه در ماه رمضان تصميم و نيت به ترك گناه و اخلاص در راه خدا داشته باشند. ** روزه دار نفس خود را در برابر دعوت هاي باطل مهار مي كند امام جمعه موقت تهران گفت: روزه دار ، نفس خود را در برابر دعوت هاي باطل مهار مي كند. آيت الله امامي كاشاني افزود: روزه فقط بحث پرهيز از خوردن و آشاميدن نيست بلكه بحث روزه به موضوعي مرتبط است كه در آن انسان قدرتي پيدا مي كند كه در برابر دعوت هاي باطل مقاومت كند. خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه مهار شدن در برابر لذت ها آدم را مي سازد گفت : روزه دار بايد همه چيز را براي خدا بخواهد . مثلا بگويد من چيزي نمي خورم براي اينكه خدا گفته است و يا فلان لذت را نمي برم ، چون خدا گفته است . وي با بيان اينكه باب عبادت ،روزه است در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: خداوند نمي خواهد كه اختيار عبادت را به دست مخلوق بدهد زيرا اگر اين اختيار را به دست مخلوق خود بدهد ، مخلوق، آن را تغيير مي دهد . وي در ادامه گفت: به همين علت است كه انسان بايد در هر شرايطي كه خداوند فرمان داده است نيتش را الهي كند و آن عبادتي را كه در راه خدا و در رابطه با خدا نباشد را انجام ندهد. سيام/2026/1319
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]