تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798295168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبکه سازي از طريق سيم کشي برق منزل


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
شبکه سازي از طريق سيم کشي برق منزل
شبکه سازي از طريق سيم کشي برق منزل     اگر شبکه هاي خط برق (PLN) بطور صحيح راه اندازي شوند، امن تر از شبکه هاي بي سيم خواهند بود. ما در اين مقاله به بررسي محصولات مختلف PLN موجود در بازار پرداخته و نحوه راه اندازي و محافظت از يک شبکه PLN خانگي را تشريح مي کنيم. قدم 1   انواع مختلفي از شبکه هاي PLN وجود دارند، اما همه آنها از اصول ابتدائي مشابهي پيروي مي کنند. شما حداقل به دو ابزار براي ايجاد يک شبکه PLN نياز خواهيد داشت. در يک شبکه ساده، يکي از ابزارهاي PLN بايد به روتر (يا مودم ADSL) شما و ديگري به کامپيوتري در يک اتاق ديگر متصل شود. البته، هر دو ابزار مذکور به پريزهاي برق معمولي در هر يک از اين اتاقها متصل مي شوند. ابزار مورد استفاده PLN به دو گروه اصلي تقسيم مي شوند: ابزارهائي که با استاندارد Homeplug کار مي کنند (نظير Dlan 200 AVeasy (شرکت Devolo) و محصولاتي که با استاندارد DPA/DS2 کار مي کنند (نظير محصولات HDX101 شرکت Netgear). ابزارهاي Homeplug نسبتاً متداول تر هستند اما تنها ابزارهاي داراي گواهينامه Homeplug مي توانند با يکديگر کار کنند. سازگاري محصولات در اين حوزه هنوز تا حدودي مشکل ساز است، بنابراين توصيه مي کنيم از ابزارهاي يک توليد کننده واحد استفاده نمائيد.
شبکه سازي از طريق سيم کشي برق منزل
قدم 2   پس از انتخاب يک توليد کننده نوبت به خريداري واحدهاي مقتضي و اتصال آنها مي رسد. واحدهاي ابتدائي Homeplug شامل يک جعبه ساده با يک سوکت شبکه و يک دو شاخه برق عادي هستند (شبيه به شکل [1]). با اينحال، بعضي از توليدکنندگان محصولات سازگار ديگري را ارائه مي نمايند که علاوه بر دو شاخه داراي يک پريز برق عادي نيز مي باشند (نظير واحدهاي Piggy شرکت Slowise که در شکل [2] نشان داده شده است). اين بدان معني است که کاربران مجبور نيستند يک پريز برق را بخاطر استفاده از شبکه سازي PLN اشغال کنند. شما به سادگي مي توانيد يک ابزار ديگر را به پشت اين سوکت متصل نمائيد و اين ابزار الزاماً نبايد يک کامپيوتر يا تجهيزات مشابهي باشد. تمام توليدکنندگان درباره استفاده از ابزارهاي PLN با سيمهاي رابط، تقسيم کننده ها و يا دستگاه هاي محافظ در برابر شوک هشدار مي دهند. اينکار مي تواند سيگنالهاي شبکه را مسدود نموده و اين تجهيزات را به ابزارهاي بي مصرفي تبديل کند. با اينحال، بعضي از محصولات PLN بدون هيچ تاثيرناخوشايندي با سيمهاي رابط و يا دستگاه هاي محافظت در برابر شوک کار مي کنند.
شبکه سازي از طريق سيم کشي برق منزل
قدم 3   پس از آنکه دو يا چند محصول PLN سازگار را تهيه و بر روي سيستم برق خانگي يک منزل نصب کرديد، آنها يکديگر را يافته و به برقراري ارتباط مي پردازند. اکثر اين ابزارها داراي سه چراغ شاخص هستند: يک شاخص که نشان مي دهد تغذيه برق به ابزار مي رسد، شاخص ديگري که نشان مي دهد آيا ابزار به شبکه PLN متصل شده است يا خير (اگر تنها دو ابزار بر روي شبکه داشته باشيد، اين شاخص نشان مي دهد که دو ابزار مورد نظر يکديگر را يافته اند) و نهايتاً شاخص سوم که نشان مي دهد ترافيک شبکه در حال انتقال مابين روتر و کامپيوتر مي باشد. شما مي توانيد از دو ابزار PLN براي اتصال مستقيم دو کامپيوتر و يا يک کامپيوتر و يک چاپگر شبکه استفاده کنيد. در اين حالت، چراغ سوم نشان مي دهد که داده ها مابين دو ابزار شبکه سازي شده در حال انتقال هستند. قدم 4   امنيت يکي از مزاياي اصلي شبکه سازي PLN به حساب مي آيد. در يک سطح ابتدائي، شبکه تنها در محدوده حلقه سيم کشي منزل شما کار مي کند. به محض آنکه کابلهاي برق از خانه شما خارج شوند، انتقال داده ها بر روي آنها متوقف مي گردد. در واقع داده ها نمي توانند از واحد مصرف کننده (واحدي که معمولاً براي نصب کنتور و فيوزها مورد استفاده قرار مي گيرد) عبور کنند. به اين ترتيب، هيچکس در خارج از خانه شما نمي تواند به شبکه تان دسترسي پيدا کند. با اينحال اگر مي خواهيد امنيت بيشتري داشته باشيد (و يا اگر در يک آپارتمان زندگي مي کنيد)، مي توانيد سطح بالاتري از محافظت را راه اندازي نمائيد. محصولات جديد AVeasy از شرکت Devolo داراي يک کليد واحد هستند که مي توانيد از آن براي راه اندازي ارتباطات امن استفاده کنيد، اما براي اکثر ابزارها شما بايد از نرم افزار ارائه شده با اين محصولات استفاده نمائيد. قدم 5   در اينجا ما از دو واحد Netgear HDX101 استفاده مي کنيم. اگر شما در حال استفاده از محصولات ساير توليد کنندگان باشيد، فرآيند متفاوت خواهد بود اما تا حدود زيادي به همين روند شباهت خواهد داشت. CD نصب را در داخل درايو اپتيکال سيستم خود قرار دهيد تا Installer کار خود را شروع کند (اگر از ويندوز ويستا استفاده مي کنيد، بايد گزينه Autorun را انتخاب نمائيد). به ترتيب بر روي Install Netgear HDX101 Configuration Utility و سپس Install from CD کليک نمائيد. ممکن است از شما درباره نصب چيزي تحت عنوان Winpcap سئوال شود که يک يوتيليتي مورد استفاده برنامه به حساب مي آيد. باز هم بر روي OK کليک نموده و اعلانهاي ارائه شده را دنبال کنيد. وقتي winpcap نصب شد، برروي Finish کليک نمائيد تا نهايتاً به صفحه نصب Netgear برسيد. باز هم اعلانها را دنبال کرده و پس از اتمام کار بر روي Finish کليک نمائيد. حالا يوتيليتي Netgear HDX101 اجرا خواهد شد.
شبکه سازي از طريق سيم کشي برق منزل
قدم 6   صفحه اصلي يوتيليتي، محصولات PLN يافته شده بر روي شبکه شما را نشان مي دهد. اگر هيچ چيز در مستطيل سفيد رنگ ديده نمي شود، مطمئن شويد که تمام پريزها متصل شده اند و سپس مجدداً بر روي کليد Scan کليک نمائيد. براي تنظيم امنيت، مطمئن شويد تمام آداپتورهاي PLN داخل ليست انتخاب شده اند و سپس بر روي برگه Security کليک نمائيد. يک Network ID (که حدس زدن آن دشوار باشد) را در بخش مربوطه وارد کنيد. بر روي Set Selected Devices و سپس OK کليک نمائيد. اگر در برگه قبلي تمام ابزارها را انتخاب نکرده باشيد، يک پيام هشدار ظاهر خواهد شد، بنابراين به برگه قبلي بازگشته، همه ابزارها را انتخاب کرده و مجدداً اينکار را تکرار کنيد. حال به برگه Main رفته و بر روي گزينه Scan کليک کنيد. آداپتورها مجدداً در فهرست ظاهر خواهند شد و شما Network ID جديد را در قسمت بالا و سمت راست پنجره مشاهده خواهيد نمود. منبع:بزرگراه رايانه، شماره 123.  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 689]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن