تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805127461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان: پيش شرط مذاكره هنوز تعليق است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان: پيش شرط مذاكره هنوز تعليق است
آفتاب: رييس گروه ايالتي حزب سوسيال مسيحي آلمان مدعي شد كه به غير از تصوير اقتدارگرايانه‌ايي كه از ايران در جهان به وجود آمده است تصويرهاي ديگري نيز وجود دارد كه به دنبال ترسيم آن است.

به گزارش خبرنگار سرويس بين‌الملل آفتاب، «پتررام زاوئر» رئيس حزب سوسيال مسيحي آلمان در پارلمان اين كشور عصر روز سه شنبه در كنفرانس مطبوعاتي سفارت آلمان در تهران، در ابتدا درباره اهداف سفر سه‌روزه‌اش به ايران گفت: «تصويري كه اكنون از ايران وجود دارد تصويري اقتدارگرايانه است كه در جهت استفاده از تسليحات هسته‌اي گام برمي‌دارد ولي مي‌دانم كه تصوير ديگري نيز وجود دارد و براي من مهم است كه به آن تصوير دست پيدا كنيم».

وي ضمن اشاره به ملاقات هيات آلماني با منوچهر متكي وزير امور خارجه، علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس، مهدي صفري معاون اروپايي وزارت امور خارجه، محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني، سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق و معاون وزير اقتصاد و دارايي اظهار داشت: «ايران به دليل جايگاه ژئوپوليتكي و جغرافيايي داراي نقش مهمي در منطقه است. معتقديم كه ايران در تحولات منطقه و خاورميانه و بخصوص در رابطه با گفت‌وگوهايي كه در قطر درباره لبنان انجام مي‌شود، نقش مهمي برعهده دارد».

دكتر زاوئر با اشاره به برگزاري مراسم 60 سالگي رژيم صهيونيستي تحت عنوان «استقلال اسرائيل»، نقش ايران را در امنيت اين رژيم با اهميت دانست و افزود: «در تمام گفت‌وگوها عنوان كردم كه ايران اهميت ويژه‌اي در امنيت اسرائيل برعهده دارد. در ملاقات با آقاي متكي از وي خواستم كه از حمايت هرآنچه اسرائيل را تهديد مي‌كند بخصوص حمايت از حزب‌ا... و حماس خودداري شود و بايد از عناصري كه ثبات و صلح را به منطقه مي‌آورد اهتمام ورزيده شود».

رئيس حزب سوسيال مسيحي پارلمان آلمان با اشاره به نقش ايران در افغانستان يادآور شد: «اهميت افغانستان به اين خاطر است كه از يك طرف ايران و از سوي ديگر غرب از جمله آمريكا و اروپا داراي اهداف و دشمن مشتركي در اين زمينه هستند. مبارزه با القاعده و تروريسم و نيز تلاش در راه كاهش مواد مخدر از جمله اولويت‌هاي ما محسوب مي‌شود. در واقع افزايش كاشت مواد مخدر نه تنها خطري براي غرب، بلكه خطري بالقوه نيز براي ايران نيز محسوب مي‌شود».

رئيس گروه پارلماني آلمان با اشاره به گفت‌وگوهاي

” معتقديم كه ايران در تحولات منطقه و خاورميانه و بخصوص در رابطه با گفت‌وگوهايي كه در قطر درباره لبنان انجام مي‌شود، نقش مهمي برعهده دارد.... “

دوم ماه مي مابين وزراي خارجه 1+5 (3+3) در لندن اظهار داشت: «به آقاي متكي و ساير مقامات ايراني عنوان كردم كه آقاي سولانا آماده است طي يك گفت‌وگو نتايج و پيشنهادات حاصله از گفت‌وگوهاي لندن را خدمت مقامات ايراني عنوان كند و اجازه مي‌خواهد كه براي عنوان كردن اين مطالب به مقامات ايراني به تهران بيايد».

دكتر زائو با اشاره به ايجاد شرايط مطلوب براي تحرك جديد درباره پرونده هسته‌اي ايران گفت: «با توجه به نتايج گفتگوهاي وزراي خارجه 3+3 كه درباره بسته پيشنهادي و مسائل جهاني با ايران داشته‌ايم مشخص شد كه درباره برنامه هسته‌اي ايران و مطالبي كه به آژانس عنوان كرده است، برداشت‌هاي متفاوتي وجود دارد. البته حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي حق بلامنازع ايران است و هيچ كس در اين مورد ترديدي ندارد».

وي در ادامه افزود: «ايران پروتكل الحاقي را امضا كرده است ولي هنوز به تاييد پارلمان اين كشور نرسانده است در واقع از طرف ايراني اين قرارداد به صورت حقوقي وجود ندارد. اين قرارداد عنوان مي‌كند كه هر لحظه بازرسان آژانس مي‌توانند از مراكز مهم هسته‌اي ايران بازديد داشته باشند».

رئيس گروه ايالتي حزب سوسيال مسيحي آلمان با اشاره تحريم‌هاي سياسي و اقتصادي اعمال شده عليه ايران افزود: «تحريم‌هاي اقتصادي اعمال شده از يك طرف حساسيت‌هايي را در ايران ايجاد كرده و از طرف ديگر زيان‌هاي ناشي از اين تحريم‌ها، متوجه كشورهاي تحريم كننده نيز مي‌شود.

” حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي حق بلامنازع ايران است و هيچ كس در اين مورد ترديدي ندارد.... “

در واقع تجارب تاريخي نشان مي‌دهد كه چنين تحريم‌هايي داراي اثر و عملكرد محدودي هستند و در موارد نادري اين تحريم‌ها توانسته‌اند كشوري را به كاري مجبور كنند».

وي با اشاره به اثرات چنين تحريم‌هايي خاطرنشان كرد:‌ «محدود بودن اثر چنين تحريم‌هايي در اين واقعيت نهفته است كه زماني در مبادلات بازرگاني، اگر طرفي جايگاه را خالي كند كشورهاي زيادي وجود دارند كه جاي آن كشورها را پر كنند كه اين كشورها شامل روسيه، چين، كره جنوبي و حتي ايتاليا مي‌شود. من از آقاي برلسكوني مي‌خواهم كه جهت‌گيري كه دولت قبلي اتخاذ كرده را حتي الامكان تصحيح كند».

دكتر زاوئر تحريم‌هاي ايران را در دو بخش قابل تقسيم دانست و افزود: «بخش اول تحريم‌هايي است كه به دليل قطعنامه‌هاي صادر شده از سوي شوراي امنيت از سال 2004 تاكنون اجرا مي‌شود و بخش دوم تحريم‌هايي است كه انتظار دارند آلمان فراتر از موارد قطعنامه صادر كند. من به شركت‌هاي آلماني فعال در ايران توصيه مي‌كنم كه مورد به مورد اين موارد را بررسي كنند».

اين نماينده پارلمان آفتاب در ادامه نشست خبري در سفارت آلمان در تهران، در پاسخ به سوال خبرنگار سرويس بين‌الملل آفتاب كه آيا حامل پيام خاصي براي

” در ائتلاف بزرگ آلمان، همگي ما به رعايت اجراي مفاد 4 قطعنامه شوراي امنيت در مورد ايران پايبند هستيم و معتقديم كه هر چه زودتر بايد قرارداد الحاقي به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.... “

مقامات ايراني بوديد، اظهار داشت: «اين سفر، اولين سفر من به ايران است. به اكثر كشورهاي منطقه به جز سوريه و يمن سفر كرده‌ام. بر اين اعتقادم كه وقتي در مورد كشوري حرف مي‌زنيم بايد اطلاعات لازم را در مورد آن كشور داشته باشيم. سفر و گفتگو كردن بهتر از تحريم و خطر هسته‌اي ايجاد كردن است ولي حامل پيام خاصي از سوي خانم مركل در مورد موضوع هسته‌اي ايران نيستم. اما يك پيام كلي دارم و آن اين است كه آقاي سولانا حاضر است نتيجه گفت‌وگوهاي 1+5 در لندن را به ايران تقديم كند كه مي‌تواند سرآغازي براي گفت وگوهاي جديد در جهت يافتن راهكارهاي نوين باشد».

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار آفتاب، كه چرا آلمان به قطعنامه تحريم ايران راي مثبت داد و آيا شرايط آن فرا نرسيده است كه آلمان از زير سايه آمريكا خارج شود،‌ افزود: «آلمان به دليل اينكه عضو موقت شوراي امنيت بود، مفاد قطعنامه را رعايت مي‌كند. شوراي امنيت درباره پرونده هسته‌اي ايران بر اين باور بود كه از طرف ايران پاسخگويي كه بايد انجام مي‌شد، صورت نگرفته است و به همين دليل قطعنامه اول به تصويب رسيد. پس از اينكه ايران وقعي به اين قطعنامه نگذاشت آبشاري از قطعنامه‌ها مورد تصويب قرار گرفت».

وي در پاسخ به سوالي درباره هم‌سويي حزب حاكم آلمان با سياست‌هاي اتخاذ شده از سوي آمريكا درباره پرونده هسته‌اي ايران گفت: «در ائتلاف بزرگ آلمان، همگي ما به رعايت اجراي مفاد 4 قطعنامه شوراي امنيت در مورد ايران پايبند هستيم و معتقديم كه هر چه زودتر بايد قرارداد الحاقي به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد».

وي افزود: «اين ائتلاف بزرگ كه متشكل از دولت و احزاب است اعتقاد دارند كه بايد بسته پيشنهادي وزراي 1+5 به دولت

” طرف ايراني نيز بايد از كنش‌هايي كه مي‌تواند جو بين المللي را زهرآلود كند، اجتناب ورزد.... “

ايران ارسال شود و در مقابل علائم و نشانه‌هاي مربوطه نيز از دولت ايران به طرف مقابل منعكس شود».

دكتر زاوئر در ادامه افزود: «فراتر از قطعنامه‌ها هيچ نوع تحريم دو جانبه‌ايي در روابط ايران و آلمان وجود ندارد».

رئيس حزب سوسيال مسيحي پارلمان آلمان در مورد دليل پيش شرط رعايت مساله حقوق بشر در گسترش روابط ايران و آلمان اظهار داشت: «آلمان حامل يك پيام جهاني در مورد حكم اعدام است كه شامل كشور خاصي مانند ايران نمي‌شود. اين اتفاق نبايد در آمريكا، چين، كشورهاي اسلامي و تمام جهان روي دهد. اين پيامي جهانشمول است و ربطي به روابط دو جانبه آلمان با ساير كشورها ندارد».

دكتر زاوئر در مورد پرسشي درباره جزئيات بسته پيشنهادي 1+5 به ايران گفت: «اين بسته در چارچوب قطعنامه‌هاي سازمان ملل است و البته از يك بعد فراتر از آن حركت مي‌كند. پيشنهاد مشخص‌تري در اين قطعنامه عنوان شده كه يكي از محورهاي اصلي آن همكاري بيشتر در زمينه تكنولوژي هسته‌اي است كه نقطه ‌آغازين تمام اين بحران‌ها بوده است».

رئيس حزب سوسيال مسيحي در پارلمان آلمان در پايان درباره پيش شرط همكاري‌هايي كه به آن اشاره كرد،‌ گفت: «پيش شرط همه همكاري‌ها «تعليق غني‌سازي اورانيوم» است. البته نصب شش هزار سانتريفيوژ جديد در نطنز باعث زهرآگين شدن جو بين‌المللي شد. اميدوارم در ادامه اين مسير، راهكارهاي مناسبي پيدا شود كه از اين حالت موجود خارج شويم و طرف ايراني نيز بايد از كنش‌هايي كه مي‌تواند جو بين المللي را زهرآلود كند، اجتناب ورزد».
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 689]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن