تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815533607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتاح به مهر خبر داد:محاسبه نرخ برق نهادها و ادارات دولتي با قيمت آزاد از امروز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فتاح به مهر خبر داد:محاسبه نرخ برق نهادها و ادارات دولتي با قيمت آزاد از امروز
وزير نيرو از محاسبه و دريافت نرخ برق نهادها و ادارات دولتي به صورت " قيمت تمام شده " از اول خرداد ماه جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرويز فتاح امروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در پاسخ به پرسش مهر اعلام كرد : نرخ برق نهادها و ادارات دولتي از اول خرداد به صورت " قيمت تمام شده" محاسبه و دريافت مي شود.

فتاح گفت: اين موضوع از ديروز ابلاغ شده است و بخشهاي مسئول موظف شدند هزينه هاي برق مصرفي نهادهاي دولتي را از اول خرداد بدون يارانه ، تعيين و دريافت كنند. فتاح افزود : نهادهاي دولتي اين هزينه ها را از محل بودجه جاري خود پرداخت مي كنند.

وي در خصوص تكميل شبكه هاي سه و چهار آبياري و زهكشي براي مصارف كشاورزي گفت: دولت امسال به شبكه هاي آبياري و زهكشي توجه ويژه اي دارد و به همين منظور 500 ميليارد تومان براي اين شبكه ها در سال 86 اختصاص داده است.

وزير نيرو ادامه داد: اين درحالي است كه در حوزه وزارت نيرو بالغ بر 900 ميليارد تومان براي اين شبكه ها هزينه خواهد شد.

به گفته وي، در گذشته وظيفه احداث شبكه هاي 3 و 4 آبياري و زهكشي برعهده وزارت جهاد كشاورزي بود كه دولت نهم اجازه مشاركت در ساخت اين شبكه ها را به وزارت نيرو داد.

فتاح سال 87 را زمان تحول در اجراي شبكه هاي آبياري و زهكشي خواند و تصريح كرد: اگر اين وضعيت و روند بودجه آن طي چند سال آينده ادامه يابد، شبكه هاي در دست احداث به نتيجه خواهد رسيد كه البته نمونه آن در استان گلستان توسط رئيس جمهور افتتاح شد.

وي با اشاره به اينكه شبكه هاي 3 و 4 آبياري و زهكشي نيز توسط وزارت نيرو ساخته شده، افزود: بندها، سدها و شبكه هاي 3 و 4 آبياري و زهكشي به طور كامل اجرا شده كه نمونه هايي را نيز علاوه بر موارد اجرا شده در ساير نقاط كشور در دست احداث داريم كه به زودي به اتمام خواهد رسيد.

وزيرنيرو در مورد طرح ضربتي وزارتخانه براي مقابله با خشكسالي و آبرساني گفت: شبكه هاي آبياري و زهكشي داراي ظرافت خاصي هستند و پيچيده ترين كارهاي عمراني محسوب مي شوند؛ به نحوي كه حتي از خود سدها نيز از لحاظ فني پيچيده تر هستند و در كوتاه مدت طرح ضربتي شبكه جوابگوي خشكسالي نخواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: با اين وجود احداث و تكميل آنها در ميان مدت مي تواند در مواقع خشكسالي بسيار موثر بوده و بعنوان يك راهكار اساسي مطرح باشد.

فتاح گفت: شهرهاي داراي شبكه و سد امسال با كمترين مشكل مواجه هستند؛ اين در حالي است كه در شهرهاي فاقد آن حتي با وجود آب نيز با مشكل مواجه است.

وي گفت: استان خوزستان بيشترين شبكه هاي در دست انجام را دارد و امسال حدود 300 ميليارد تومان براي اين منظور توسط وزارت نيرو هزينه مي شود.

وزير نيرو اظهار اميدواري كرد كه در پايان امسال طرحهاي كامل از جمله سد، كانال اصلي و شبكه هاي 3 و 4 آبياري و زهكشي را در حجم بالا به بهره برداري برسانيم.

وي درباره سهميه بندي آب و برق گفت: ما سهميه بندي يا خاموشي برنامه ريزي شده در برق را در دستور كار نداريم و با تمهيدات و مديريت منابع آبي و بهره برداري موثر از نيروگاه هاي حرارتي اين اتفاق نخواهد افتاد.

فتاح خاطر نشان كرد: ساعت 9 ديشب كه پيك مصرف شبكه در طول دو ماه گذشته بود، حداكثر مصرف به 32 هزار و 500 مگاوات رسيد؛ اما خاموشي صورت نگرفت، يعني تمام اين ميزان مصرف تامين شد؛ اين درحالي است كه هرچقدر جلوتر رفته و به گرما نزديك تر شويم، رقم مصرف به مرز 38 هزار مگاوات خواهد رسيد.

وي گفت: وزارت نيرو تمامي ظرفيت حرارتي خود معادل 35 هزارمگاوات را در ماه آينده ( اول تير) وارد مدار خواهد كرد و اگر در بخش برق آبي نيز هزار مگاوات برق را وارد مدار شود مي توان نياز كشور تا حد 36 هزار مگاوات را پاسخگو بود.

وزير نيرو هر گونه جيره بندي آب در شهرهاي جنوبي كشور را تكذيب كرد و گفت: حتي در بندر لنگه كه دورترين نقطه كشور از نظر آبي است، چند طرح آبي شيرين كن وارد مدار شده است.

وي افزود: در بندر عباس نيز ظرف دو تا سه ماه آينده، آب را از سد ميناب تامين خواهيم كرد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن