تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815212758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سازمان اوقاف:بيش از هشت هزار بقاع متبركه در كشور شناسايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون سازمان اوقاف:بيش از هشت هزار بقاع متبركه در كشور شناسايي شد
داخلي. فرهنگي بقاع‌متبركه،اوقاف
معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه گفت:تاكنون هشت هزار و ‪ ۱۸۶‬بقاع متبركه در سراسر كشور شناسايي شده است.

حجت‌الاسلام محمد غلامي روز چهارشنبه در آيين واگذاري مرقد علامه محمد تقي بهلول گنابادي به سازمان اوقاف و امور خيريه در گناباد افزود:دراين تعداد بقاع متبركه حدود ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۶۹۱‬امامزاده مدفون هستند كه سالانه هزاران نفر مشتاق به زيارت آنها مشرف و از فيوضات فرهنگي آن بهره‌مند مي‌شوند.

وي گفت:در هر يك از اين بقاع بين يك تا ‪ ۸۶‬نفر امامزاده و مراجع مدفون هستند.

معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه افزود:مرقد علامه بهلول بايد به صورت يك مكان فرهنگي و مذهبي ساخته شود تا مردم هنگام مراجعه با زهد ،خدا پرستي ، خدمت به خلاق و بندگي خداي اين عالم آشنا شوند.

وي افزود: چنانچه علامه بهلول در زمان حيات حضرت محمد(ص) و يا ائمه معصومه(ع) مي‌زيست حتما يكي از مقربين آنها بود همان طور كه سلمان فارسي نيز در پيشگاه آنها احترام داشت.

غلامي گفت:بايد در ساخت و ساز مرقد بهلول بسياردقت شود تا اين بارگاه به صورت يك جايگاه فرهنگي معرف صحيح اين عالم مجاهد باشد.

عضو هيات امناي مرقد بهلول نيز در اين مراسم گفت:بيش ‪ ۱۰‬هكتار زمين از سوي افراد نيكوكار به اين مكان مذهبي اختصاص يافته كه ارزش ريالي آن در حال حاضر بيش ‪ ۲۴‬ميليارد ريال است.

مهندس غلامرضا مرادي افزود: فاز نخست بارگاه علامه بهلول با چهار هزار مترمربع زيربنا آغاز شده و پيش بيني مي‌شود تاپايان سال جاري حدود يك هزار متر مربع آن مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

وي گفت:براي بهره‌برداري كامل از فاز نخست اين بارگاه حدود ‪ ۱۲‬ميليارد ريال نياز است كه اميدواريم سازمان اوقاف و امور خيريه و دولت كمك كنند تااين مكان فرهنگي و مذهبي هرچه سريعتر براي مردم اين خطه و زوار بارگاه امام رضا(ع) آماده شود.ك/‪۳‬
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 574]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن