تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804270407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله شاهرودي:دادگستري ها وظيفه خود را تنها قضاوت و مچ گيري ندانند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آيت الله شاهرودي:دادگستري ها وظيفه خود را تنها قضاوت و مچ گيري ندانند
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: دادگستري ها و دادسراها فقط وظيفه خود را قضاوت و مچ گيري ندانند بلكه هدفشان بايد سلامت سازي جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر، آيت الله هاشمي شاهرودي در جمع قضات و كاركنان دستگاه قضايي استان كردستان ضمن قدرداني از مديران قضايي و امنيتي استان به پاس اقدامات انجام شده ، گفت: امروز شاهد شكوفايي و تحولات عظيم دستگاه قضايي ، اجرايي و قانونگذاري نظام مقدس جمهوري اسلامي هستيم.

وي تصريح كرد: دستاوردها در همه ابعاد فوق العاده است و تلاش بسياري در اين راستا انجام شده و هيچ مبالغه اي در اين تحولات عظيم نمي شود بلكه كمتر از آنچه انجام شده اطلاع رساني مي شود.

رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: قوه قضائيه دستگاه سياسي نيست و ميكروفن تبليغاتي زيادي در اختيار ندارد و شان و مقام قضا نيز اقتضاي تبليغ و اطلاع رساني را ندارد. اما آنچه انجام گرفته فوق العاده است و اين به بركت تلاش مديران است.

هاشمي شاهرودي به بحث حبس زدايي و كاهش جمعيت كيفري اشاره كرد و گفت: حبس زدايي يكي از دغدغه هاي امروز دنياست و در محافل حقوقي و قضايي و سازمان هاي بين المللي و اروپا دنبال مي شود.

وي گفت: در مجازات و نظام فقهي و اسلامي حبس به عنوان كيفر بسيار محدود است و تنها در سه تا چهار مورد در نظر گرفته شده است و در مقابل كيفرهاي ديگر مورد تاكيد قرار گرفته و امروز به دليل آنكه نتوانسته ايم فلسفه آن را تعريف كنيم برخي از آنان مورد تهاجم قرارگرفته است.

رئيس قوه قضائيه به شوراهاي حل اختلاف و بحث استفاده از نيروي مردم در حل و فصل منازعات اشاره كرد و گفت: قضاوت و داوري بر اساس صلح و سازش و بدون تشريفات سخت قضايي آثار و بركات فراواني دارد و امروز اين امر سيستم شده است و به عنوان يك الگو در دنيا مطرح است.

هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: بايد سعي كنيم پاي مردم به قضاوت و دادگاه كشيده نشود و اين درست نيست كه هر چه دستگاه قضايي عريض و طويل تر باشد به نفع است ، بلكه عكس اين امر به سود مي باشد. يعني هر چه نياز مردم به دادگاه و قاضي كمتر باشد نشان از سلامت جامعه خواهد داشت.

وي تاكيد كرد: بايد كاري كنيم جرم تحقق پيدا نكند و شرايط و بستر تحقق آن كاهش يابد و اين امر منوط به آن است كه دستگاه هاي اداري كشور كه حقوق مردم از آنجا سرچشمه مي گيرد شفاف تر ، ساده تر و روان تر و همچنين غير قابل نفوذ تر عمل كنند.

وي گفت: چرا در ارتباط با شهرداري و در زمينه انبوه سازي اين همه پرونده داريم و در برابر چنين مسائلي به طور حتم گسترش محاكم منطقي نيست در واقع بايد سيستم هاي ناكارآمد را اصلاح كنيم.

هاشمي شاهرودي گفت: در ارتباط با هر دعاوي و تخلف و جرمي نبايد اين گونه تصور شود كه از راه تشكيلات قضايي موضوعات حل شود چرا كه بسياري از تخلفات مدني و حقوقي است.

وي گفت: دادگستري ها و دادسراها فقط وظيفه خود را قضاوت و مچ گيري ندانند بلكه هدفشان بايد سلامت سازي جامعه باشد و دستگاه قضايي در كنار دستگاه هاي اجرايي كشور به دنبال اين باشد كه سلامت را در جامعه احيا كند.

رئيس قوه قضائيه به خواسته رهبري در ارتباط با اجراي اصل 44 قانون اساسي اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري از دستگاه قضايي خواسته اند تا در جهت اجراي اصل 44 قانون اساسي دادگاه هاي تخصصي ايجاد و از سرمايه گذاري حمايت شود و دستگاه قضايي بايد بداند چگونه مي تواند در اين امر وارد عمل شود.

هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: مديران دادسراها و مجتمع هاي قضايي و سازمان هاي وابسته به قوه قضائيه بايد ديد خود را باز كنند و اميدواريم اهداف نظام اسلامي روز به روز در كشور شكوفاتر شود.

وي با تاكيد بر اينكه قاطعيت دستگاه قضايي در مسائل امنيتي بسيار حائز اهميت است، افزود: نياز به امنيت پايدار داريم كه خوشبختانه امروز به اين امر رسيده ايم.

همچنين در اين مراسم رئيس كل دادگستري استان كردستان نيز به ارائه عملكرد دادگستري اين استان پرداخت و افزود: در استان كردستان با توجه به جمعيت به ازاي هر ده هزار نفر يك قاضي مشغول به خدمت است.

گروسي ، ميانگين زمان رسيدگي به پرونده ها در محاكم عمومي را 45 روز، تجديد نظر 58 روز و شوراهاي حل اختلاف را 10 روز عنوان كرد.

وي تاكيد كرد: در سال 86 در هيچ يك از واحدهاي قضايي موجودي پرونده ها افزايش نيافته است و به صورت مستمر سركشي از واحدهاي قضايي توسط بازرسان انجام شده است.

گروسي همچنين از راه اندازي سيستم مديريت قضايي در استان خبر داد و گفت: بنا داريم در سال 87 سيستم مديريت قضايي را در تمامي واحدهاي قضايي اجرايي كنيم.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن