تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813538058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ترين تحولات خط لوله صلح درخواست هند از پاكستان براي تضمين عرضه يكنواخت گاز


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: تازه ترين تحولات خط لوله صلح درخواست هند از پاكستان براي تضمين عرضه يكنواخت گاز
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير امور خارجه هند اعلام كرد: كشورش به دنبال دريافت تضمين عرضه يكنواخت گاز در خط لوله صلح از پاكستان است.
به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با توجه به اهميت خط لوله ايران - پاكستان - هند (خط لوله صلح) از نظر امنيت انرژي، هند روز گذشته از پاكستان خواست تا عرضه يكنواخت و بدون وقفه گاز را در اين خط لوله سه جانبه تضمين و در باره تامين امنيت اين خط لوله به ويژه در منطقه بلوچستان اطمينان دهد.
«شينواشناكار منون» وزير امور خارجه هند روز گذشته پس از برگزاري چهارمين دور گفت و گوها با سلمان بشير، همتاي پاكستاني خود در اسلام آباد اعلام كرد: ما به شدت به گاز نيازمنديم؛ ما در باره مسائل امنيتي مرتبط با اين خط لوله گفت و گو كرده ايم.
وي در باره سرنوشت اين خط لوله كه گاز ايران را به پاكستان و هند مي رساند، گفت: ما به دنبال تضميني براي عرضه يكنواخت گاز و چگونگي دستيابي به آن هستيم.
منون در ادامه با اشاره به اين كه هنوز مسائلي در باره تعرفه تزانزيت باقي مانده است كه بايد با طرف پاكستاني حل و فصل شود، يادآوري كرد: اين گفت و گوها ادامه خواهد يافت.
به گزارش ايسكانيوز اين خط لوله كه از آن با نام «خط لوله صلح» ياد مي شود، سه كشور مهم منطقه را از نظر همكاري هاي انرژي به هم نزديك كرده است.
با سفر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران به هند و پاكستان نيز اين پروژه چند گام به جلو رفت.
در اين سفر، رئيس جمهوري ايران اعلام كرد كه وزيران نفت سه كشور توافقنامه اين خط لوله را ظرف سه ماه آينده نهايي مي كنند؛ اين در حالي است با وجود برخي نگراني هاي هند در باره امنيت اين خط لوله، وزير نفت هند اين كشور ماه گذشته با همتاي پاكستاني خود ديدار كرد.
قرار است ايران و پاكستان نيز 26 ماه مه (6 خرداد) دور جديدي از اين گفت و گوها را در تهران برگزار كند./د/207/110
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن