تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820106283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم اسفراين در نطق پيش از دستور مجلس: براي كاهش نرخ تورم دولت كوچك‌تر و بانك مركزي مستقل بايد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده مردم اسفراين در نطق پيش از دستور مجلس: براي كاهش نرخ تورم دولت كوچك‌تر و بانك مركزي مستقل بايد داشت
خبرگزاري فارس: سيدرضا نوروز زاده پيشنهاد كرد براي كاهش نرخ تورم دولت كوچك‌تر، بانك مركزي مستقل و برنامه اقتصادي منضبطي داشته باشيم.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، سيد رضا نوروززاده نماينده مردم اسفراين به عنوان دومين ناطق پيش از دستور جلسه علني امروز چهارشنبه مجلس در تحليلي از اوضاع اقتصادي كشور گفت: كشور ما در زمره كشورهاي نفتي است و درآمد كشور از فروش نفت و گاز در سال‌جاري تنها بالغ بر140 ميليارد دلار مي‌شود. اين امتياز 140 ميليارد دلاري ارزش نفت و گاز كشور بايد با رويكردها و برآوردهاي توسعه‌اي موجب افزايش سرمايه‌هاي مولد و پايدار، رشد مستمر و بالنده و توانمند سازي مردم و اقتصاد را فراهم مي‌ساخت.
وي افزود: متأسفانه بايد گفت جهتگيري دولت نهم به طور ويژه و خاص با جهت دهي آن به مصارف جاري و بزرگ نمودن حجم دولت همراه بوده است، در حالي كه بعد از جنگ جهاني دوم كشور‌هايي مانند چين، هند و تركيه از لحاظر برخورداري از فرصت‌هاي انساني، منابع طبيعي و انساني بسيار عقب‌تر از كشور ما بودند و امروز با عرض تأسف اين كشورها در عرصه اقتصاد و كارايي گوي رقابت را از ما ربوده‌اند.
نماينده مردم اسفراين با اشاره به جمعيت جوان 18 ميليوني كشور كه در يكي دو سال آينده وارد سن 24 سالگي مي‌شوند و نيازمند شغل، امكانات ازدواج و مسكن هستند، گفت: در سال گذشته كشورهايي مانند تركيه ساليانه يك ميليون و 800 هزار شغل ايجاد كرده‌اند، درحالي كه ايران با 240 ميليارد دلار توليد ناخالص ملي چگونه مي‌تواند ساليانه يك ميليون و 800 ميليون شغل ايجاد كند؟
وي درادامه در رابطه با نوسازي صنايع گفت: در اين خصوص بايد گفت، صنايع ايران عمدتاً فرسوده است و اگر اين مشكل جدي گرفته نشود، گونه‌اي مرگ تدريجي در صنايع ايران به آهنگ غالب تبديل خواهد شد. خواب سرمايه در ايران متأسفانه 6 برابر كشورهاي ديگر است و اين منجر به شش برابر شدن نياز به نقدينگي مي‌شود و اين مشكل نظام بانكي را قفل خواهد كرد.
نوروز زاده در بخش ديگري از نطق امروز خود تصريح كرد: تمهيدات بانك مركزي با كاهش خواب سرمايه و نياز به نقدينگي كمتر اگر همراه نشود ركود سنگيني بر اقتصاد كشور تحميل خواهد شد. با توجه به ارقام اعلام شده توسط بانك مركزي تورم منتهي به فروردين سال 1387 كشور حدود 19 درصد است بنابر اين كشور با تورم شديد و شتابان روبرو است.
وي با اشاره به مضرات تورم يادآور شد: اين مساله تنها در جنبه‌هاي اقتصادي نظير كاهش ارزش پول ، تقليل پس انداز داخلي، كاهش قدرت رقابت‌پذيري در عرصه‌هاي بين‌المللي و عدم مصرف بهينه منابع و كاهش سرمايه گذاري خلاصه نمي‌شود بلكه با توزيع نا درست و غير عادلانه درآمد بين آحاد جامعه زمينه تنش، كشمكش و اختلاف‌هاي اجتماعي و سياسي را نيز به همراه خواهد داشت.
نوروز زاده با اشاره به اينكه اقتصاد ايران از بي ثباتي اقتصاد كلان به شدت آسيب ديده است گفت: ايران با داشتن نرخ تورم 19 درصد در پايان سال 2007 در رديف 176 در بين 180 كشور جهان قرار داشت و تنها چهار كشور اريتره، گينه، ميانمار و زينمبابوه تورمي بيش از ايران دارند.
وي در ادامه با اشاره به پژوهش‌هاي صورت گرفته جديد اقتصادي در كشور افزود: داده‌هاي علمي و شواهد تجربي نشان‌ مي‌دهد كه عامل اصلي رشد تورم در ايران افزايش رشد نقدينگي است كه با نرخ حدود 40 درصد در سال‌هاي اخير همراه بوده است و در صورت تداوم سياست‌هاي انبساط مالي مبتني بر كسر بودجه و افزايش برداشت از حساب ذخيره ارزي اين رشد مي‌تواند بيش‌تر شود و در نتيجه سير صعودي نرخ تورم را به دنبال داشته باشد.
نماينده مردم اسفراين در مجلس پيشنهاد كرد براي كاهش نرخ تورم دولت كوچك‌تر، بانك مركزي مستقل و برنامه اقتصادي منضبطي داشته باشيم.
وي در ادامه افزود: در دولت‌هاي گذشته‌ تاكنون سابقه نداشته است كه در يك دوره سه‌ساله ‌هفت وزير كابينه حذف گردند، سؤال اين‌جاست كه چگونه مي‌شود به دولتي كه خود اكثريت كابينه را باور ندارد و عدم كفايت دارد، اعتماد كرد و از او انتظار شكوفايي اقتصادي داشت؟
نوروز زاده در بخش ديگري از نطق خود يادآور شد: اميد است اكنون كه رئيس جمهور محترم در عزل وزراي مورد تاييد مجلس با توجه به رأي اعتمادي كه گرفته‌اند از ارائه گزارش به مجلس و هيئت رئيسه مجلس خودداري مي‌كند، مجلس هشتم سؤال از رئيس جمهور را در دستور كار خود قرار داده تا اولاً اقتدار از بين رفته مجلس باز يابد و همچنين از اين پس رئيس جمهور ملزم به پاسخگويي به مجلس گردد.
وي در ادامه خطاب به رئيس جمهور گفت: من به عنوان مسلماني كه تك‌تك سلول‌هايم براي اسلام و انقلاب مي‌تپد انتظار دارم كه با مشاركت‌ دادن بيشتر نخبگان جامعه و ميدان دادن مؤثرتر به نيرو‌هاي كارآمد و دلبسته به نظام و انقلاب فارغ از تعصبات جناحي كارايي بيشتر نظام را كه ثمره خون شهيدان است فراهم سازيم و بتوانيم با تحقق مطالبات و خواسته‌هاي ملت شريف ايران در جهت جلب رضايت حضرت حق بكوشيم و اين ميسر نخواهد شد مگر با تثبيت مديريت و بها دادن به خرد و فكر جمعي.
نماينده مردم اسفراين در بخش دوم از سخنان خود با اشاره به سوابق فعاليت‌‌هاي خود در انقلاب و پس از آن گفت: جا دارد اينجا از تمامي شخصيت‌هايي كه براي احقاق حق تمامي رد صلاحيت‌شدگان انتخابات مجلس هشتم تلاش و پيگيري نمودند به ويژه از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ، آقاي خاتمي ، كروبي و واعظ طبسي تشكر مي‌كنم.
وي در ادامه با اشاره به اينكه اعضاي دادگاه قانون اساسي فرانسه داراي شرايطي هستند از جمله نبايد عضو هيچ حزبي باشند ، شغل دولتي نداشته باشند و حداكثر دو دوره حق عضويت در دادگاه قانون اساسي دارند و هميه اينها به خاطر تحقق قانون اساسي و عدالت است، خطاب به شوراي نگهبان گفت: آيا عملكرد شوراي نگهبان در رد صلاحيت گسترده مطابق با التزام به قانون اساسي و عدالت است، يا خير؟ آيا شوراي نگهبان فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه " در مورد نمايندگان مجلس نبود دلايل رد را حمل بر صحت كنيد" را رعايت كرد؟ جايگاه مجلس در سيستم تصميم گيري و تصميم سازي به گونه‌اي است كه مجلس در راس امور است.
نوروز زاده در مورد رد صلاحيت خود گفت: من افراد صاحب نقش در رد صلاحيت خود را به افكار عمومي واگذار و قضاوت نهايي را به خداوند واگذار مي‌كنم. مردم فهيم اسفراين هر چهار سال يكبار با رأي پر شور خود من را تاييد صلاحيت كرده‌اند و همين پشتوانه اصلي فعاليت مقتدرانه من در مجلس شوراي اسلامي بود.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن