تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي: جلسه كارشناسي انجام كشتي پهلواني درگود زورخانه تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي: جلسه كارشناسي انجام كشتي پهلواني درگود زورخانه تشكيل مي‌شود
ورزش. ورزش زورخانه اي. زورخانه
رييس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي در گفت و گوي اختصاصي خود با ايرنا ، خبر از تشكيل جلسه كارشناسي انجام كشتي پهلواني در گود زورخانه براي نخستين بار داد و گفت كه اين جلسه در روزهاي ‪ ۲‬و ‪ ۳‬خرداد ماه در محل زورخانه سجاديه تهران برقرار مي‌شود.

سردار عليرضا صفارزاده پيش از ظهر امروز/چهارشنبه/ با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) ، در گروه ورزشي ايرنا حاضر شد و مواردي را در باره فعاليت‌ها و برنامه‌هاي فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي خاطرنشان ساخت.

صفارزاده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص تشكيل اين جلسه كارشناسي اظهار داشت : براي شركت در اين نشست كه در روزهاي پنجشنبه و جمعه/فردا و پس فردا/ تشكيل مي‌شود ، از ‪ ۲۰‬تن از پيشكسوتان كشتي پهلواني و ورزش زورخانه‌اي و همچنين صاحب نظران اين ورزش از جمله عليرضا سليماني ، محمدرضا توپچي ، محمدحسن محبي ، پهلوان كريم محمديان ، توابين ، محمد خوش جان ، حاج حسين ذاكاني و رحيم عظيمي دعوت شده است.

وي تصريح كرد : برپايي اين نشست در واقع سرآغاز تحولي بزرگ براي رونق كشتي پهلواني در زورخانه‌هاي ايران و تربيت براي ساختن پهلوانان شايسته و واقعي خواهد بود. در حال حاضر ما كشتي گيران پهلواني كه از گود زورخانه ها برخاسته باشند ، نداريم.

صفارزاده اضافه كرد : طبق مستندات موجود ، كشتي پهلواني بيش از ‪ ۷۰‬سال است كه از گود زورخانه‌ها خارج شده و در سالهاي اخير روي تشك كشتي آزاد و فرنگي برگزار شده است كه نمي‌توان آن را كشتي پهلواني واقعي ناميد.

نشست كارشناسي روزهاي ‪ ۲‬و ‪ ۳‬خرداد ماه در حقيقت براي بازگشت مجدد كشتي پهلواني به گود زورخانه‌ها برپا مي‌شود و اين برنامه در سرلوحه اصلي كار ما قرار دارد.

سردار صفارزاده ، سپس برگزاري مسابقه‌هاي زورخانه‌اي قهرماني خردسالان ‪۸‬ تا ‪ ۱۱‬سال ايران را مورد اشاره قرار داد و گفت : برگزاري اين مسابقه ها نيز كه براي نخستين بار صورت مي‌گيرد ، براي ما اهميت خاصي دارد زيرا خردسالان از پايه و بنيان به صورت درست و اصولي با ورزش زورخانه‌اي آشنا خواهند شد.

اين مسابقه‌ها در روزهاي ‪ ۲۲‬تا ‪ ۲۴‬خرداد ماه در رشته‌هاي هنرهاي فردي ، تيمي زورخانه‌اي و مرشدي ويژه خردسالان در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي به جلسه خود با محمدحسين صفارهرندي وزير ارشاد اسلامي و حمايت او از ورزش زورخانه‌اي و كشتي پهلواني اشاره كرد و اظهار داشت : با توجه به فرهنگي بودن اين ورزش ، وزير ارشاد اسلامي دستورات خوبي صادر كرد.

از جمله آن بايستي به چاپ نشريات مختلف و همكاري معاونت هنري و سينمايي در ارتباط با ساخت فيلم ، معاونت فرهنگي و تحقيقات و ساير معاونت‌هاي اين وزارتخانه با فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي اشاره كرد. ما از اين پس حمايت ويژه وزير ارشاد اسلامي از ورزش زورخانه‌اي را خواهيم داشت.

رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي درباره فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين فدراسيون در سال ‪۸۷‬
يادآور شد : طي دو ماه اخير (ماههاي فروردين و ارديبهشت) به ميزان كل ‪۳۰‬ سال گذشته در اين ورزش فعاليت شده كه برگزاري ‪ ۷‬دوره آموزشي از آن جمله بوده است.

قرار است تا پايان امسال ، كلا ‪ ۵۰‬دوره آموزشي در زمينه‌هاي مختلف برگزار شود.

وي به برگزاري مسابقه‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي قهرماني ايران كه هفته پيش در كرمان برگزار شد ، اشاره كرد و گفت : در اين مسابقه‌ها جمعا ‪۳۵۰‬ ورزشكار زورخانه‌اي در قالب ‪ ۲۴‬تيم از سراسر كشور شركت كردند و از ويژگي هاي آن استفاده از تجهيزات جديد داوري بود كه به بهره برداري رسيد.

اجراي مقررات جديد داوري در اين رقابتها ، كار را زيباتر كرد و براي نخستين بار ، همخواني و ذكرهاي جمعي زورخانه‌ها در اين مسابقه‌ها خوانده شد.

وي افزود : در واقع محتواي مسابقه‌هاي قهرماني ايران در كرمان يك تحول اساسي را در ورزش زورخانه‌اي نشان داد. به اعتقاد من تاكنون مسابقه‌هاي زورخانه‌اي قهرماني ايران روح معنوي نداشت اما در كرمان اين مسابقه‌ها با معنويت خاصي برگزار شد و نظر همه را به خود جلب كرد.

صفارزاده به توافق اخير اين فدراسيون با استانداران كرمان و آذربايجان شرقي براي احداث دهها زورخانه در اين دو استان اشاره كرد و اظهار داشت :
استاندار كرمان هفته پيش براي احداث ‪ ۶۰‬زورخانه در اين استان متعهد شد.

قرار شد ‪ ۳۰‬زورخانه براي امسال آماده بهره برداري شود و ‪ ۳۰‬زورخانه ديگر نيز در سال آينده احداث شود.

همچنين قرار شد يك زورخانه بزرگ با زيربناي يك هزار متر مربع كه بزرگتر از زورخانه آستانقدس رضوي در شهر مقدس مشهد خواهد بود ، در بهترين نقطه شهر كرمان احداث شود. كلنگ احداث اين زورخانه روز سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر به زمين زده خواهد شد.

وي افزود : در ديدار با استاندار كرمان به اين نتيجه رسيديم كه مسابقه هاي بين‌المللي پهلواني و زورخانه‌اي دهه فجر ، بهمن ماه امسال در اين زورخانه بزرگ و مدرن برگزار شود.

از سوي ديگر استاندار كرمان همچنين مبلغ ‪ ۲۰۰‬ميليون تومان براي بازسازي و مرمت زورخانه‌هاي اين استان اختصاص داد.

صفارزاده در مورد ديدار خود با استاندار آذربايجان شرقي نيز گفت :
استاندار آذربايجان شرقي توافق كرد كه در ‪ ۱۵‬شهر و بخش اين استان زورخانه ساخته شود و ساخت دو زورخانه بزرگ در شهر تبريز در دستور كار قرار گرفت.

همچنين شوراي شهر تبريز تصميم گرفت كه ‪ ۸‬زورخانه در ‪ ۸‬منطقه اين شهر احداث كند.

وي در قسمت ديگري از صحبت‌هاي خود به سپردن مسووليت سرپرستي هيات پهلواني و زورخانه‌اي استان تهران به محمد خوش جان رئيس اسبق فدراسيون ورزشهاي باستاني و كشتي پهلواني اشاره كرد و گفت : اين كار براي تقويت ورزش پهلواني و زورخانه‌اي شهر تهران صورت گرفت كه مشكل بزرگي براي ما بود.

محمد خوش جان از چهره‌هاي دلسوخته و پيشكسوت ورزش زورخانه‌اي و پهلواني است كه مي‌تواند كمك بسياري به ما كند.

رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي به همكاري اين فدراسيون با دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم ، تحقيقات و فناوري براي پيشرفت و توسعه اين ورزش پرداخت و تصريح كرد : با راه اندازي انجمن پهلواني و زورخانه اي در وزارت آموزش و پرورش ، فعال‌سازي اين ورزش در مدارس كشور رسما آغاز شد.

قرار شد كه در مسابقه‌هاي ورزشي دانش آموزان ايران كه هر سال از سوي اداره كل تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش در فصل تابستان برگزار مي‌شود ، امسال رقابتهاي پهلواني و زورخانه‌اي در كنار ديگر ورزشها گنجانده شود.

وي اضافه كرد : در اداره كل تربيت بدني وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري تاكنون سه رشته شنا ، آمادگي جسماني و دووميداني جزو رشته‌هاي اولويت دار شناخته مي‌شد كه خوشبختانه ورزش پهلواني و زورخانه‌اي به عنوان چهارمين رشته اولويت دار در اين اداره كل به رسميت شناخته شد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 486]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن