تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804560565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتحاديه عرب: بحران لبنان حل و فصل شد/آمريكا: حمايت نمي كنيم!


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: اتحاديه عرب: بحران لبنان حل و فصل شد/آمريكا: حمايت نمي كنيم!
------------

كميته وزيران عربي روز پنج شنبه در بيروت با طرفهاي عربي براي پايان دادن به نااراميهاي اخير در لبنان كه به علت تصويب دو مصوبه عليه حزب الله لبنان به وجود امده بود به توافق رسيد.

بر اساس اين گزارش به نقل از خبرگزاري رويترز از بيروت اين منابع گفتند شيخ حمد بن جاسم بن جبر ال ثاني رئيس كميته عربي و نخست وزير قطر در كنفرانس خبري اين توافق را اعلام كردند.

شيخ احمد از رهبران رقيب براي گفت وگو در دوحه قطر به منظور حل بحران سياسي در اين كشور دعوت كرد.

اين توافق لغو محاصره بندر و فرودگاه بيروت و پايان دادن به حضور مسلحانه در خيابانها و متعهد شدن به خودداري از استفاده از سلاح را براي حل اختلافات محلي سياسي شامل مي شود.

اين گزارش مي افزايد كميته وزيران امور خارجه اتحاديه عرب در پايان گفتگوها و ميانجي گري ميان نمايندگان گروه حاكم بر لبنان و مخالفان اين گروه بعد از ظهر روز پنج شنبه از دستيابي به توافق ميان طرفهاي درگير در لبنان براي پايان دادن به خشونتها و نااراميهاي سياسي در اين كشور خبر داد .

شيخ حمد بن جاسم ال ثاني وزير امور خارجه قطر در پايان گفتگوهاي امروز در بيروت تصريح كرد بر اساس يكي از بندهاي توافقنامه امضا شده ميان طرفهاي درگير در لبنان ، انان متعهد شدند براي پايان دادن به بحران سياسي اين كشور از توسل به خشونت و درگيري پرهيز كنند.

وزير امور خارجه قطر يكي از اعضاي هيئت اعزامي كميته وزراي امور خارجه اتحاديه عرب به بيروت تصريح كرد بر اساس بند چهارم توافقنامه امضا شده ميان طرفهاي درگير، انان متعهد شدند براي پايان دادن به بحران و پيشبرد روند سياسي لبنان به خشونت متوسل نشوند و از سلاح عليه هم استفاده نكنند.

بر پايه اين گزارش، در همين حال، عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب در كنفرانسي مطبوعاتي كه پس از اعلام توافق گروههاي لبناني براي گفتگو در خصوص حل بحران اين كشور برگزار شد گفت امروز گام بلندي به سوي حل بحران لبنان برداشته شد.

عمرو موسي گفت پانزدهم ماه مه هر سال روز غم انگيزي است كه در ان ملت فلسطين از سرزمين خود اواره شد ولي روز پانزدهم ماه مه امسال گام مهمي در عرصه لبنان برداشته شد و موفقيت بزرگي به سوي از سرگيري گفتگو و بازگشت به زندگي عادي و اغاز تفاهم بين گروههاي لبناني به دست امد.

عمرو موسي افزود، كشورهاي عربي در تابستان 2006 و سپس پائيز 2006 و كل سال 2007 تا ماه پنجم سال 2008 براي پايان دادن به بحراني كه لبنان در آن گرفتار شده است تلاش كردند. وي افزود تلاشهاي اتحاديه عرب با دشواريهاي و پيچيدگيهاي زيادي مواجه شد ولي اين تلاشها كه با هدف نجات لبنان صورت گرفت نشان داد كه اقدام جمعي كشورهاي عربي نتيجه بخش خواهد بود.

عمرو موسي افزود، ما فردا به همراه همه نمايندگان گروههاي لبناني به دعوت امير قطر راهي دوحه خواهيم شد تا گفتگوها براي حل بحران لبنان به سرپرستي اتحاديه عرب اغاز شود.

عمرو موسي بر لزوم اجراي همه تعهداتي كه در اين توافقنامه ذكر شده است تاكيد كرد.

در همين حال، ان بي ان لبنان در خبري فوري اعلام كرد دولت امريكا از توافقنامه اي كه با ميانجي گري اتحاديه عرب براي حل بحران لبنان به دست امده است حمايت نكرد.

آمريكا موضعي محتاطانه در خصوص اين توافقنامه اتخاذ و اعلام كرد اين توافقنامه كه با ميانجي گري كميته اي عربي به دست امده است مشكلات لبنان را حل نخواهد كرد و حزب الله چالشي براي مردم لبنان محسوب مي شود.
اين شبكه به جزئيات بيشتر اشاره نكرد.

وي گفت رئيس جمهور توافقي لبنان كه ميشل سليمان است ظرف چند روز اينده انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار انتخاب به نقل از الجزيره ، بخش هاي مهمي از كنفرانس ميانجي قطري براي حل و فصل بحران لبنان به اين شرح است:

شيخ حمد بن جاسم بن جبر ال ثاني نخست وزير و وزير امور خارجه قطر گفت در توافقنامه گروههاي لبنان تضمين شده است كه هيچ طرفي از سلاح خود براي اهدف سياسي استفاده نكند.

شيخ حمد در كنفرانسي مطبوعاتي در بيروت كه پس از اعلام توافق رهبران گروههاي لبناني براي پايان دادن به بحران لبنان برگزار شد گفت، در توافقنامه گروههاي لبناني تضمين شده است كه هيچ يك از طرفها در اينده از سلاح استفاده نكند.

وي افزود، اين بند مهمترين بندي است كه بايد در خصوص ان توافق مي شد.

نخست وزير قطر در پاسخ به سئوالي در خصوص ميزان جدي بودن گروههاي لبناني براي دستيابي به توافق در مذاكراتي كه از فردا در دوحه اغاز خواهد شد گفت: توافقي فراگير به دست امده است كه نشان مي دهد همه طرفها اماده گشودن فصلي جديد هستند. وي افزود، مناقشه كنوني لبنان برنده اي ندارد و من درباره دستيابي به توافق خوش بين هستم.

شيخ حمد در پاسخ به اين سئوال كه توافقنامه دوحه در صورتي كه به دست ايد توافقنامه طائف ديگري خواهد بود گفت: خير، توافقنامه طائف توافقنامه اي مهم و محوري است و عنوان مذاكرات دوحه "قانون اساسي لبنان و توافقنامه طائف" خواهد بود.

شيخ حمد در ادامه اين كنفرانس مطبوعاتي گفت، در مذاكرات دوحه درباره قانون انتخابات آينده لبنان و همچنين دولت اينده گفتگو خواهد شد.

شيخ حمد در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد ايا قطر با ميانجي گري خود در صدد كنار زدن عربستان و گرفتن جاي اين كشور در لبنان است گفت: ما روابط ممتازي با عربستان داريم و عربستان از جمله كشورهايي است كه از كميته عربي اعزامي به بيروت و از توافقنامه اي كه به دست امده است حمايت مي كند، ما و عربستان و ساير كشورهاي عربي تكميل كننده نقش يكديگر براي دستيابي به نتايج مثبت درخصوص لبنان هستيم.

شيخ حمد اين مسئله را كه ميشل عون خواستار حذف نام ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور توافقي در توافقنامه امروز شده است رد نكرد و گفت ميشل عون مانند هر طرف ديگري در لبنان حق دارد هر چه را كه مورد نظرش است پاي ميز مذاكره مطرح كند.

شيخ حمد همچنين گفت، عربستان و سوريه از اين توافقنامه و فعاليت كميته ميانجي عربي حمايت كرده اند.

وي به اين سئوال كه آمريكا از فعاليتهاي كميته ميانجي عربي براي حل بحران لبنان ناراضي است پاسخ نداد.

شيخ حمد درباره اظهارات يك خبرنگار مبني بر تاكيد دبيركل حزب الله بر استفاده از سلاح براي دفاع از سلاح حزب الله گفت، توافقنامه اخير در لبنان به دنبال سوء تفاهماتي كه در اين كشور به وجود امده بود حاصل شد. من اطمينان دارم كه سيد حسن نصرالله و طرف مقابل وي خواستار حل مسائل لبنان هستند. لبنان شرايطي خاص دارد و از طوايف مختلفي تشكيل شده است كه بايد با يكديگر به توافق برسند. هيچ كس اعم از شيعه يا سني يا مسيحي نمي تواند بر كل لبنان سيطره پيدا كند. لبنان براي همه لبناني ها است و همه بايد در كنار هم در اين كشور زندگي كنند.

يكي از خبرنگاران با اشاره به اين كه عربستان از تحولات هفته گذشته در لبنان ناخرسند بود و سفير اين كشور از طريق دريا لبنان را ترك كرد از شيخ حمد پرسيد ايا تضميني هست كه عربستان در مذاكرات دوحه كارشكني كند؟ شيخ حمد گفت، من اطمينان دارم كه عربستان از مذاكره حمايت مي كند و اگر اين كشور از ماموريت كميته ميانجي عربي ناراضي بود مي توانست ان را در نشست اتحاديه عرب اعلام كند. عربستان مذاكرات را به شكست نخواهد كشاند بلكه عامل مهمي در دستيابي به نتايج مثبت از طريق گفتگو در لبنان است.

عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب نيز در اين خصوص گفت، انچه در لبنان روي داد موجب ناخرسندي لبناني ها و همه كشورهاي عربي شد و نشست اتحاديه عرب نشان داد همه كشورهاي عربي معتقد به حل بحران لبنان هستند. كميته وزارتي نماينده همه كشورهاي عربي است و همه طرفها از جمله عربستان و مصر و ساير كشورهاي عضو اتحاديه عرب از اين كميته حمايت مي كنند.

وي تاكيد كرد انچه در لبنان روي داد نبايد تكرار شود زيرا بازنده اين رويدادها لبنان است.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 381]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن