تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821036300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش «جا‌م‌جم» از برنامه‌هاي روز بزرگداشت ملاصدرا كشف نسخه‌هاي دست‌نويس ملاصدرا در شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: گزارش «جا‌م‌جم» از برنامه‌هاي روز بزرگداشت ملاصدرا كشف نسخه‌هاي دست‌نويس ملاصدرا در شيراز
جام جم آنلاين: امروز نخستين روز از سومين ماه سال به نام يكي از بزرگان عرصه انديشه و تفكر اسلامي نامگذاري شده است: ملاصدراي شيرازي. اين فرزند برومند عرصه انديشه الهي، روزگاري كه تفكر اسلامي در سراشيبي نزول قرار گرفته بود به عرصه انديشه‌ورزي و نظريه‌پردازي قدم نهاد و با طرح نظريه حركت جوهري، راه‌هاي تازه و ارزشمندي را در برابر انديشمندان مسلمان قرار داد.


مراسم روز اول خرداد، روز بزرگداشت ملاصدرا امسال در حالي برگزار مي‌شود كه تازه‌ترين بررسي‌هاي پژوهشگران به كشف نسخه‌هاي دست‌نويس ملاصدرا انجاميد.

مهدي نجفي‌،‌امين اموال سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي فارس و گنجينه دار موزه پارس شيراز در گفتگو با خبرنگار «جام‌جم»‌ با اعلام اين خبر گفت: در بررسي‌هاي تازه‌اي كه از نسخه‌هاي خطي موجود در موزه پارس به عمل آورديم، متوجه شديم 13 برگ صحافي شده به خط خود ملاصدرا در اين گنجينه وجود دارد.

وي در ادامه گفت: اين ورقه‌ها حاوي دستنوشته‌هاي ملاصدراست كه در آ‌ن، اشعاري از مولانا جلال‌الدين محمد بلخي را نوشته است. خط ملاصدرا خطي ساده است و پشت برگه‌ها توضيحي درخصوص نوشته‌ها وجود دارد كه استناد آن به شخص ملاصدرا را ثابت مي‌كند.

به گفته نجفي پشت اين برگه‌ها به خط نسخ زيبايي توضيح داده شده كه نوشته‌ها از آن ملاصدراست.

وي افزود: اين برگه‌ها را نوه ملاصدراي شيرازي به كتابخانه شخصي فرمانفرماي شيراز در دوره قاجاريه اهدا كرده و اين موضوع در توضيحات پشت برگه‌ها تصريح شده است.

به گفته اين مقام سازمان ميراث فرهنگي، اين نسخه‌ها فردا در مراسمي كه به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا در شيراز برگزار مي‌شود، به صورت رسمي رونمايي خواهد شد.

برنامه‌هاي روز ملاصدرا

يازدهمين همايش بزرگداشت ملاصدرا به همت بنياد حكمت اسلامي صدرا با موضوع «حكمت متعاليه و تدبيرخانواده» در مجموعه فرهنگي وزارت كار در خيابان وليعصر (عج) برگزار خواهد شد.

در اين مراسم، علاوه بر آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌اي رئيس بنياد حكمت اسلامي صدرا، دكتر غلامرضا اعواني رئيس انجمن حكمت و فلسفه، عفت شريعتي عضو كميسيون فرهنگي مجلس، دكتر سيديحيي يثربي استاد دانشگاه، دكتر رضا اكبريان، دكتر حميدرضا آيت‌اللهي، دكتر رضا اكبري و ... سخنراني خواهند كرد.

همچنين سخنراني‌هاي علمي با موضوع مكتب فلسفي شيراز از 2 تا 4 خرداد ماه در شيراز و با سخنراني چهره‌هايي چون دكتر كريم مجتهدي، دكتر رضا داوري اردكاني، علي فتح طاهري، احمد بهشتي، حسين كلباسي، محمد ايلخاني، عبدالرزاق حسامي‌فر، حسن جاهد، علي‌الله بداشتي و... برگزار خواهد شد.

آرش شفاعي
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن