تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816417458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۲۳ شركت نفتي در فهرست عرضه سهام


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۲۳ شركت نفتي در فهرست عرضه سهام


اخبار‌ بورس- گروه بورس:
۲۳ شركت زيرمجموعه وزارت نفت در فهرست واگذاري‌هاي نيمه اول امسال قرار گرفت.

منصور خسروي مديركل اجراي اصل ۴۴ وزارت نفت با اعلام اين خبر به همشهري گفت: مشكل خاصي بر سر راه خصوصي‌سازي و واگذاري شركت‌هاي وابسته به وزارت نفت وجود ندارد و ستاد مركزي و دبيرخانه اصل ۴۴ در اين وزارتخانه‌ نهايت تلاش خود را براي ايجاد تعامل سازنده با هيات عالي واگذاري به كار بسته است.

خسروي در ادامه در پاسخ به انتقادهاي واردشده به پردرآمدترين وزارتخانه اقتصادي كشور در خصوص روند كند واگذاري‌ها افزود: اين ستاد طي ۲ سال سپري شده از زمان ابلاغ سياست‌هاي كلي بند «ج» اصل ۴۴ با اجراي برنامه زمان‌بندي در ستادهاي شركت‌هاي ما در تخصصي نفت، گاز، پتروشيمي و پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي،‌ نهايت تلاش را در رتبه‌بندي مالي و تدوين نظام واگذاري و تسريع در اعلام اسامي شركت‌هاي قابل واگذاري به وزارت امور اقتصادي و دارايي مبذول داشته و در نتيجه همين تلاش‌ها امروز ۳۹ شركت تحت پوشش در برنامه زمان‌بندي واگذاري سال ۸۷ درج شده و مابقي شركت‌هاهم كه تعداد آنها به ۹۷ مي‌رسد مصوبه واگذاري را اخذ كرده‌اند و در انتظار اعلام برنامه‌زمان‌بندي سال‌هاي ۸۸ تا ۹۳ هستند.

خسروي در خصوص سرنوشت طرح وزارت نفت براي واگذاري‌ يك جا و هلدينگي شركت ملي گاز نيز تصريح كرد: اين پيشنهاد هنوز در جلسات هيات عالي واگذاري مطرح نشده و اعلام نظر در اين مورد منوط به تصميم سازمان خصوصي‌سازي است.

با اين همه مدير كل اجراي سياست‌هاي اصل ۴۴ وزارت نفت معتقد است: چنانچه با آزادسازي قيمت گاز طبيعي شرايط مساعد براي شركت‌هاي گاز استاني فراهم شود نيازي به واگذاري هلدينگي نخواهد بود و در نتيجه اين پيشنهاد به مرحله اجرا نخواهد رسيد.

مدير كل اجراي سياست‌هاي اصل ۴۴ در وزارت نفت در شرايطي بر ايجاد تعامل سازنده با سازمان خصوصي‌سازي تاكيد مي‌كند كه تجربه نشان داده متولي خصوصي‌سازي چندان اعتقادي به مشورت ندارد و آنطور كه برخي كارشناسان نفتي مي‌گويند در روند واگذاري‌ها به كميت بيش از كيفيت توجه مي‌كند.

سازمان خصوصي‌سازي سال گذشته در رتبه‌بندي وزارتخانه‌هاي فعال در اجراي اصل 44 نام وزارت نفت را در انتهاي فهرست قرار داد و مدعي شد موتور اصلي اقتصاد كشور در اين عرصه فعال ظاهر نشده است و به عبارت ديگر توپ را به زمين وزارت نفت انداخت. اين اتهامي است كه بزرگان صنعت نفت در هر فرصتي از آن اعلام برائت مي‌كنند.

به اعتقاد مسئولان اجراي بند «ج» اصل ۴۴ در وزارت نفت روابط و مناسبات‌ حاكم بين ۴شركت مادر تخصصي اين مجموعه و زيرمجموعه‌هاي آنها چنان پيچيده و به هم تنيده است كه به سادگي و در فرصت كم نمي‌توان آنها را از هم جدا كرد و به دست بخش خصوصي سپرد.

از سوي ديگر نظام يارانه‌اي حاكم بر سيستم خريد و فروش در شركت‌هاي نفتي كماكان مانع جدي شفافيت صورت‌هاي مالي آنها و در نهايت روند واگذاري است.

و همين دليل آخر كافي بود تا واگذاري شركت‌هاي پتروشيمي مدتها با اما وا گر مواجه شود گره اين معضل هم زماني حل شد كه دولت بالاخره به خروج محصولات اين صنعت از سبد حمايتي رضايت داد.

در حال حاضر هم پالايشگاه‌هاي نفت اميدوارند با توجه به قيمت‌گذاري خريد و فروش براساس قيمت پايه خليج فارس بخت حضور در بورس اوراق بهادار را به دست آورند. با اين حال مشكلات واگذاري در صنعت نفت كماكان به قوت خود باقيست، از جمله اينكه يارانه بخش گاز، شركت‌هاي گاز استاني را به بنگاه‌هاي زيان‌ده تبديل كرده كه امكان واگذار ندارند.

اما همه اينها مانع از آن نيست كه سازمان خصوصي سازي از توجه به كميت و سرعت واگذاري‌ها منصرف شود.

تاريخ درج: 31 ارديبهشت 1387 ساعت 17:27 تاريخ تاييد: 31 ارديبهشت 1387 ساعت 19:33 تاريخ به روز رساني: 31 ارديبهشت 1387 ساعت 19:32
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن