تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815577631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واشنگتن‌پست: غرب بايد از شرط تعليق برنامه هسته‌اي ايران دست بردارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واشنگتن‌پست: غرب بايد از شرط تعليق برنامه هسته‌اي ايران دست بردارد
خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به شرط غربي‌ها براي تعليق غني سازي اورانيوم ايران نوشت: رويكرد ديپلماتيك غرب بايد از گزينه "تعليق" به گزينه "شفاف‌سازي" در قبال برنامه هسته‌اي تهران تغيير يابد.


به گزارش فارس، روزنامه "واشنگتن‌‌پست" در شماره امروز خود نوشت: با اينكه "جرج بوش" رئيس جمهور آمريكا هفته گذشته در پارلمان اسرائيل مذاكره با كشورهايي مانند ايران را محكوم كرد اما ديپلمات‌هاي كاخ سفيد هماهنگ با همتايان اروپايي خود بسته پيشنهادي ديگري را بمنظور توقف غني‌سازي اورانيوم به ايران پيشنهاد خواهند كرد.
واشنگتن‌پست مي‌نويسد: حتي اگر آنها تلاش ديگري براي توقف برنامه هسته‌اي ايران از طريق ميانجي‌گري انجام دهند، بايد روش دولت آمريكا مأيوس‌كننده‌ و ناكارآمد است.
اين روزنامه آمريكايي با توجه به اظهارات مقامات ايراني مبني بر نپذيرفتن هرگونه بسته پيشنهادي كه حق تهران براي غني‌سازي اورانيوم در خاك جمهوري اسلامي را ناديده بگيرد، نوشت: جداي از اصرار بر شروط سنگيني كه احتمالا از سوي دولت ايران پذيرفته نخواهد شد، آمريكا و متحدانش باز هم اميدوارند كه تهران حق غني‌سازي خود را با مشوق‌هايي معامله كند.
واشنگتن‌پست در ادامه نوشت: اگر كاخ سفيد خواهان كم كردن خطر برنامه هسته‌اي ايران باشد، بايد راهكار معامله بر سر حق هسته‌اي ايران را كنار گذاشته و بدنبال راه‌حل‌هاي خلاقانه‌تري باشند.
اين نشريه آمريكايي با اشاره به عزم ايرانيان براي دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي تاكيد كرد: اتفاق نظري شايان توجه درباره بحث هسته‌اي ايران در ميان مردم اين كشور وجود دارد بگونه‌اي كه در جو سياسي كنوني نه تحريم‌هاي غرب و نه پيشنهاد مشوق‌ها اين اتحاد را نخواهد شكست.
واشنگتن‌پست در ادامه مي‌نويسد: برنامه هسته‌اي تهران در حوزه سياسي ايران به عنوان قدرتي بزرگ و نشان دهنده يك تحول علمي است.علاوه بر اين در حالي كه به نظر مي‌رسد كشورهاي غربي در راهبردي‌هاي خود ناكام مانده‌اند اما ايران از نتايج اين روند راضي و موفق به نظر مي‌رسد.
واشنگتن‌پست با تاكيد بر اينكه افزايش فعاليت ايران در زمينه فناوري هسته‌اي نشان دهنده محدوديت‌هاي قدرت آمريكاست، مي‌نويسد: در حاليكه بوش تهديد‌هاي خود عليه ايران را افزايش مي‌دهد و وزراي امور خارجه 1+5 نشست‌هاي پي در پي برگزار مي كنند، ايران به گسترش توانمندي خود ادامه مي‌دهد.
اين نشريه آمريكايي در پايان مي‌نويسد: در جهان امروز، ايران غني‌سازي خود را با يك سانتريفيوژ ادامه نمي‌دهد و منصرف كردن ايران از دستيابي به فناوري هسته‌اي امري غيرممكن است.پس عاقلانه اين است به جاي بررسي بسته پيشنهادي كه مدت‌ها قبل از سوي ايران رد شده است و تهديد به اقدام نظامي، آمريكا و كشورهاي غربي مذاكراتي را ترتيب دهند كه به حداقل خواسته‌هاي آنها جامه عمل بپوشاند.
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 401]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن