تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815036351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماهنامه اسراييلي چلنج اقتصاد اسراييل را 9 خانواده يهودي در انحصار دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ماهنامه اسراييلي چلنج اقتصاد اسراييل را 9 خانواده يهودي در انحصار دارند
خبرگزاري فارس: بر اساس آخرين آمارهاي ارائه شده توسط اين ماهنامه، اسراييل وطن يهوديان نيست بلكه تنها كشور 19 خانواده است كه 70 ميليارد دلار يا 88 درصد بودجه ملي اسراييل را به يغما مي برند.


به گزارش فارس به نقل از تازه ترين شماره ماهنامه اسراييلي چلنج (Challenge)، نابرابري اجتماعي - اقتصادي در اسراييل،‌ كه با شاخص جيني برنامه توسعه سازمان ملل سنجيده مي شود (كه در آن 0/0 به معناي نابرابري كامل است)، همواره رو به تشديد بوده است و از 222/0 در 1982 به 392/0 در سال 2005 رسيده است. به اين ترتيب،‌ اسراييل نابرابرترين حكومت در ميان دمكراسيهاي غربي است.
بنا به نوشته اين هفته نامه، فقر در اسراييل رو به افزايش است و 37 درصد فقراي اين كشور را افراد شاغل تشكيل مي دهند. وضعيت آموزش در مدارس اسراييل رو به افول است و اغلب مردم اين كشور توانايي خريد دارو دارند.
بر اساس آخرين تحليل هاي اقتصادي سياسي، فقر گسترده در اسراييل ناشي از قوانين و تصميماتي است كه باعث شده است 19 خانواده در اين كشور صاحب تمام داراييها باشند آن هم به نام بازار آزاد.
اين 19 خانواده با خريد و خصوصي سازي اموال دولتي به ثروتي افسانه اي دست يافته اند. به گونه اي كه بين سالهاي 2001 و 2006، سرمايه گذاري خارجي در اسراييل تنها شش واحد افزايش يافته است در حالي كه ميزان سرمايه گذاري اسراييل در خارج از كشور هشت واحد رشد كرده است.
به نوشته اين نشريه اسراييلي زماني كه اين كشور معاهده اسلو را پذيرفت به نظر مي رسيد اسراييل دريافته است كه بايد با كشورهاي عرب رابطه اي طبيعي داشته باشد تا بتواند به اقتصاد جهاني بپيوندد. با اين حال 19 خانواده مذكور علاقه اي به رشد اين كشور نشان نمي دهند و به اين دليل است كه اجراي معاهده فوق با مشكل مواجه شده است. تنها چيزي كه براي اين 19 خانواده مهم است كسب سود سريع و قابل توجه است.
اسراييل كه تمام عمر خود را در حال اشغال سرزمينهاي 5/3 ميليون فلسطيني سپري كرده است و رهبران اين كشور از ترس دستگيري به دليل ارتكاب جنايات ضد بشري تمايلي براي سفر به خارج نشان نمي دهند.
اين ماهنامه در انتها پيش بيني مي كند: به اين ترتيب،‌ شهروندان اسراييل مجبور به انتخاب يكي از دو گزينه آپارتايد يا دمكراسي هستند. در صورتي كه آپارتايد را انتخاب كند،‌ رهبران آنها به فقير كردن روز افزون آنها با خدمت به ميليونرها ادامه مي دهند تا زماني كه فاجعه از راه برسد. ولي در صورتي كه به دنبال دمكراسي باشند مجبور خواهند بود با فلسطيني ها به توافق برسند.
انتهاي پيام
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن