تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816776641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابطحي: آبروريزي بيست‌و‌سي براي ضرغامي!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ابطحي: آبروريزي بيست‌و‌سي براي ضرغامي!
محمدعلي ابطحي نوشت:

چندي پيش، تصادفي برنامه‌اي درباره ايران از تلويزيون «العربيه» مي‌ديدم. موضوع برنامه سياست‌هاي تبليغاتي كشورهاي عربي در مورد ايران بود. آقاي نوري‌زاده معروف هم در برنامه شركت داشت. وي اصرار داشت كه ثابت كند به خبرنگارهاي بي‌طرف اجازه ورود به ايران نمي‌دهند و خبرنگاران رسانه‌هاي عربي هم به خاطر اينكه يا جزو معاودين عراقي بوده‌اند و يا زن و فرزند و مصالحي در ايران دارند، در دوران آقاي احمدي‌نژاد حقايق را گزارش نمي‌دهند.

در اين ميان، مجري اشاره به نماينده تلويزيون Fox News آمريكا كرد كه ايشان گفت: من چند ماه پيش در دوران همين آقاي احمدي‌نژاد در ايران بودم. مصاحبه‌هاي فراواني با مسئولا‌ن داشتم. به خبرنگار فاكس‌نيوز گفتند تلويزيون شما ديگر با اصلا‌ح‌طلبان صحبت نمي‌كند و با محافظه‌كاران ساخت و پاخت كرده است و به همين دليل، فقط به شما به عنوان خبرنگار تلويزيون فاكس‌نيوز اجازه ديدار از ايران داده‌اند.
خبرنگار فاكس‌نيوز براي دفاع از خودش گفت: نه، ما از اصلا‌ح‌طلبان هم مصاحبه مي‌گيريم. همين ديشب با يكي از آنان مصاحبه تلفني كردم. شب در منزل بودم. باز تصادفي اخبار 30و20 را گوش كردم. از اين خبر بالا‌ چيزي در اين مايه‌ها گزارش داد كه: تلويزيون فاكس‌نيوز وابسته به سازمان سيا و وزارت دفاع آمريكا اعتراف كرد كه با دوم‌خردادي‌ها ارتباط دارد و همين ديشب با يكي از آنها تماس داشته است. اين شيوه خبررساني، مدت‌هاست در 30و20 رواج پيدا كرده است.

اشاره فوق، تنها يك نمونه بود. بخش ويژه آن مدت‌هاست «كينه‌نامه پردروغ» شده است. اين كينه‌ورزي و دروغپردازي در انتخابات مجلس خيلي اوج گرفت. روزي اين شيوه خبرسازي در كشور به شيوه كيهاني معروف بود. 30و20 فعلي در اين شيوه چنان سرعتي گرفته است كه گمان كنم كيهاني‌ها با حسرت به اين سرعت نگاه مي‌كنند. اين روش پركينه و دروغ در انتخابات خيلي به كار گرفته شد. روش 30و20 براي پيدا كردن يك خبر و يا جعل و يا تقطيع آن براي ضربه زدن و اختلا‌ف افكني در جبهه اصلا‌حات كاملا‌ً غيرحرفه‌اي و بر پايه كينه‌توزي تندي بود كه نمي‌توانستند حتي براي آن ظاهرسازي كنند. ‌در مورد شخص آقاي خاتمي هم خيلي تابلو خبرسازي مي‌كنند. همان‌گونه كه تمام تلا‌ش خود را مي‌كنند كه اختلا‌فات جناح محافظه‌كار هرگز علني نشود و حسابي براي دولت تبليغات كنند، تصميم هم گرفته‌اند به جاي اصلا‌حات از كلمه دوم خرداد استفاده كنند. فكر مي‌كنند اگر آن روز تاريخي را خراب كنند، ديگر امكان تكرار آن وجود نخواهد داشت.

البته دوم خرداد، روزي بود كه آنقدر بعضي‌ها را سوزاند كه هنوز جا دارد چنين جلز و ولزي بكنند، اما چرا از رسانه ملي و امكانات عمومي متعلق به مردم؟ آقاي ضرغامي تلا‌ش‌هاي بسياري براي كار حرفه‌اي در صدا وسيما انجام داده است. در بسياري از موارد، نتيجه كارآمدي تلا‌ش فرهنگي و هنري و حتي سياسي‌اش مشهود است. اين جمع اندكي كه ظاهرا وقتي به آنها گفته شده بايد كلا‌ه بياورند، چندين سر مي‌آورند، همه تلا‌ش‌هاي ايشان را خنثي مي‌كند. آقاي ضرغامي بايد جلوي اين شيوه خبررساني را بگيرد.

در خانواده بزرگ و پر تلا‌ش صدا و سيما، اينها البته جمع اندكي هستند، ولي چون خيلي بي‌پروا هستند، هم به آن خانواده پراحترام و زحمتكش و نيز خانواده خوب 30و20 كه بايد اين چند نفر را تحمل كنند، آسيب مي‌رسانند و هم تلويزيون را در اذهان مردم خراب مي‌كنند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن